Show simple item record

School culture and school management
dc.contributor.advisorTrunda, Jiří
dc.creatorNechvátalová, Veronika
dc.date.accessioned2019-10-17T11:52:14Z
dc.date.available2019-10-17T11:52:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109310
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je kultura školy a školský management. Cílem bakalářské práce je analýza kultury v mateřské škole, identifikace jejích jednotlivých prvků, popis jejích projevů a komparace názorů učitelů a rodičů. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část je rešerší dostupných materiálů a odborné literatury a je zaměřena na kulturu školy, její části, funkce, management a komunikaci školy. V závěru práce komparuji názory učitelů mateřských škol a rodičů, jejichž děti mateřskou školu navštěvují. Výstupem je popis rozdílů a možné příčiny těchto rozdílů. Metodou výzkumného šetření je dotazník, který byl rozeslán po internetu. Je zaměřen na skutečnosti, které ve školách rodiče a učitelé oceňují, jak hodnotí svou školu z hlediska inovativnosti, vztahů mezi subjekty vzdělávání, propagace a prezentace, vizuální stránky školy, nabídky akcí a kroužků pro děti i rodiče a podobně. Tyto skutečnosti jsou děleny dle odpovědí rodičů a učitelů zvlášť. Jsou také komentovány z hlediska umístění škol v České republice. Obě zkoumané skupiny se ve výsledcích shodují, ale někdy také rozcházejí. Rozcházejí se zejména ve využívání inovativností ve školách. Shodují se hlavně v důležitosti osoby učitele a v kladení důrazu na program a akce, které jsou připravované pro děti.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this bachelor thesis is culture of school and school management. Goals of this thesis is an analysis of school culture in kindergarten environment, identification of its signs, description of its behaviour and comparsion between opinions of kindergarten teachers and parents. This thesis is split into two parts. The theoretical part is a research of available sources on this topic and it is focused on school culture, its sections, functions, management a comunication. At the end of the thesis I compare opinions of kindergarten teachers and parents, whose children attend at their respective kindergarten. The output is a description of differences between teachers and parents in their opinions and potentional causes of these differences. The method of this research is a survey, which had been sent over the internet to a certain selected people. This survey is focused on facts , how parents and teachers appreciate their school (kindergarten), how they rate it in terms of inovations, relationships between education subjects, propagation and presentation, visual look of the school (kindergarten), the array of available hobby groups and activies for children and parents and so on. These gathered facts are then split into two specific groups, responses of parents and responses of teachers....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikace s rodičics_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectkultura školycs_CZ
dc.subjectprostředí školycs_CZ
dc.subjectKindergartenen_US
dc.subjectCommunication with parentsen_US
dc.subjectClimate of the schoolen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectSchool cultureen_US
dc.subjectSchool environmenten_US
dc.titleKultura školy a školský managementcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-16
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196260
dc.title.translatedSchool culture and school managementen_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je kultura školy a školský management. Cílem bakalářské práce je analýza kultury v mateřské škole, identifikace jejích jednotlivých prvků, popis jejích projevů a komparace názorů učitelů a rodičů. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část je rešerší dostupných materiálů a odborné literatury a je zaměřena na kulturu školy, její části, funkce, management a komunikaci školy. V závěru práce komparuji názory učitelů mateřských škol a rodičů, jejichž děti mateřskou školu navštěvují. Výstupem je popis rozdílů a možné příčiny těchto rozdílů. Metodou výzkumného šetření je dotazník, který byl rozeslán po internetu. Je zaměřen na skutečnosti, které ve školách rodiče a učitelé oceňují, jak hodnotí svou školu z hlediska inovativnosti, vztahů mezi subjekty vzdělávání, propagace a prezentace, vizuální stránky školy, nabídky akcí a kroužků pro děti i rodiče a podobně. Tyto skutečnosti jsou děleny dle odpovědí rodičů a učitelů zvlášť. Jsou také komentovány z hlediska umístění škol v České republice. Obě zkoumané skupiny se ve výsledcích shodují, ale někdy také rozcházejí. Rozcházejí se zejména ve využívání inovativností ve školách. Shodují se hlavně v důležitosti osoby učitele a v kladení důrazu na program a akce, které jsou připravované pro děti.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this bachelor thesis is culture of school and school management. Goals of this thesis is an analysis of school culture in kindergarten environment, identification of its signs, description of its behaviour and comparsion between opinions of kindergarten teachers and parents. This thesis is split into two parts. The theoretical part is a research of available sources on this topic and it is focused on school culture, its sections, functions, management a comunication. At the end of the thesis I compare opinions of kindergarten teachers and parents, whose children attend at their respective kindergarten. The output is a description of differences between teachers and parents in their opinions and potentional causes of these differences. The method of this research is a survey, which had been sent over the internet to a certain selected people. This survey is focused on facts , how parents and teachers appreciate their school (kindergarten), how they rate it in terms of inovations, relationships between education subjects, propagation and presentation, visual look of the school (kindergarten), the array of available hobby groups and activies for children and parents and so on. These gathered facts are then split into two specific groups, responses of parents and responses of teachers....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV