dc.contributor.advisor | Havlůjová, Hana | |
dc.creator | Kulhánková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T11:35:15Z | |
dc.date.available | 2019-10-17T11:35:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109213 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje uplatnění francouzské metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČR. Cílem této práce je představit francouzskou metodu nejenom teoreticky, ale na jejím základě vytvořit i konkrétní výukové lekce. Terminologicky práce používá pojem metoda pro překlad francouzského pojmu méthode. Podklady pro tuto práci jsou čerpány především z francouzských učebnic dějepisu, rozhovorů s pedagogy a náslechů v hodinách francouzského dějepisu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje představení výuky dějepisu ve Francii včetně používaných učebnic jak na základních, tak na středních školách. Dále prezentuje jednotlivé postupy práce v hodinách dějepisu podle francouzské metody. V praktické části pak tato práce představuje jednotlivé přípravy do výuky, které byly realizovány během školního roku 2018/2019 na bilingvní sekci pražského Gymnázia Jana Nerudy. Přípravy do výuky byly tvořeny pro účely této práce na základě francouzské metody nebo byly převážně přeloženy z francouzských učebnic. Přípravy se věnují jak českým, tak světovým dějinám od starověku po dějiny 18. století. Využity jsou prameny písemné a obrazové. Práce ukázala, že i žáci nižších ročníků postupně zvládají práci s historickými prameny, učí se, jak je možné je využít při osvojování historického... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis is focusing on the application of the French text analysis method in history teaching in the Czech Republic. The objective of this thesis is to introduce the French method not only theoretically, but also to create specific lessons based on it. The terminology uses the term method for the translation of the French term méthode. The basis for this thesis is mainly drown from the French history textbooks, the interviews with the teachers and the history lessons in French. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the introduction of history teaching in France, including the textbooks used at both primary and secondary schools. Furthermore, it presents the individual methods of working in history lessons according to the French method. In the practice part, this thesis presents the lessons prepared for history lessons in Czech, which were realized during the school year 2018/2019 at the bilingual section of the Jan Neruda Grammar School in Prague. These lessons were created for the purpose of this work based on the French method or were translated from French history textbooks. Lessons are devoted to both Czech and world history from antiquity to the 18th century. Written and pictorial sources are used. This thesis has shown that... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | francouzská metoda | cs_CZ |
dc.subject | analýza textu | cs_CZ |
dc.subject | výuka dějepisu | cs_CZ |
dc.subject | přípravy do výuky | cs_CZ |
dc.subject | gymnázium | cs_CZ |
dc.subject | Česká republika | cs_CZ |
dc.subject | French method | en_US |
dc.subject | Text analysis | en_US |
dc.subject | History teaching | en_US |
dc.subject | Lessons planning | en_US |
dc.subject | Grammar school | en_US |
dc.subject | Czech Republic | en_US |
dc.title | Uplatnění francouzké metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČR | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-09 | |
dc.description.department | Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 191458 | |
dc.title.translated | Application of French Methods of Text Analysis into the Czech History Teaching | en_US |
dc.contributor.referee | Pinkas, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - History | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje uplatnění francouzské metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČR. Cílem této práce je představit francouzskou metodu nejenom teoreticky, ale na jejím základě vytvořit i konkrétní výukové lekce. Terminologicky práce používá pojem metoda pro překlad francouzského pojmu méthode. Podklady pro tuto práci jsou čerpány především z francouzských učebnic dějepisu, rozhovorů s pedagogy a náslechů v hodinách francouzského dějepisu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje představení výuky dějepisu ve Francii včetně používaných učebnic jak na základních, tak na středních školách. Dále prezentuje jednotlivé postupy práce v hodinách dějepisu podle francouzské metody. V praktické části pak tato práce představuje jednotlivé přípravy do výuky, které byly realizovány během školního roku 2018/2019 na bilingvní sekci pražského Gymnázia Jana Nerudy. Přípravy do výuky byly tvořeny pro účely této práce na základě francouzské metody nebo byly převážně přeloženy z francouzských učebnic. Přípravy se věnují jak českým, tak světovým dějinám od starověku po dějiny 18. století. Využity jsou prameny písemné a obrazové. Práce ukázala, že i žáci nižších ročníků postupně zvládají práci s historickými prameny, učí se, jak je možné je využít při osvojování historického... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis is focusing on the application of the French text analysis method in history teaching in the Czech Republic. The objective of this thesis is to introduce the French method not only theoretically, but also to create specific lessons based on it. The terminology uses the term method for the translation of the French term méthode. The basis for this thesis is mainly drown from the French history textbooks, the interviews with the teachers and the history lessons in French. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the introduction of history teaching in France, including the textbooks used at both primary and secondary schools. Furthermore, it presents the individual methods of working in history lessons according to the French method. In the practice part, this thesis presents the lessons prepared for history lessons in Czech, which were realized during the school year 2018/2019 at the bilingual section of the Jan Neruda Grammar School in Prague. These lessons were created for the purpose of this work based on the French method or were translated from French history textbooks. Lessons are devoted to both Czech and world history from antiquity to the 18th century. Written and pictorial sources are used. This thesis has shown that... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |