Show simple item record

Marketing communication of the Czech Baseball association
dc.contributor.advisorVoráček, Josef
dc.creatorRovňanová, Michaela
dc.date.accessioned2019-09-26T11:25:09Z
dc.date.available2019-09-26T11:25:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108868
dc.description.abstractTitle: Marketing communication of the Czech Baseball Association Objectives: The aim of this work is to submit suggestions and recommendations for improvement of Czech Baseball Association marketing communication. Proposals and recommendations will be formed on the basis of an evaluation of the current situation of the Association's marketing communication. Methods: Both quantitative and qualitative methods were used for data collection. The biggest benefit was the personal questioning of fans at the beginning of the Czech major league, on the basis of which a questionnaire for electronic interviewing was set up at the September final matches of the baseball league. For more information about current marketing communication was used an analysis of internal documents, websites, social networks, and a participant observation of the Czech Baseball Association strategic marketing meeting was conducted. A semi-structured interview with an expert was also conducted on the topic of marketing communication of Czech Baseball Association. I compared the obtained data on marketing communication in selected periods and evaluated them. The theoretical part was elaborated on the basis of study of professional literature. Results: Federation has a great potential because it only uses marketing communication in a...en_US
dc.description.abstractNázev: Marketingová komunikace České baseballové asociace Cíle: Cílem práce je předložit návrhy a doporučení na zlepšení marketingové komunikace České baseballové asociace. Návrhy a doporučení budou zformovány na základě vyhodnocení současné situace marketingové komunikace asociace. Metody: Pro sběr dat byly využity metody kvantitativní i kvalitativní. Největším přínosem bylo osobní dotazování fanoušků na začátku Extraligy, na jehož základě byl sestaven dotazník pro elektronické dotazování na zářijových finálových utkáních baseballové Extraligy. Pro více informací o současné marketingové komunikaci byla použita analýza interních dokumentů, webových stránek, sociálních sítí a bylo provedeno zúčastněné pozorování strategické marketingové schůzky České baseballové asociace. Na téma marketingové komunikace České baseballové asociace byl proveden také polostrukturovaný rozhovor s odborníkem. Získaná data o výstupech marketingové komunikace jsem porovnala ve vybraných obdobích a vyhodnotila. Teoretická část byla vypracována pomocí studia odborné literatury. Výsledky: Svaz má velký potenciál, protože využívá marketingovou komunikaci jen z části a má velký prostor pro realizaci řady nových marketingových nástrojů, jako je internetový, influencer nebo video marketing. Aby byly změny efektivní a vedly k...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectfanoušcics_CZ
dc.subjectsvazcs_CZ
dc.subjectonline médiacs_CZ
dc.subjectinternetový marketingcs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingcs_CZ
dc.subjectfansen_US
dc.subjectfederationen_US
dc.subjectonline mediaen_US
dc.subjectinternet marketingen_US
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.titleMarketingová komunikace České baseballové asociacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-03
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId200679
dc.title.translatedMarketing communication of the Czech Baseball associationen_US
dc.contributor.refereeProcházka, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Marketingová komunikace České baseballové asociace Cíle: Cílem práce je předložit návrhy a doporučení na zlepšení marketingové komunikace České baseballové asociace. Návrhy a doporučení budou zformovány na základě vyhodnocení současné situace marketingové komunikace asociace. Metody: Pro sběr dat byly využity metody kvantitativní i kvalitativní. Největším přínosem bylo osobní dotazování fanoušků na začátku Extraligy, na jehož základě byl sestaven dotazník pro elektronické dotazování na zářijových finálových utkáních baseballové Extraligy. Pro více informací o současné marketingové komunikaci byla použita analýza interních dokumentů, webových stránek, sociálních sítí a bylo provedeno zúčastněné pozorování strategické marketingové schůzky České baseballové asociace. Na téma marketingové komunikace České baseballové asociace byl proveden také polostrukturovaný rozhovor s odborníkem. Získaná data o výstupech marketingové komunikace jsem porovnala ve vybraných obdobích a vyhodnotila. Teoretická část byla vypracována pomocí studia odborné literatury. Výsledky: Svaz má velký potenciál, protože využívá marketingovou komunikaci jen z části a má velký prostor pro realizaci řady nových marketingových nástrojů, jako je internetový, influencer nebo video marketing. Aby byly změny efektivní a vedly k...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Marketing communication of the Czech Baseball Association Objectives: The aim of this work is to submit suggestions and recommendations for improvement of Czech Baseball Association marketing communication. Proposals and recommendations will be formed on the basis of an evaluation of the current situation of the Association's marketing communication. Methods: Both quantitative and qualitative methods were used for data collection. The biggest benefit was the personal questioning of fans at the beginning of the Czech major league, on the basis of which a questionnaire for electronic interviewing was set up at the September final matches of the baseball league. For more information about current marketing communication was used an analysis of internal documents, websites, social networks, and a participant observation of the Czech Baseball Association strategic marketing meeting was conducted. A semi-structured interview with an expert was also conducted on the topic of marketing communication of Czech Baseball Association. I compared the obtained data on marketing communication in selected periods and evaluated them. The theoretical part was elaborated on the basis of study of professional literature. Results: Federation has a great potential because it only uses marketing communication in a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV