dc.contributor.advisor | Blažková, Veronika | |
dc.creator | Fejtková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2019-10-16T16:06:32Z | |
dc.date.available | 2019-10-16T16:06:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109011 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the issue of education of people with Asperger syndrome. The aim of this bachelor thesis was to learn, by the means of qualitative research methods, how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. This thesis is divided into a theoretical and a practical section. The theoretical section contains the definition of basic terms. It deals with education of pupils and students with special educational needs, considering the issue of Asperger's syndrome, not only from the legislative point of view, but also from the pedagogical point of view. The practical section of this bachelor thesis, be means of three case studies, investigated how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. The sources of the data, the case studies are based on, include interviews with respondents interviewed in 2006, asking the same questions in both interviews. Other sources were medical reports, educational and psychological counselling center reports, newly conceived interviews with respondents and interviews with respondents' mothers. The case studies revealed how people with Asperger syndrome evaluated the system of Czech education, how they perceived the teachers' expertise and how they reacted to bullying. They... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Asperger's syndrome | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | education legislation | en_US |
dc.subject | special education | en_US |
dc.subject | Aspegerův syndrom | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | kazuistika | cs_CZ |
dc.subject | školská legislativa | cs_CZ |
dc.subject | speciální vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-05 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 179843 | |
dc.title.translated | The education of people with Asperger's Syndrome | en_US |
dc.contributor.referee | Thorovská, Alena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information Technology Oriented at Education - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information Technology Oriented at Education - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with the issue of education of people with Asperger syndrome. The aim of this bachelor thesis was to learn, by the means of qualitative research methods, how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. This thesis is divided into a theoretical and a practical section. The theoretical section contains the definition of basic terms. It deals with education of pupils and students with special educational needs, considering the issue of Asperger's syndrome, not only from the legislative point of view, but also from the pedagogical point of view. The practical section of this bachelor thesis, be means of three case studies, investigated how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. The sources of the data, the case studies are based on, include interviews with respondents interviewed in 2006, asking the same questions in both interviews. Other sources were medical reports, educational and psychological counselling center reports, newly conceived interviews with respondents and interviews with respondents' mothers. The case studies revealed how people with Asperger syndrome evaluated the system of Czech education, how they perceived the teachers' expertise and how they reacted to bullying. They... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |