Zobrazit minimální záznam

Influence of hiporehabilitation on graphomotorics of children with handicap
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorJedličková, Ketrin
dc.date.accessioned2019-08-19T10:03:17Z
dc.date.available2019-08-19T10:03:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108663
dc.description.abstractThis bachelor thesis aimed to clarify two basic findings, whether the hiporehabilitation has an impact on the development of graphomotorics for individual clients with disabilities and whether the development of gross and fine motor skills within the undergoing hiporehabilitation has an influence on the graphomotorics of the observed clients. The research was divided into theoretical and practical part. The theoretical part divided into several chapters explained all the terminology and the theory needed for the following practical part. Analysis of graphomotorics of handicapped individuals was performed using the selected tests of graphomotorics levels - the test based on imitating of patterns was always presented, 2 additional tests of graphomotorics levels were used. Tests were always performed after hiporehabilitation unit on the back of the horse with sufficient time for processing. Tests were drawn with a pencil or crayons, the choice of colors was left to the child. Tests were performed immediately after the first therapy and after each tenth therapy for 9 months. Tests were always analyzed and described according to the table. At the end of the investigation a comparison of the first and the last test and evaluation of the development of graphomotoric functions was performed. Powered by TCPDF...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce cílila na objasnění dvou základních zjištění, a to zda má hiporehabilitace vliv na rozvoj grafomotoriky u jednotlivých klientů s handicapem a zda rozvoj hrubé a jemné motoriky v rámci podstupované hiporehabilitace má vliv na grafomotoriku u pozorovaných klientů. Výzkum byl rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část dělená do několika kapitol vysvětlila veškerou terminologii a teorii potřebnou k navazující části praktické. Analýza grafomotoriky u jedinců s handicapem byla uskutečněna pomocí vybraných testů grafomotorické úrovně - vždy byl předložen test nápodoby obrazců, k tomu přidány další 2 testy grafomotorické úrovně. Zpracování testů proběhlo vždy po hiporehabilitační jednotce na zádi koně s dostatečným časem na zpracování. Testy byly vypracovány tužkou nebo pastelkami, výběr barev byl ponechán na dítěti. Testy byly provedeny ihned po první terapii a následně po uplynutí každé desáté terapie po dobu 9 měsíců. Testy byly vždy analyzovány a popsány podle tabulky. Na konci šetření proběhlo porovnání prvního a posledního testu a vyhodnocení vývoje grafomotorických funkcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthiporehabilitace|grafomotorika|jemná motorika|hrubá motorika|kontaktní terapie|aktivity s využitím koní|hipoterapiecs_CZ
dc.subjecthiporehabilitacion|grafomotorics|fine motorism|gross motorism|contact therapy|activities using horses|hippotherapyen_US
dc.titleVliv hiporehabilitace na grafomotoriku u dětí s handicapemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId202344
dc.title.translatedInfluence of hiporehabilitation on graphomotorics of children with handicapen_US
dc.contributor.refereeNováková, Daniela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce cílila na objasnění dvou základních zjištění, a to zda má hiporehabilitace vliv na rozvoj grafomotoriky u jednotlivých klientů s handicapem a zda rozvoj hrubé a jemné motoriky v rámci podstupované hiporehabilitace má vliv na grafomotoriku u pozorovaných klientů. Výzkum byl rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část dělená do několika kapitol vysvětlila veškerou terminologii a teorii potřebnou k navazující části praktické. Analýza grafomotoriky u jedinců s handicapem byla uskutečněna pomocí vybraných testů grafomotorické úrovně - vždy byl předložen test nápodoby obrazců, k tomu přidány další 2 testy grafomotorické úrovně. Zpracování testů proběhlo vždy po hiporehabilitační jednotce na zádi koně s dostatečným časem na zpracování. Testy byly vypracovány tužkou nebo pastelkami, výběr barev byl ponechán na dítěti. Testy byly provedeny ihned po první terapii a následně po uplynutí každé desáté terapie po dobu 9 měsíců. Testy byly vždy analyzovány a popsány podle tabulky. Na konci šetření proběhlo porovnání prvního a posledního testu a vyhodnocení vývoje grafomotorických funkcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis aimed to clarify two basic findings, whether the hiporehabilitation has an impact on the development of graphomotorics for individual clients with disabilities and whether the development of gross and fine motor skills within the undergoing hiporehabilitation has an influence on the graphomotorics of the observed clients. The research was divided into theoretical and practical part. The theoretical part divided into several chapters explained all the terminology and the theory needed for the following practical part. Analysis of graphomotorics of handicapped individuals was performed using the selected tests of graphomotorics levels - the test based on imitating of patterns was always presented, 2 additional tests of graphomotorics levels were used. Tests were always performed after hiporehabilitation unit on the back of the horse with sufficient time for processing. Tests were drawn with a pencil or crayons, the choice of colors was left to the child. Tests were performed immediately after the first therapy and after each tenth therapy for 9 months. Tests were always analyzed and described according to the table. At the end of the investigation a comparison of the first and the last test and evaluation of the development of graphomotoric functions was performed. Powered by TCPDF...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV