Show simple item record

Burnout among teachers in special schools, working with students with multiple disabilities
dc.contributor.advisorKučírek, Jiří
dc.creatorSovová, Klára
dc.date.accessioned2019-09-26T11:35:10Z
dc.date.available2019-09-26T11:35:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108926
dc.description.abstractThe thesis deals with problems of burnout among special educators working in special primary schools with students with multiple disabilities. There are defined basic concepts in the theoretical part of the work - burn-out syndrome, its symptoms, causes and stages of development. Separate chapters are devoted to the diagnosis of burn-out syndrome and prevention. Furthermore, the concept of a special educator and a multiple disability is explained in the theoretical section and a special primary school is described here. The practical part focuses on quantitative research into burn-out syndrome in two selected groups - special educators in special primary schools and teachers in ordinary primary schools. The results of the investigation are then compared with each other.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u speciálních pedagogů pracujících v základních školách speciálních s žaky s kombinovaným postižením. V teoretické části práce jsou vymezené základní pojmy - syndrom vyhoření, jeho příznaky, příčiny a stádia vzniku. Samostatné kapitoly jsou věnovány diagnostice syndromu vyhoření a prevenci. Dále je v teoretické části vysvětlen pojem speciální pedagog a kombinované postižení a je zde popsána základní škola speciální. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum syndromu vyhoření u dvou vybraných skupin - speciálních pedagogů v základních školách speciálních a učitelů na běžných základních školách. Výsledky šetření jsou pak mezi sebou porovnávány.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectspeciální pedagogcs_CZ
dc.subjectkombinované postiženícs_CZ
dc.subjectzákladní škola speciálnícs_CZ
dc.subjectburnout syndromen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectspecial educatorsen_US
dc.subjectmultiple disabilitiesen_US
dc.subjectspecial primary schoolen_US
dc.titleSyndrom vyhoření u pedagogů v základních školách speciálních, pracujících s žáky s kombinovaným postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-03
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId162645
dc.title.translatedBurnout among teachers in special schools, working with students with multiple disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeHanušová, Jaroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u speciálních pedagogů pracujících v základních školách speciálních s žaky s kombinovaným postižením. V teoretické části práce jsou vymezené základní pojmy - syndrom vyhoření, jeho příznaky, příčiny a stádia vzniku. Samostatné kapitoly jsou věnovány diagnostice syndromu vyhoření a prevenci. Dále je v teoretické části vysvětlen pojem speciální pedagog a kombinované postižení a je zde popsána základní škola speciální. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum syndromu vyhoření u dvou vybraných skupin - speciálních pedagogů v základních školách speciálních a učitelů na běžných základních školách. Výsledky šetření jsou pak mezi sebou porovnávány.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with problems of burnout among special educators working in special primary schools with students with multiple disabilities. There are defined basic concepts in the theoretical part of the work - burn-out syndrome, its symptoms, causes and stages of development. Separate chapters are devoted to the diagnosis of burn-out syndrome and prevention. Furthermore, the concept of a special educator and a multiple disability is explained in the theoretical section and a special primary school is described here. The practical part focuses on quantitative research into burn-out syndrome in two selected groups - special educators in special primary schools and teachers in ordinary primary schools. The results of the investigation are then compared with each other.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV