Zobrazit minimální záznam

Application of Feuerstein Instrumental Enrichment in Preschool Education
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorBaštová, Veronika
dc.date.accessioned2019-10-17T11:59:36Z
dc.date.available2019-10-17T11:59:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109352
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá metodou instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina, jejím zavedením a využitím v instituci předškolního vzdělávání. Cíle diplomové práce jsou zaměřeny na poskytnutí vhledu mezi aspekty, které se vztahují k zavedení metody jako součásti vzdělávání v předškolním zařízení. Teoretická část obsahuje popis teoretického základu, ze kterého metoda vychází, a popis metody ve vztahu k práci s dětmi předškolního věku. Práce se dále zabývá principy a legislativou současného předškolního vzdělávání a s nimi souvisejícím inkluzivním vzděláváním. Praktická část vznikla na podkladě kvalitativního výzkumu zaměřujícího se na realitu zavádění metody do vzdělávání v předškolních institucích. Kvalitativní výzkum byl realizován prostřednictvím rozhovorů s řediteli mateřských škol, které v rámci vzdělávání pracují se zmíněnou metodou. Výzkumný vzorek byl tvořen účastníky z různých mateřských škol napříč Českou republikou. Všechny zúčastněné mateřské školy jsou zapsány v rejstříku Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Výsledky výzkumu přinášejí názory a zkušenosti jednotlivých účastníků různého rozsahu. V obsahu výpovědí účastníků byla nalezena řada shodných názorů, postojů a zkušeností, ze kterých vyplývá obohacení různých oblastí vzdělávání v dané instituci v souvislosti se...cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis deals with the Instrumental Enrichment Method of Reuven Feuerstein. It provides an introduction to the method as well as examples of its application in institutionalized Preschool education. The aim of the thesis is to provide insight into aspects of introducing the method as a part of Preschool education. The theoretical part desribes the theoretical framework of the method and defines the method in relation to Preschool education. The theoretical part of the thesis also deals with the principles and Czech legislation of current Preschool education and related inclusive education. The practical part of the thesis derives from a qualitative research on the real practice introduction of the method in institutionalized Preschool education. Research data are based on individual interviews with the nursery school headmasters. The interviewers were from various nursery schools across the Czech Republic, which are registered in the Register of Ministry of Education. The results of the research provide the respondents's opinions and experiences of various extent. Many overlaps were found in content of testimonies, which provides method enrichment in various areas of institutionalized preschool education. The research also brings out data on the organizational issues of introducing the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectReuven Feuersteincs_CZ
dc.subjectmetoda instrumentálního obohacovánícs_CZ
dc.subjectpředškolní výchova a vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpředškolní institucecs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectReuven Feuersteinen_US
dc.subjectInstrumental Enrichment Methoden_US
dc.subjectPreschool upbringing and educationen_US
dc.subjectPreschool institutionen_US
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.titleFeuersteinova metoda instrumentálního obohacování v předškolním vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211207
dc.title.translatedApplication of Feuerstein Instrumental Enrichment in Preschool Educationen_US
dc.contributor.refereeHradilová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá metodou instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina, jejím zavedením a využitím v instituci předškolního vzdělávání. Cíle diplomové práce jsou zaměřeny na poskytnutí vhledu mezi aspekty, které se vztahují k zavedení metody jako součásti vzdělávání v předškolním zařízení. Teoretická část obsahuje popis teoretického základu, ze kterého metoda vychází, a popis metody ve vztahu k práci s dětmi předškolního věku. Práce se dále zabývá principy a legislativou současného předškolního vzdělávání a s nimi souvisejícím inkluzivním vzděláváním. Praktická část vznikla na podkladě kvalitativního výzkumu zaměřujícího se na realitu zavádění metody do vzdělávání v předškolních institucích. Kvalitativní výzkum byl realizován prostřednictvím rozhovorů s řediteli mateřských škol, které v rámci vzdělávání pracují se zmíněnou metodou. Výzkumný vzorek byl tvořen účastníky z různých mateřských škol napříč Českou republikou. Všechny zúčastněné mateřské školy jsou zapsány v rejstříku Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Výsledky výzkumu přinášejí názory a zkušenosti jednotlivých účastníků různého rozsahu. V obsahu výpovědí účastníků byla nalezena řada shodných názorů, postojů a zkušeností, ze kterých vyplývá obohacení různých oblastí vzdělávání v dané instituci v souvislosti se...cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis deals with the Instrumental Enrichment Method of Reuven Feuerstein. It provides an introduction to the method as well as examples of its application in institutionalized Preschool education. The aim of the thesis is to provide insight into aspects of introducing the method as a part of Preschool education. The theoretical part desribes the theoretical framework of the method and defines the method in relation to Preschool education. The theoretical part of the thesis also deals with the principles and Czech legislation of current Preschool education and related inclusive education. The practical part of the thesis derives from a qualitative research on the real practice introduction of the method in institutionalized Preschool education. Research data are based on individual interviews with the nursery school headmasters. The interviewers were from various nursery schools across the Czech Republic, which are registered in the Register of Ministry of Education. The results of the research provide the respondents's opinions and experiences of various extent. Many overlaps were found in content of testimonies, which provides method enrichment in various areas of institutionalized preschool education. The research also brings out data on the organizational issues of introducing the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV