Zobrazit minimální záznam

Hry na grafech
dc.contributor.advisorKratochvíl, Jan
dc.creatorGavenčiak, Tomáš
dc.date.accessioned2017-04-04T11:53:32Z
dc.date.available2017-04-04T11:53:32Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10911
dc.description.abstractV této práci studujeme některé vlastnosti jedné hry typu cop&robber, při které se dva hráči - Policista (Cop) a Lupič (Robber) - střídají v tázích na konečném neorientovaném grafu. Oba hráči se pohybují rychlostí nanejvýš jedna hrana za tah a znají v každém okamžiku celý stav hry. Pokud se Policista kdykoli ocitne na stejném poli jako Lupič, vyhraje Policista. Pokud k tomuto nikdy nedojde, vyhrává Lupič. Hry tohoto typu jsou důležité jako modely prohledávání grafu i pro svou souvislost s invarianty zdvihu grafu. Zabýváme se blíže vlastnostmi grafů, na kterých existuje výherní strategie pro Policistu (tzv. cop-win grafy), a hledáním nejlepších strategií pro oba hráče. Již dříve bylo známo, že počet tahů, za který je Policista schopen vyhrát na jakémkoli cop-win grafu na n vrcholech je zhora omezen n 3, a existují grafy vyžadující n 4. V této práci ukazujeme, že tento počet je právě n 4.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis we study properties of one cop&robber game. In this game two players (Cop and Robber) take turns in moving on a finite undirected graph. Both players move with the speed at most one edge per turn. They both know the complete game status. If at any time Cop shares a vertex with Robber, Cop wins. If that never happens, Robber wins. Games of this type are important as models of searching in graphs and networks and for the connection to the width parameters of graphs. We closely examine the class of graphs with a winning strategy for Cop (the so called cop-win graphs) and construct best strategies for both Cop and Robber. The previously known results include the fact that the number of moves in which Cop can catch Robber on every cop-win graph on n vertices is bounded by n3 and there are graphs which require n 4. We show that this number is exactly n 4.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleHry na grafechen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-25
dc.description.departmentKatedra aplikované matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Applied Mathematicsen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId45264
dc.title.translatedHry na grafechcs_CZ
dc.contributor.refereePergel, Martin
dc.identifier.aleph000840327
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci studujeme některé vlastnosti jedné hry typu cop&robber, při které se dva hráči - Policista (Cop) a Lupič (Robber) - střídají v tázích na konečném neorientovaném grafu. Oba hráči se pohybují rychlostí nanejvýš jedna hrana za tah a znají v každém okamžiku celý stav hry. Pokud se Policista kdykoli ocitne na stejném poli jako Lupič, vyhraje Policista. Pokud k tomuto nikdy nedojde, vyhrává Lupič. Hry tohoto typu jsou důležité jako modely prohledávání grafu i pro svou souvislost s invarianty zdvihu grafu. Zabýváme se blíže vlastnostmi grafů, na kterých existuje výherní strategie pro Policistu (tzv. cop-win grafy), a hledáním nejlepších strategií pro oba hráče. Již dříve bylo známo, že počet tahů, za který je Policista schopen vyhrát na jakémkoli cop-win grafu na n vrcholech je zhora omezen n 3, a existují grafy vyžadující n 4. V této práci ukazujeme, že tento počet je právě n 4.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis we study properties of one cop&robber game. In this game two players (Cop and Robber) take turns in moving on a finite undirected graph. Both players move with the speed at most one edge per turn. They both know the complete game status. If at any time Cop shares a vertex with Robber, Cop wins. If that never happens, Robber wins. Games of this type are important as models of searching in graphs and networks and for the connection to the width parameters of graphs. We closely examine the class of graphs with a winning strategy for Cop (the so called cop-win graphs) and construct best strategies for both Cop and Robber. The previously known results include the fact that the number of moves in which Cop can catch Robber on every cop-win graph on n vertices is bounded by n3 and there are graphs which require n 4. We show that this number is exactly n 4.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008403270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV