Zobrazit minimální záznam

Copyrighted work and advertising
dc.contributor.advisorCísařová, Zuzana
dc.creatorVojtovič, Jakub
dc.date.accessioned2019-08-12T09:50:09Z
dc.date.available2019-08-12T09:50:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108532
dc.description.abstractThe Aim of this thesis is to link the theoretical aspects of copyright with its practical use. Specifically it is an analysis of relationship between copyright and advertising. In the thesis I am trying to find an answer for two main questions. First, if it is possible to grant a copyright protection to an advertisement and if so, then it is my goal to discover its usefulness. Second, the other answer should be based on analysis of preexisting copyrighted works used in advertisement. The thesis is divided into 8 chapters which consist of other sub- chapters. The first chapter is dedicated to copyright, its legal framework and analysis of historical and social background of its development. The second chapter is focused on advertising. Since the definition of advertising offered by the Czech laws is insufficient for the purpose of this thesis I decided to offer a marketing point-of-view to clarify the subject. The third chapter offers an analysis of current legislation of copyrighted work in the Czech Republic. The fourth chapter represents the first encounter of the two ostensibly unrelated topics: advertising and copyright. This chapter also presents a copyrighted work as a new notion while focusing on its creation and purpose. Here, we can also find a small turnoff to a copyright legislation of...en_US
dc.description.abstractCílem této práce je propojit teoretickou rovinu autorského práva s konkrétní oblastí. Konkrétně se pak jedná o analýzu vztahu mezi autorským právem a reklamní tvorbou. V práci hledám odpověď na dvě zásadní otázky, a to zda je možno reklamní sdělení autorskoprávně chránit a pokud ano, zda je tato ochrana účelná a praktická. Druhá otázka má pak těžiště v analýze užívání již existujících autorských děl v rámci reklamního sdělení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, které se dále člení na jednotlivé subkapitoly. První kapitolu věnuji autorskému právu, přičemž popis stávající právní úpravy doplňuje rozbor historického a sociálního kontextu vývoje autorského práva. Druhá kapitola se zaměřuje na pojem reklama. Vysvětlení tohoto pojmu bylo nutné, jelikož právní úprava reklamu definuje jen obecně a pro účel této práce nedostatečně, přistoupil jsem tedy k objasnění tohoto pojmu z hlediska marketingového. Třetí kapitola v teoretické rovině popisuje platnou právní úpravu autorského díla v autorském zákoně. Ve čtvrté kapitole lze spatřit první průnik mezi zdánlivě nesouvisejícími oblastmi: reklamou a autorským právem. Je zde představen pojem reklamní dílo, přičemž se věnuji nejen jeho účelnosti, ale i procesu, který vede ke vzniku reklamních - autorských děl. Je zde také komparativní odbočka k právnímu řádu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectAutorské dílocs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectCopyrighted worken_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titleAutorské dílo a reklamacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-26
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId187042
dc.title.translatedCopyrighted work and advertisingen_US
dc.contributor.refereeŽikovská, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je propojit teoretickou rovinu autorského práva s konkrétní oblastí. Konkrétně se pak jedná o analýzu vztahu mezi autorským právem a reklamní tvorbou. V práci hledám odpověď na dvě zásadní otázky, a to zda je možno reklamní sdělení autorskoprávně chránit a pokud ano, zda je tato ochrana účelná a praktická. Druhá otázka má pak těžiště v analýze užívání již existujících autorských děl v rámci reklamního sdělení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, které se dále člení na jednotlivé subkapitoly. První kapitolu věnuji autorskému právu, přičemž popis stávající právní úpravy doplňuje rozbor historického a sociálního kontextu vývoje autorského práva. Druhá kapitola se zaměřuje na pojem reklama. Vysvětlení tohoto pojmu bylo nutné, jelikož právní úprava reklamu definuje jen obecně a pro účel této práce nedostatečně, přistoupil jsem tedy k objasnění tohoto pojmu z hlediska marketingového. Třetí kapitola v teoretické rovině popisuje platnou právní úpravu autorského díla v autorském zákoně. Ve čtvrté kapitole lze spatřit první průnik mezi zdánlivě nesouvisejícími oblastmi: reklamou a autorským právem. Je zde představen pojem reklamní dílo, přičemž se věnuji nejen jeho účelnosti, ale i procesu, který vede ke vzniku reklamních - autorských děl. Je zde také komparativní odbočka k právnímu řádu...cs_CZ
uk.abstract.enThe Aim of this thesis is to link the theoretical aspects of copyright with its practical use. Specifically it is an analysis of relationship between copyright and advertising. In the thesis I am trying to find an answer for two main questions. First, if it is possible to grant a copyright protection to an advertisement and if so, then it is my goal to discover its usefulness. Second, the other answer should be based on analysis of preexisting copyrighted works used in advertisement. The thesis is divided into 8 chapters which consist of other sub- chapters. The first chapter is dedicated to copyright, its legal framework and analysis of historical and social background of its development. The second chapter is focused on advertising. Since the definition of advertising offered by the Czech laws is insufficient for the purpose of this thesis I decided to offer a marketing point-of-view to clarify the subject. The third chapter offers an analysis of current legislation of copyrighted work in the Czech Republic. The fourth chapter represents the first encounter of the two ostensibly unrelated topics: advertising and copyright. This chapter also presents a copyrighted work as a new notion while focusing on its creation and purpose. Here, we can also find a small turnoff to a copyright legislation of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV