Zobrazit minimální záznam

Understanding performance tradition in the Czech Philharmonic Orchestra: The case of Dvořák's "New World" Symphony
dc.contributor.advisorHavelková, Tereza
dc.creatorMišejková, Magdaléna
dc.date.accessioned2021-03-26T12:41:31Z
dc.date.available2021-03-26T12:41:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108360
dc.description.abstractV této práci se snažím najít a popsat konkrétní znaky interpretační tradice Novosvětské symfonie v podání České filharmonie. K tomu jsem zvolila kombinaci dvou metod - metody polostrukturovaných rozhovorů spolu s analýzou notového a zvukového materiálu. Polo-strukturované rozhovory jsem vedla celkem s dvanácti hráči filharmonie, kteří jsou různé věkové kategorie od dvaceti do sto let, různého nástrojového obsazení. Největší váhu v mé práci mají samotné výsledky z rozhovorů a společného poslechu s respondenty. Z rozhovorů pak vyplývají obecné rysy, kterými filharmonici svou interpretaci popisují, a které na ní, podle nich, mají vliv. Analýza odkrývá konkrétní místa v symfonii, která ve spojení s výpověďmi respondentů potvrzují jejich, tj. česko-filharmonické tradiční zpracování. Ačkoli se v rozhovorech setkávám s rozpolceným pohledem na interpretační tradici, výsledky ukazují na pozitivní zjištění, že určité rysy v interpretaci Novosvětské symfonie stále mezi filharmoniky platí a díky nim byli schopni z řady nahrávek poznat právě svou. Skrze jaké znaky filharmonici poznali právě svou nahrávku, se snažím v práci zjistit a na konkrétních případech demonstrovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn this paper I examine and describe concrete features of performance tradition in the Czech philharmonic orchestra in case of Dvořák's "New World"Symphony. This research is based on field research while the main authority sustains in semi-structured interviews held with twelve members of the Czech philharmonic orchestra, different ages and instruments. Interviews are supported by analysis research of notes and selected discography in range of sixty years. The outcome of interviews reveals general qualities in performance which are thought as traditional and intrinsic as what is changing it. Although the view on traditional performance in the Czech philharmonic orchestra is not understand agreeably, result point out specific attributes through which the members recognized their own audio recording with. These attributes I try to explain and describe on concrete musical passages in "New World" Symphony on which I suggest the unique performance tradition carrying in the Czech philharmonic orchestra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectperformance tradition|Czech Philharmonic Orchestra|Václav Talich|No. 9 in E minor "From the New World" (Antonín Dvo|music in performance|study of recordingsen_US
dc.subjectinterpretační tradice|Česká filharmonie|Václav Talich|No. 9 in E minor "From the New World" (Antonín Dvocs_CZ
dc.titlePředstava interpretační tradice v České filharmonii: Příklad Dvořákovy "Novosvětské" symfoniecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-20
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId210812
dc.title.translatedUnderstanding performance tradition in the Czech Philharmonic Orchestra: The case of Dvořák's "New World" Symphonyen_US
dc.contributor.refereeHlávková, Lenka
dc.identifier.aleph002285422
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se snažím najít a popsat konkrétní znaky interpretační tradice Novosvětské symfonie v podání České filharmonie. K tomu jsem zvolila kombinaci dvou metod - metody polostrukturovaných rozhovorů spolu s analýzou notového a zvukového materiálu. Polo-strukturované rozhovory jsem vedla celkem s dvanácti hráči filharmonie, kteří jsou různé věkové kategorie od dvaceti do sto let, různého nástrojového obsazení. Největší váhu v mé práci mají samotné výsledky z rozhovorů a společného poslechu s respondenty. Z rozhovorů pak vyplývají obecné rysy, kterými filharmonici svou interpretaci popisují, a které na ní, podle nich, mají vliv. Analýza odkrývá konkrétní místa v symfonii, která ve spojení s výpověďmi respondentů potvrzují jejich, tj. česko-filharmonické tradiční zpracování. Ačkoli se v rozhovorech setkávám s rozpolceným pohledem na interpretační tradici, výsledky ukazují na pozitivní zjištění, že určité rysy v interpretaci Novosvětské symfonie stále mezi filharmoniky platí a díky nim byli schopni z řady nahrávek poznat právě svou. Skrze jaké znaky filharmonici poznali právě svou nahrávku, se snažím v práci zjistit a na konkrétních případech demonstrovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn this paper I examine and describe concrete features of performance tradition in the Czech philharmonic orchestra in case of Dvořák's "New World"Symphony. This research is based on field research while the main authority sustains in semi-structured interviews held with twelve members of the Czech philharmonic orchestra, different ages and instruments. Interviews are supported by analysis research of notes and selected discography in range of sixty years. The outcome of interviews reveals general qualities in performance which are thought as traditional and intrinsic as what is changing it. Although the view on traditional performance in the Czech philharmonic orchestra is not understand agreeably, result point out specific attributes through which the members recognized their own audio recording with. These attributes I try to explain and describe on concrete musical passages in "New World" Symphony on which I suggest the unique performance tradition carrying in the Czech philharmonic orchestra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantZdrálek, Vít
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022854220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV