Zobrazit minimální záznam

Intelectually gifted pupil in the basic school - development in Czech language classes
dc.contributor.advisorŠmejkalová, Martina
dc.creatorChejnovská, Lenka
dc.date.accessioned2019-10-16T16:27:53Z
dc.date.available2019-10-16T16:27:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109107
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá intelektově nadanými žáky a z užšího hlediska nadanými žáky v předmětu český jazyk na druhém stupni základní školy. V teoretické části se autorka věnuje nadání k českému jazyku, definicím a pojmům z dané problematiky, známým modelům, charakteristikám nadaných žáků a přístupům českých škol ke vzdělávání těchto žáků. ráce se dále zabývá problematikou jazykové inteligence a osobností učitele nadaných žáků. Cílem práce je zjistit, jaké zkušenosti mají učitelé českého jazyka s nadanými žáky a jaké odlišnosti vidí mezi nadanými žáky a žáky prototypickými. K tomuto šetření byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Následujícím cílem je objevit postoje nadaných žáků k vyučovanému předmětu, k jehož splnění je využita metoda strukturovaného rozhovoru. K dalšímu cíli patří nalezení rozdílů mezi výsledky nadaných žáků a prototypických žáků v předmětu český jazyk. Metodou se stal didaktický test.cs_CZ
dc.description.abstractThis theses focuses on intellectually talented pupils and from the narrower point of view on pupils of the Czech language at the second level of an elementary school. In the theoretical part, the author deals with a talent for the Czech language, definitions and concepts of a given issue, existing models, characteristics of gifted pupils and approaches of Czech schools towards the education of these pupils. This theses also focuses on linguistic intelligence and personality of teachers of gifted pupils. The aim is to reveal what are the experiences of the teachers of the Czech language with the gifted students and what differences are there between gifted individuals and ordinary students. For this solution is used a structured interview method. The next aim is to find out the attitudes of gifted pupils towards a taught subject. A semi-structured interview method is used to meet this aim. The final aim is to find differences between results of talented pupils and ordinary pupils in the subject of the Czech language. As an appropriate method was chosen a didactic test.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGifted pupil in the Czech languageen_US
dc.subjecttalent for the Czech languageen_US
dc.subjecttalent modelsen_US
dc.subjectlanguage intelligenceen_US
dc.subjecteducation of pupils in the Czech languageen_US
dc.subjectdidactics of the Czech languageen_US
dc.subjectNadaný žák v předmětu český jazykcs_CZ
dc.subjectnadání k českému jazykucs_CZ
dc.subjectmodely nadánícs_CZ
dc.subjectjazyková inteligencecs_CZ
dc.subjectvzdělávání nadaných žáků v českém jazykucs_CZ
dc.subjectdidaktika českého jazykacs_CZ
dc.titleNadaný žák na základní škole - možnosti rozvíjení v předmětu český jazykcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212593
dc.title.translatedIntelectually gifted pupil in the basic school - development in Czech language classesen_US
dc.contributor.refereeHájková, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá intelektově nadanými žáky a z užšího hlediska nadanými žáky v předmětu český jazyk na druhém stupni základní školy. V teoretické části se autorka věnuje nadání k českému jazyku, definicím a pojmům z dané problematiky, známým modelům, charakteristikám nadaných žáků a přístupům českých škol ke vzdělávání těchto žáků. ráce se dále zabývá problematikou jazykové inteligence a osobností učitele nadaných žáků. Cílem práce je zjistit, jaké zkušenosti mají učitelé českého jazyka s nadanými žáky a jaké odlišnosti vidí mezi nadanými žáky a žáky prototypickými. K tomuto šetření byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Následujícím cílem je objevit postoje nadaných žáků k vyučovanému předmětu, k jehož splnění je využita metoda strukturovaného rozhovoru. K dalšímu cíli patří nalezení rozdílů mezi výsledky nadaných žáků a prototypických žáků v předmětu český jazyk. Metodou se stal didaktický test.cs_CZ
uk.abstract.enThis theses focuses on intellectually talented pupils and from the narrower point of view on pupils of the Czech language at the second level of an elementary school. In the theoretical part, the author deals with a talent for the Czech language, definitions and concepts of a given issue, existing models, characteristics of gifted pupils and approaches of Czech schools towards the education of these pupils. This theses also focuses on linguistic intelligence and personality of teachers of gifted pupils. The aim is to reveal what are the experiences of the teachers of the Czech language with the gifted students and what differences are there between gifted individuals and ordinary students. For this solution is used a structured interview method. The next aim is to find out the attitudes of gifted pupils towards a taught subject. A semi-structured interview method is used to meet this aim. The final aim is to find differences between results of talented pupils and ordinary pupils in the subject of the Czech language. As an appropriate method was chosen a didactic test.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV