Show simple item record

The utilization of CogniPlus system in cognitive-functions training during the occupational therapy for people with acquired brain injury
dc.contributor.advisorZemánková, Zuzana
dc.creatorPilzová, Martina
dc.date.accessioned2019-09-16T09:45:57Z
dc.date.available2019-09-16T09:45:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108755
dc.description.abstractZískané poškození mozku je v dnešní době stále aktuální téma a závažný problém. Po léčbě se objevuje velký počet následků, které způsobují dlouhodobou pracovní neschopnost a invalidizaci mnoha osob. Jedním ze závažných následků jsou poruchy kognitivních funkcí, které znemožňují a znesnadňují návrat osob do běžného života. Jedním ze způsobů, jak je možné ovlivnit poruchy kognitivních funkcí, je systém CogniPlus. Teoretická část práce představuje získané poškození mozku, jeho rozdělení, základní klasifikaci a následky. Dále se věnuje kognitivní rehabilitaci, jednak za využití počítačů, tak i konvenční metodou, a v neposlední řadě představuje práci ergoterapeuta a možnost testování kognitivních funkcí. Cílem výzkumné části bylo zjistit, zda je trénink kognitivních funkcí pomocí systému CogniPlus efektivnější oproti tréninku kognitivních funkcí konvenční metodou tužka-papír. Do studie bylo zařazeno 20 osob, jeden účastník musel studii opustit ze zdravotních důvodů. Experimentální i kontrolní skupina měla terapii 1-2x týdně, dle možností, celkově byla terapie provedena 10x. Všichni účastníci byli hodnoceni vstupním a výstupním Addenbrookským kognitivním testem a dotazníkem kognitivních chyb. Experimentální skupina prokazovala signifikantní zlepšení u celkového skóre ACE a u podskoré paměti, v dotazníku...cs_CZ
dc.description.abstractAquired brain injury is still a current topic and a serious problem nowadays. After a treatment, a lot of consequences appear which cause a long-term inability to work and invalidation of many people. One of the serious problems is a disorder of cognitive functions which disables people to get back to a normal life. One of the options how to affect the cognitive functions impairment is a system called CogniPlus. Theoretical part of this work presents aquired brain injury, its dividing, basic classification and the consequences. Furthermore, this work dedicates to rehabilitation of cognitive functions using both computers and conventional methods. It also shows the work of the occupational therapist and the possibility of cognitive function testing. The aim of the research is to find out if CogniPlus cognitive function training is more effective than the conventional pencil-paper method. 20 people were tested in this study. Unfortunately, one of them had to quit due to health problems. The experimental and the control group had a therapy once or twice a week. All the participants went through Addenbrooke cognitive test and through a questionnaire of cognitive mistakes at the beginning and at the end of the testing. The experimental group showed a significant improvement in the global score ACE and in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectzískané poškození mozkucs_CZ
dc.subjectrehabilitace kognitivních funkcícs_CZ
dc.subjectpočítačová rehabilitacecs_CZ
dc.subjectergoterapiecs_CZ
dc.subjectCogniPluscs_CZ
dc.subjectaquired brain injuryen_US
dc.subjectcognitive rehabilitationen_US
dc.subjectcomputer-assisted rehabilitationen_US
dc.subjectoccupational therapyen_US
dc.subjectCogniPlusen_US
dc.titleVyužití systému CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí v ergoterapii u osob se získaným poškozením mozkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-18
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId174439
dc.title.translatedThe utilization of CogniPlus system in cognitive-functions training during the occupational therapy for people with acquired brain injuryen_US
dc.contributor.refereeHoidekrová, Kristýna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineErgoterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplineOccupational Therapyen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csErgoterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enOccupational Therapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csZískané poškození mozku je v dnešní době stále aktuální téma a závažný problém. Po léčbě se objevuje velký počet následků, které způsobují dlouhodobou pracovní neschopnost a invalidizaci mnoha osob. Jedním ze závažných následků jsou poruchy kognitivních funkcí, které znemožňují a znesnadňují návrat osob do běžného života. Jedním ze způsobů, jak je možné ovlivnit poruchy kognitivních funkcí, je systém CogniPlus. Teoretická část práce představuje získané poškození mozku, jeho rozdělení, základní klasifikaci a následky. Dále se věnuje kognitivní rehabilitaci, jednak za využití počítačů, tak i konvenční metodou, a v neposlední řadě představuje práci ergoterapeuta a možnost testování kognitivních funkcí. Cílem výzkumné části bylo zjistit, zda je trénink kognitivních funkcí pomocí systému CogniPlus efektivnější oproti tréninku kognitivních funkcí konvenční metodou tužka-papír. Do studie bylo zařazeno 20 osob, jeden účastník musel studii opustit ze zdravotních důvodů. Experimentální i kontrolní skupina měla terapii 1-2x týdně, dle možností, celkově byla terapie provedena 10x. Všichni účastníci byli hodnoceni vstupním a výstupním Addenbrookským kognitivním testem a dotazníkem kognitivních chyb. Experimentální skupina prokazovala signifikantní zlepšení u celkového skóre ACE a u podskoré paměti, v dotazníku...cs_CZ
uk.abstract.enAquired brain injury is still a current topic and a serious problem nowadays. After a treatment, a lot of consequences appear which cause a long-term inability to work and invalidation of many people. One of the serious problems is a disorder of cognitive functions which disables people to get back to a normal life. One of the options how to affect the cognitive functions impairment is a system called CogniPlus. Theoretical part of this work presents aquired brain injury, its dividing, basic classification and the consequences. Furthermore, this work dedicates to rehabilitation of cognitive functions using both computers and conventional methods. It also shows the work of the occupational therapist and the possibility of cognitive function testing. The aim of the research is to find out if CogniPlus cognitive function training is more effective than the conventional pencil-paper method. 20 people were tested in this study. Unfortunately, one of them had to quit due to health problems. The experimental and the control group had a therapy once or twice a week. All the participants went through Addenbrooke cognitive test and through a questionnaire of cognitive mistakes at the beginning and at the end of the testing. The experimental group showed a significant improvement in the global score ACE and in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
thesis.grade.code4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV