dc.contributor.advisor | Vaňková, Petra | |
dc.creator | Brand, Petr | |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T11:56:10Z | |
dc.date.available | 2019-10-17T11:56:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109332 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce mapuje interaktivní výuku na střední škole jako fenomén současné doby. Cílem práce je pochopit současnou situaci v rámci interaktivního vyučování a představit možnosti, jak lze interaktivní výuku realizovat. V teoretické části popisuje různé pohledy na interaktivitu a její zástupné znaky. Z toho vyplývají i charakteristické prvky interaktivního vyučování a přínosy, které interaktivní vyučování přináší. Práce dále představuje současné digitální technologie, které lze využít ve školní výuce. Upřesňuje, k čemu se konkrétní technologie dají využít, jaké jsou jejich výhody i nevýhody. V empirické části práce zkoumá jednu střední školu v pražské Hostivaři pro bližší pochopení současné situace interaktivního vyučování. Toho se snaží docílit využitím dotazníkového šetření. Součástí empirické části je návrh a realizace výukových aktivit s využitím interaktivity, které vycházejí z teoretického základu a z informací zjištěných výzkumem. Aktivity jsou realizovány přímo ve výuce a následně podrobeny hodnocení ze strany samotných žáků. Následně jsou hodnoceny ze strany využitelnosti v rámci vyučování, jejich univerzálnosti použití a rizik, které mohou při vyučování hrozit. Výsledky výzkumu rozkrývají možnosti, v kterých oblastech se může škola zlepšit a jaký mají učitelé postoj k interaktivní... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis maps interactive teaching in high school as a actual phenomenon. The aim of the thesis is to understand the current situation within the interactive teaching and to introduce possibilities how to realize the teaching with the elements of interactivity. The theoretical part describes various views of interactivity and its wildcards. This results in the characteristic elements of interactive teaching and the benefits that interactive teaching brings. The thesis also introduces current digital technologies that can be used in school education. It specifies what the specific technologies can be used for, what their advantages and disadvantages are. In the empirical part, the thesis examines one secondary school in Prague Hostivař for a closer understanding of the current situation of interactive teaching. This is done by using a questionnaire survey. The part of the empirical part is the design and implementation of teaching activities using interactivity, which are based on the theoretical basis and information found by the research. The activities are carried out directly in the classroom and subsequently evaluated by the pupils themselves. Subsequently, the activities are evaluated by the usability within the classroom, their versatility of use and the risks that they may face in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | interaktivita | cs_CZ |
dc.subject | interaktivní výuka | cs_CZ |
dc.subject | digitální technologie | cs_CZ |
dc.subject | současné trendy | cs_CZ |
dc.subject | interaktivní vyučování | cs_CZ |
dc.subject | interactivity | en_US |
dc.subject | interactive teaching | en_US |
dc.subject | digital technology | en_US |
dc.subject | current trends | en_US |
dc.subject | interactive teaching | en_US |
dc.title | Současné trendy v interaktivní výuce na střední škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-09 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 198312 | |
dc.title.translated | Actual trends in interactive learning in higher secondary education | en_US |
dc.contributor.referee | Lapeš, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologies | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologies | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce mapuje interaktivní výuku na střední škole jako fenomén současné doby. Cílem práce je pochopit současnou situaci v rámci interaktivního vyučování a představit možnosti, jak lze interaktivní výuku realizovat. V teoretické části popisuje různé pohledy na interaktivitu a její zástupné znaky. Z toho vyplývají i charakteristické prvky interaktivního vyučování a přínosy, které interaktivní vyučování přináší. Práce dále představuje současné digitální technologie, které lze využít ve školní výuce. Upřesňuje, k čemu se konkrétní technologie dají využít, jaké jsou jejich výhody i nevýhody. V empirické části práce zkoumá jednu střední školu v pražské Hostivaři pro bližší pochopení současné situace interaktivního vyučování. Toho se snaží docílit využitím dotazníkového šetření. Součástí empirické části je návrh a realizace výukových aktivit s využitím interaktivity, které vycházejí z teoretického základu a z informací zjištěných výzkumem. Aktivity jsou realizovány přímo ve výuce a následně podrobeny hodnocení ze strany samotných žáků. Následně jsou hodnoceny ze strany využitelnosti v rámci vyučování, jejich univerzálnosti použití a rizik, které mohou při vyučování hrozit. Výsledky výzkumu rozkrývají možnosti, v kterých oblastech se může škola zlepšit a jaký mají učitelé postoj k interaktivní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis maps interactive teaching in high school as a actual phenomenon. The aim of the thesis is to understand the current situation within the interactive teaching and to introduce possibilities how to realize the teaching with the elements of interactivity. The theoretical part describes various views of interactivity and its wildcards. This results in the characteristic elements of interactive teaching and the benefits that interactive teaching brings. The thesis also introduces current digital technologies that can be used in school education. It specifies what the specific technologies can be used for, what their advantages and disadvantages are. In the empirical part, the thesis examines one secondary school in Prague Hostivař for a closer understanding of the current situation of interactive teaching. This is done by using a questionnaire survey. The part of the empirical part is the design and implementation of teaching activities using interactivity, which are based on the theoretical basis and information found by the research. The activities are carried out directly in the classroom and subsequently evaluated by the pupils themselves. Subsequently, the activities are evaluated by the usability within the classroom, their versatility of use and the risks that they may face in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |