Zobrazit minimální záznam

Alternating current circuits in physics education
dc.contributor.advisorŽilavý, Peter
dc.creatorCinkraut, Kamil
dc.date.accessioned2019-09-13T09:48:24Z
dc.date.available2019-09-13T09:48:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108753
dc.description.abstractTato práce má za cíl definovat pojmy fázor a fázorový diagram pro žáky na úrovni střední školy. Zároveň propojuje tyto pojmy s dostupnými matematickými učebnicemi na teoretické úrovni a motivuje jejich zavedení. Pojmy fázor a fázorový diagram jsou aplikovány v elektrických obvodech se zdrojem harmonického napětí, ve kterém se nachází některý z lineárních prvků (rezistor, cívka, kondenzátor). Následně je na stejnou problematiku použito symboliky komplexních čísel, abychom čtenáři ukázali jedno z jejich konkrétních využití. Čtenář zde také nalezne řešení sériového a paralelního RLC obvodu právě za pomoci fázorového diagramu a také za pomoci komplexních čísel. Na konci je i několik početně řešených úloh. Přínosem této práce je především ucelené shrnutí poznatků ohledně fázorů a fázorových diagramů a jejich aplikace a dále propojení těchto pojmů s komplexní symbolikou a teoretickým podkladem.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the paper is to define and explain terms of phasor and phasor diagram for students of secondary education level in the Czech republic. It is providing a link between the theoretical foundation of the terms in the mathematics based textbooks available on the market and its establishement and practical use in the teaching process. The purpose of the thesis is to explain the problematic of phasor and phasor diagram in the elecrtic load with the alternating current power supply, which consists of rezistor (R), inductor (L) and capacitor (C). In the second part of the paper, the problematic of the complex numbers and its use is described. In this part, the solution of series or parallel RLC circuit is found by the use of phasor diagram or complex numbers. The paper is furthermore providing reader with problems with solution, which serve as an example for the teaching purposes. The paper is providing the reader with a combination of the theoretical foundation of phasor and phasor diagram with their practical use and application, in order to enable a coherent and understandable explanation of the terms.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectfázorcs_CZ
dc.subjectfázorový diagramcs_CZ
dc.subjectkomplexní číslacs_CZ
dc.subjectRLC obvodcs_CZ
dc.subjectphasoren_US
dc.subjectphasor diagramen_US
dc.subjectcomplex numberen_US
dc.subjectRLC circuiten_US
dc.titleElektrické obvody se zdroji harmonického napětí ve výuce fyzikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-25
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId212025
dc.title.translatedAlternating current circuits in physics educationen_US
dc.contributor.refereeKácovský, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce má za cíl definovat pojmy fázor a fázorový diagram pro žáky na úrovni střední školy. Zároveň propojuje tyto pojmy s dostupnými matematickými učebnicemi na teoretické úrovni a motivuje jejich zavedení. Pojmy fázor a fázorový diagram jsou aplikovány v elektrických obvodech se zdrojem harmonického napětí, ve kterém se nachází některý z lineárních prvků (rezistor, cívka, kondenzátor). Následně je na stejnou problematiku použito symboliky komplexních čísel, abychom čtenáři ukázali jedno z jejich konkrétních využití. Čtenář zde také nalezne řešení sériového a paralelního RLC obvodu právě za pomoci fázorového diagramu a také za pomoci komplexních čísel. Na konci je i několik početně řešených úloh. Přínosem této práce je především ucelené shrnutí poznatků ohledně fázorů a fázorových diagramů a jejich aplikace a dále propojení těchto pojmů s komplexní symbolikou a teoretickým podkladem.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the paper is to define and explain terms of phasor and phasor diagram for students of secondary education level in the Czech republic. It is providing a link between the theoretical foundation of the terms in the mathematics based textbooks available on the market and its establishement and practical use in the teaching process. The purpose of the thesis is to explain the problematic of phasor and phasor diagram in the elecrtic load with the alternating current power supply, which consists of rezistor (R), inductor (L) and capacitor (C). In the second part of the paper, the problematic of the complex numbers and its use is described. In this part, the solution of series or parallel RLC circuit is found by the use of phasor diagram or complex numbers. The paper is furthermore providing reader with problems with solution, which serve as an example for the teaching purposes. The paper is providing the reader with a combination of the theoretical foundation of phasor and phasor diagram with their practical use and application, in order to enable a coherent and understandable explanation of the terms.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV