dc.contributor.advisor | Rakušanová, Marie | |
dc.creator | Micka, Alois | |
dc.date.accessioned | 2019-07-17T09:55:37Z | |
dc.date.available | 2019-07-17T09:55:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/108281 | |
dc.description.abstract | Cílem této disertační práce je zdokumentovat a prezentovat výstavní koncepce nových nebo staronových galerií a výstavních síní sdružených ve Svazu československých výtvarných umělců v Praze v letech 1964-1969. Dílčím cílem je nalézt a objasnit stěžejní právní, politické a kulturní události, na jejichž pozadí se tento výstavní umělecký život odvíjel. Práce postihuje období mezi dvěma sjezdy Svazu československých výtvarných umělců, tedy období od prosince roku 1964 do konce roku 1969 s určitými césurami. Pokud jde o výběr, zabývá se "menšími" galeriemi, které ve sledovaném období nejvíce ovlivňovaly úroveň výstavní prezentace výtvarného umění v Praze. Z tohoto důvodu je věnována pozornost Galerii Václava Špály, Galerii Nová síň, Galerii na Karlově náměstí a Galerii Vincence Kramáře. Základní témata disertační práce se koncentrují do dvou prostupujících se okruhů. První okruh se věnuje zásadním společensko-politickým předpokladům vzniku "menších" galerií a stručně také historii vzniku Svazu československých výtvarných umělců. Především se zabývá tehdy platnou legislativní úpravou dané oblasti kulturního života společnosti. Všímá si závěrů jednotlivých sjezdů Komunistické strany Sovětského svazu a Komunistické strany Československa, programových prohlášení vlád, především jejich reálného dopadu v... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this dissertation is to document and present exhibition concepts of new or re- established galleries and exhibition halls united in the Union of Czechoslovak Visual Artists in Prague in 1964-1969. A partial goal is to find and clarify principal legal, political and cultural events in the background of which such exhibition and artistic life unfolded. The thesis covers the period between two conventions of the Union of Czechoslovak Visual Artists, i.e. the period from December 1964 until the end of 1969 with certain intermissions. In terms of the selection, it deals with "smaller" galleries that influenced the most the level of presentation of visual arts at exhibitions in Prague in the period under consideration. For this reason, attention is paid to the Václav Špála Gallery, Nová síň Gallery, Galerie Na Karlově náměstí, and the Vincenc Kramář Gallery. The basic topics of the dissertation are concentrated in two spheres that pervade one another. The first sphere is dedicated to fundamental social and political prerequisites for the establishment of "smaller" galleries as well as, in brief, the history of the formation of the Union of Czechoslovak Visual Artists. In particular, it deals with the then applicable legislation concerning the given field of cultural life of society. It takes... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Svaz československých výtvarných umělců|Galerie Václava Špály|Galerie Nová síň|Galerie na Karlově náměstí|Galerie Vincence Kramáře|malířství|grafika|knižní ilustrace|užité umění|scénografie | cs_CZ |
dc.subject | Union of Czechoslovak Visual Artists|Václav Špála Gallery|Nová síň Gallery|Galerie Na Karlově náměstí (Charles Square Gallery|Vincenc Kramář Gallery|painting|graphic arts|book illustrations|applied art|scenography | en_US |
dc.title | Umění mezi sjezdy | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-26 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 142619 | |
dc.title.translated | Art to convention | en_US |
dc.contributor.referee | Šetlík, Jiří | |
dc.contributor.referee | Prahl, Roman | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History and Visual Arts | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History and Visual Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této disertační práce je zdokumentovat a prezentovat výstavní koncepce nových nebo staronových galerií a výstavních síní sdružených ve Svazu československých výtvarných umělců v Praze v letech 1964-1969. Dílčím cílem je nalézt a objasnit stěžejní právní, politické a kulturní události, na jejichž pozadí se tento výstavní umělecký život odvíjel. Práce postihuje období mezi dvěma sjezdy Svazu československých výtvarných umělců, tedy období od prosince roku 1964 do konce roku 1969 s určitými césurami. Pokud jde o výběr, zabývá se "menšími" galeriemi, které ve sledovaném období nejvíce ovlivňovaly úroveň výstavní prezentace výtvarného umění v Praze. Z tohoto důvodu je věnována pozornost Galerii Václava Špály, Galerii Nová síň, Galerii na Karlově náměstí a Galerii Vincence Kramáře. Základní témata disertační práce se koncentrují do dvou prostupujících se okruhů. První okruh se věnuje zásadním společensko-politickým předpokladům vzniku "menších" galerií a stručně také historii vzniku Svazu československých výtvarných umělců. Především se zabývá tehdy platnou legislativní úpravou dané oblasti kulturního života společnosti. Všímá si závěrů jednotlivých sjezdů Komunistické strany Sovětského svazu a Komunistické strany Československa, programových prohlášení vlád, především jejich reálného dopadu v... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this dissertation is to document and present exhibition concepts of new or re- established galleries and exhibition halls united in the Union of Czechoslovak Visual Artists in Prague in 1964-1969. A partial goal is to find and clarify principal legal, political and cultural events in the background of which such exhibition and artistic life unfolded. The thesis covers the period between two conventions of the Union of Czechoslovak Visual Artists, i.e. the period from December 1964 until the end of 1969 with certain intermissions. In terms of the selection, it deals with "smaller" galleries that influenced the most the level of presentation of visual arts at exhibitions in Prague in the period under consideration. For this reason, attention is paid to the Václav Špála Gallery, Nová síň Gallery, Galerie Na Karlově náměstí, and the Vincenc Kramář Gallery. The basic topics of the dissertation are concentrated in two spheres that pervade one another. The first sphere is dedicated to fundamental social and political prerequisites for the establishment of "smaller" galleries as well as, in brief, the history of the formation of the Union of Czechoslovak Visual Artists. In particular, it deals with the then applicable legislation concerning the given field of cultural life of society. It takes... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |