Zobrazit minimální záznam

Application of French Methods of Text Analysis into the Czech History Teaching
dc.contributor.advisorHavlůjová, Hana
dc.creatorKulhánková, Anna
dc.date.accessioned2019-10-17T11:35:15Z
dc.date.available2019-10-17T11:35:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109213
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje uplatnění francouzské metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČR. Cílem této práce je představit francouzskou metodu nejenom teoreticky, ale na jejím základě vytvořit i konkrétní výukové lekce. Terminologicky práce používá pojem metoda pro překlad francouzského pojmu méthode. Podklady pro tuto práci jsou čerpány především z francouzských učebnic dějepisu, rozhovorů s pedagogy a náslechů v hodinách francouzského dějepisu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje představení výuky dějepisu ve Francii včetně používaných učebnic jak na základních, tak na středních školách. Dále prezentuje jednotlivé postupy práce v hodinách dějepisu podle francouzské metody. V praktické části pak tato práce představuje jednotlivé přípravy do výuky, které byly realizovány během školního roku 2018/2019 na bilingvní sekci pražského Gymnázia Jana Nerudy. Přípravy do výuky byly tvořeny pro účely této práce na základě francouzské metody nebo byly převážně přeloženy z francouzských učebnic. Přípravy se věnují jak českým, tak světovým dějinám od starověku po dějiny 18. století. Využity jsou prameny písemné a obrazové. Práce ukázala, že i žáci nižších ročníků postupně zvládají práci s historickými prameny, učí se, jak je možné je využít při osvojování historického...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focusing on the application of the French text analysis method in history teaching in the Czech Republic. The objective of this thesis is to introduce the French method not only theoretically, but also to create specific lessons based on it. The terminology uses the term method for the translation of the French term méthode. The basis for this thesis is mainly drown from the French history textbooks, the interviews with the teachers and the history lessons in French. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the introduction of history teaching in France, including the textbooks used at both primary and secondary schools. Furthermore, it presents the individual methods of working in history lessons according to the French method. In the practice part, this thesis presents the lessons prepared for history lessons in Czech, which were realized during the school year 2018/2019 at the bilingual section of the Jan Neruda Grammar School in Prague. These lessons were created for the purpose of this work based on the French method or were translated from French history textbooks. Lessons are devoted to both Czech and world history from antiquity to the 18th century. Written and pictorial sources are used. This thesis has shown that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfrancouzská metodacs_CZ
dc.subjectanalýza textucs_CZ
dc.subjectvýuka dějepisucs_CZ
dc.subjectpřípravy do výukycs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectFrench methoden_US
dc.subjectText analysisen_US
dc.subjectHistory teachingen_US
dc.subjectLessons planningen_US
dc.subjectGrammar schoolen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.titleUplatnění francouzké metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191458
dc.title.translatedApplication of French Methods of Text Analysis into the Czech History Teachingen_US
dc.contributor.refereePinkas, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje uplatnění francouzské metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČR. Cílem této práce je představit francouzskou metodu nejenom teoreticky, ale na jejím základě vytvořit i konkrétní výukové lekce. Terminologicky práce používá pojem metoda pro překlad francouzského pojmu méthode. Podklady pro tuto práci jsou čerpány především z francouzských učebnic dějepisu, rozhovorů s pedagogy a náslechů v hodinách francouzského dějepisu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje představení výuky dějepisu ve Francii včetně používaných učebnic jak na základních, tak na středních školách. Dále prezentuje jednotlivé postupy práce v hodinách dějepisu podle francouzské metody. V praktické části pak tato práce představuje jednotlivé přípravy do výuky, které byly realizovány během školního roku 2018/2019 na bilingvní sekci pražského Gymnázia Jana Nerudy. Přípravy do výuky byly tvořeny pro účely této práce na základě francouzské metody nebo byly převážně přeloženy z francouzských učebnic. Přípravy se věnují jak českým, tak světovým dějinám od starověku po dějiny 18. století. Využity jsou prameny písemné a obrazové. Práce ukázala, že i žáci nižších ročníků postupně zvládají práci s historickými prameny, učí se, jak je možné je využít při osvojování historického...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focusing on the application of the French text analysis method in history teaching in the Czech Republic. The objective of this thesis is to introduce the French method not only theoretically, but also to create specific lessons based on it. The terminology uses the term method for the translation of the French term méthode. The basis for this thesis is mainly drown from the French history textbooks, the interviews with the teachers and the history lessons in French. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the introduction of history teaching in France, including the textbooks used at both primary and secondary schools. Furthermore, it presents the individual methods of working in history lessons according to the French method. In the practice part, this thesis presents the lessons prepared for history lessons in Czech, which were realized during the school year 2018/2019 at the bilingual section of the Jan Neruda Grammar School in Prague. These lessons were created for the purpose of this work based on the French method or were translated from French history textbooks. Lessons are devoted to both Czech and world history from antiquity to the 18th century. Written and pictorial sources are used. This thesis has shown that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV