Informační chování středoškolských učitelů
Information behaviour of secondary school teachers
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108299Identifiers
Study Information System: 190960
Collections
- Kvalifikační práce [23261]
Author
Advisor
Referee
Landová, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
17. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
učitel|střední škola|informační potřeby|informační chování|průzkum|dotazníkový průzkum|pedagogika|rozhovorKeywords (English)
teacher|secondary school|information needs|information behaviour|survey|questionnaire|education|interviewPráce se zaměřuje na informační chování učitelů pracujících na středních školách v okolí Hradce Králové. Výzkum probíhal formou dotazníků a doplňkových rozhovorů, je zaměřen na informační potřeby, zdroje, vyhledávání informací a posuzování jejich relevance učiteli. Výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Šetření je doplněno porovnáním se zahraničními výzkumy podobného zaměření. Výzkum ukázal, že středoškolští učitelé si jsou vědomi svých informačních potřeb a umí je uspokojit, často ale naráží na problém nedostatku času. Klíčová slova: Učitel, střední škola, informační potřeby, informační chování, průzkum, dotazníkový průzkum, pedagogika, rozhovor
This thesis focuses on information behaviour of secondary school teachers in Hradec Králové area. The research is orientated at information needs, sources, searching and evaluation of information relevance by teachers. Survey includes quetionnaires and interviews. Results are compared with other research in the similar field of study. The research showed that secondary school teachers know their information needs, are able to satisfy their information needs. But they have often problems with lack of time. Key words: Teacher, secondary school, information needs, information behaviour, survey, quetionnaire, education, interview