Zobrazit minimální záznam

Expressions of adolescent risk behavior and possibilities if its prevention
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorKalíšková, Ivana
dc.date.accessioned2019-09-26T11:30:30Z
dc.date.available2019-09-26T11:30:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108899
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with risk behaviour of adolescents and possibilities of its prevention by means of prevention. The aim of the thesis is to identify and map the most common forms of risk behaviour, which occurs in the age cohort of 18-19 years, i.e. at the threshold of adulthood, among high school students (from their point of view). The thesis also deals with the possibilities of prevention of this behaviour provided within the area of preventive work (from the perspective of prevention methodologists). Using the form of multiple case studies, the thesis uses both quantitative research methods, which comprise structured questionnaires for pupils of selected secondary schools from the same urban area, as well as qualitative, which represent semi-structured interviews with prevention methodologists. The theoretical part of the thesis, based on relatively extensive literature available, characterizes the developmental period of adolescence, socialization of the child, presents a summary of the usual types of risk behaviour of adolescents and describes the system of prevention. The empirical part presents the research itself, formulates research questions, characterizes the research sample and presents the respondents' schools, then presents the results of statistical processing of collected...en_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů a možnostmi jeho předcházení formou prevence. Cílem práce je identifikace a zjištění nejčastějších forem rizikového chování, které se vyskytují ve věkové kohortě 18-19 let, tedy na prahu dospělosti, mezi středoškoláky (z úhlu jejich pohledu). Práce se rovněž zabývá tím, jaké možnosti předcházení tomuto chování nabízí oblast preventivní práce (z úhlu pohledu metodiků prevence). Diplomová práce ve formě mnohonásobné případové studie využívá jak výzkumné metody kvantitativní, kterými jsou strukturované dotazníky pro žáky vybraných středních škol ze shodné urbánní oblasti, tak i kvalitativní, jež zastupují polostrukturované rozhovory s metodiky prevence. Teoretická část práce vycházející z relativně obsáhlé dostupné literatury charakterizuje vývojové období adolescence, socializaci dítěte, předkládá souhrn obvyklých druhů rizikového chování adolescentů a popisuje systém prevence. Empirická část pak představuje vlastní výzkumné šetření, formuluje výzkumné otázky, charakterizuje výzkumný vzorek a představuje školy respondentů, dále prezentuje výsledky statistického zpracování sebraných dat a reakce metodiků prevence. Výsledky výzkumného šetření korelují s analytickou zprávou České školní inspekce o nejrozšířenějších druzích rizikového...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectakreditace kurzucs_CZ
dc.subjectarteterapie a dramaterapiecs_CZ
dc.subjectpreventivní programycs_CZ
dc.subjectrizikové chovánícs_CZ
dc.subjectaccreditation courseen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectart therapy and dramatherapyen_US
dc.subjectpreventive programsen_US
dc.subjectrisk behaviouren_US
dc.titleProjevy rizikového chování adolescentů a možnosti prevencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-03
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212781
dc.title.translatedExpressions of adolescent risk behavior and possibilities if its preventionen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů a možnostmi jeho předcházení formou prevence. Cílem práce je identifikace a zjištění nejčastějších forem rizikového chování, které se vyskytují ve věkové kohortě 18-19 let, tedy na prahu dospělosti, mezi středoškoláky (z úhlu jejich pohledu). Práce se rovněž zabývá tím, jaké možnosti předcházení tomuto chování nabízí oblast preventivní práce (z úhlu pohledu metodiků prevence). Diplomová práce ve formě mnohonásobné případové studie využívá jak výzkumné metody kvantitativní, kterými jsou strukturované dotazníky pro žáky vybraných středních škol ze shodné urbánní oblasti, tak i kvalitativní, jež zastupují polostrukturované rozhovory s metodiky prevence. Teoretická část práce vycházející z relativně obsáhlé dostupné literatury charakterizuje vývojové období adolescence, socializaci dítěte, předkládá souhrn obvyklých druhů rizikového chování adolescentů a popisuje systém prevence. Empirická část pak představuje vlastní výzkumné šetření, formuluje výzkumné otázky, charakterizuje výzkumný vzorek a představuje školy respondentů, dále prezentuje výsledky statistického zpracování sebraných dat a reakce metodiků prevence. Výsledky výzkumného šetření korelují s analytickou zprávou České školní inspekce o nejrozšířenějších druzích rizikového...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with risk behaviour of adolescents and possibilities of its prevention by means of prevention. The aim of the thesis is to identify and map the most common forms of risk behaviour, which occurs in the age cohort of 18-19 years, i.e. at the threshold of adulthood, among high school students (from their point of view). The thesis also deals with the possibilities of prevention of this behaviour provided within the area of preventive work (from the perspective of prevention methodologists). Using the form of multiple case studies, the thesis uses both quantitative research methods, which comprise structured questionnaires for pupils of selected secondary schools from the same urban area, as well as qualitative, which represent semi-structured interviews with prevention methodologists. The theoretical part of the thesis, based on relatively extensive literature available, characterizes the developmental period of adolescence, socialization of the child, presents a summary of the usual types of risk behaviour of adolescents and describes the system of prevention. The empirical part presents the research itself, formulates research questions, characterizes the research sample and presents the respondents' schools, then presents the results of statistical processing of collected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV