Zobrazit minimální záznam

Culture and climate of selected universities
dc.contributor.advisorŠafránková, Jana Marie
dc.creatorTopková, Petra
dc.date.accessioned2019-10-17T11:32:24Z
dc.date.available2019-10-17T11:32:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109197
dc.description.abstractTato práce se zaměřovala na kulturu a klima vybraných veřejných vysokých škol v České republice, a to v podobě uvedené ve strategických materiálech. Cílem práce bylo analyzovat a porovnat klíčové aspekty strategických materiálů vybraných vysokých škol, které ovlivňují jejich kulturu a klima. Za strategické materiály byly zvoleny vize, mise, hodnoty, dlouhodobý záměr univerzity a pedagogické fakulty, výroční zpráva o činnosti a etický kodex. Výzkumný soubor tvořilo osm univerzit, jejichž součástí byla pedagogická fakulta. Pro analýzu dokumentů byla zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy. Prostřednictvím analýzy dokumentů MŠMT bylo stanoveno šest prioritních oblastí a klíčová slova, která tyto oblasti sytila. Z analýzy materiálů vysokých škol vyplynulo, že organizační kultura a klima jsou v jejich strategických dokumentech málo zastoupeny explicitně, nejčastěji se objevujícím prvkem kultury byly hodnoty, sledovány proto byly především aspekty determinující kulturu a klima. Ve strategických materiálech univerzit byl kladen největší důraz na tři oblasti: kvalitu, internacionalizaci a výzkum. Přestože univerzity vycházely ze společného základu stanoveného MŠMT, panovala mezi strategickými materiály univerzit značná rozmanitost a některé z univerzit vykazovaly jedinečné charakteristiky. KLÍČOVÁ...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis was focused on culture and climate of selected public universities in the Czech Republic in the form stated in strategic materials. The goal was to analyse and compare key aspects of strategic materials of selected universities that influence their culture and climate. Selected strategic materials included vision, mission, values, long-term intent of the university and educational faculty, annual activity report and code of ethics. The sample consisted of eight universities whose part was an educational faculty. The method of quantitative content analysis was selected for the analysis of the documents. There were six priority areas identified through the analysis of the documents of the Ministry of Education and key words related to these priority areas. The analysis of university documents showed that organizational culture and climate are not much explicitly covered in their strategic documents, the most frequently emerging feature of organizational culture were values, therefore mainly aspects determining culture and climate were tracked. The main focus of university strategic documents were the following three areas: quality, international aspect and research. Although universities shared a common ground stated by the Ministry of Education there was considerable diversity among...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKultura vysoké školycs_CZ
dc.subjectklima vysoké školycs_CZ
dc.subjectdlouhodobý záměrcs_CZ
dc.subjectvizecs_CZ
dc.subjectmisecs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectorganizační kulturacs_CZ
dc.subjectUniversity cultureen_US
dc.subjectuniversity climateen_US
dc.subjectlong-term intenten_US
dc.subjectvisionen_US
dc.subjectmissionen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectorganizational cultureen_US
dc.titleKultura a klima vybraných vysokých školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-04
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId185773
dc.title.translatedCulture and climate of selected universitiesen_US
dc.contributor.refereePaulovčáková, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřovala na kulturu a klima vybraných veřejných vysokých škol v České republice, a to v podobě uvedené ve strategických materiálech. Cílem práce bylo analyzovat a porovnat klíčové aspekty strategických materiálů vybraných vysokých škol, které ovlivňují jejich kulturu a klima. Za strategické materiály byly zvoleny vize, mise, hodnoty, dlouhodobý záměr univerzity a pedagogické fakulty, výroční zpráva o činnosti a etický kodex. Výzkumný soubor tvořilo osm univerzit, jejichž součástí byla pedagogická fakulta. Pro analýzu dokumentů byla zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy. Prostřednictvím analýzy dokumentů MŠMT bylo stanoveno šest prioritních oblastí a klíčová slova, která tyto oblasti sytila. Z analýzy materiálů vysokých škol vyplynulo, že organizační kultura a klima jsou v jejich strategických dokumentech málo zastoupeny explicitně, nejčastěji se objevujícím prvkem kultury byly hodnoty, sledovány proto byly především aspekty determinující kulturu a klima. Ve strategických materiálech univerzit byl kladen největší důraz na tři oblasti: kvalitu, internacionalizaci a výzkum. Přestože univerzity vycházely ze společného základu stanoveného MŠMT, panovala mezi strategickými materiály univerzit značná rozmanitost a některé z univerzit vykazovaly jedinečné charakteristiky. KLÍČOVÁ...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis was focused on culture and climate of selected public universities in the Czech Republic in the form stated in strategic materials. The goal was to analyse and compare key aspects of strategic materials of selected universities that influence their culture and climate. Selected strategic materials included vision, mission, values, long-term intent of the university and educational faculty, annual activity report and code of ethics. The sample consisted of eight universities whose part was an educational faculty. The method of quantitative content analysis was selected for the analysis of the documents. There were six priority areas identified through the analysis of the documents of the Ministry of Education and key words related to these priority areas. The analysis of university documents showed that organizational culture and climate are not much explicitly covered in their strategic documents, the most frequently emerging feature of organizational culture were values, therefore mainly aspects determining culture and climate were tracked. The main focus of university strategic documents were the following three areas: quality, international aspect and research. Although universities shared a common ground stated by the Ministry of Education there was considerable diversity among...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV