Zobrazit minimální záznam

The education of people with Asperger's Syndrome
dc.contributor.advisorBlažková, Veronika
dc.creatorFejtková, Marie
dc.date.accessioned2019-10-16T16:06:32Z
dc.date.available2019-10-16T16:06:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109011
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the issue of education of people with Asperger syndrome. The aim of this bachelor thesis was to learn, by the means of qualitative research methods, how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. This thesis is divided into a theoretical and a practical section. The theoretical section contains the definition of basic terms. It deals with education of pupils and students with special educational needs, considering the issue of Asperger's syndrome, not only from the legislative point of view, but also from the pedagogical point of view. The practical section of this bachelor thesis, be means of three case studies, investigated how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. The sources of the data, the case studies are based on, include interviews with respondents interviewed in 2006, asking the same questions in both interviews. Other sources were medical reports, educational and psychological counselling center reports, newly conceived interviews with respondents and interviews with respondents' mothers. The case studies revealed how people with Asperger syndrome evaluated the system of Czech education, how they perceived the teachers' expertise and how they reacted to bullying. They...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAsperger's syndromeen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjecteducation legislationen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectAspegerův syndromcs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectkazuistikacs_CZ
dc.subjectškolská legislativacs_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávánícs_CZ
dc.titleVzdělávání osob s Aspergerovým syndromemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId179843
dc.title.translatedThe education of people with Asperger's Syndromeen_US
dc.contributor.refereeThorovská, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the issue of education of people with Asperger syndrome. The aim of this bachelor thesis was to learn, by the means of qualitative research methods, how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. This thesis is divided into a theoretical and a practical section. The theoretical section contains the definition of basic terms. It deals with education of pupils and students with special educational needs, considering the issue of Asperger's syndrome, not only from the legislative point of view, but also from the pedagogical point of view. The practical section of this bachelor thesis, be means of three case studies, investigated how already adult people with Asperger syndrome evaluate the course of their education. The sources of the data, the case studies are based on, include interviews with respondents interviewed in 2006, asking the same questions in both interviews. Other sources were medical reports, educational and psychological counselling center reports, newly conceived interviews with respondents and interviews with respondents' mothers. The case studies revealed how people with Asperger syndrome evaluated the system of Czech education, how they perceived the teachers' expertise and how they reacted to bullying. They...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV