Show simple item record

The process and result of negotiation of various actors over the form of media education: case study of Grammar School in Třinec
dc.contributor.advisorŠťastná, Lucie
dc.creatorKlusová, Jana
dc.date.accessioned2019-07-17T09:50:23Z
dc.date.available2019-07-17T09:50:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108255
dc.description.abstractTato diplomová práce s názvem "Proces a výsledek vyjednávání různých aktérů o podobě mediální výchovy: případová studie Gymnázia v Třinci" se zabývá mediální výchovou a její realizací na Gymnáziu v Třinci. Teoretická část popisuje různé definice mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, prozkoumává vývoj mediální výchovy v Evropě a v českém prostředí a rozebírá různé přístupy k realizaci mediální výchovy. Práce dále zmiňuje některé výzkumy zabývající se mediální výchovou nebo mediální gramotností, které byly v posledních letech realizovány v České republice. Na teoretickou část navazuje část praktická, která se zabývá realizací mediální výchovy na Gymnáziu v Třinci. Nejde však jen o popis stavu mediální výchovy na škole. Cílem je zaměřit se na faktory, které vstupují do procesu vyjednávání o podobě mediální výchovy. Výzkum se bude snažit zjistit, jak spolu jednotliví aktéři komunikují a jaký mají zájem o mediální výchovu. Díky kvalitativnímu výzkumu a kombinací různých technik sběru dat bude autorka usilovat o rozkrytí souvislostí a pochopit tak problematiku mediální výchovy na daném gymnáziu v celku. Ve výzkumu bude použit polostrukturovaný rozhovor a skupinový rozhovor. Do výzkumu budou zapojeni různí aktéři mediální výchovy na škole - vedení školy, učitelé i studenti. V závěru autorka...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis with the name "The process and result of negotiation of various actors over the form of media education: case study of Grammar School in Trinec" is dealing with media education and its realization at Grammar School in Trinec. The theoretical part will describe various definitions of media literacy as a result of media education. It will explore the development of media education in Europe and in the Czech Republic and it will analyze various approaches to the realization of media education. The thesis will also mention some researches made in last years in the Czech Republic that dealt with media education or media literacy. The practical part will continue after the theoretical part and it will deal with the realization of media education at Grammar School in Trinec. It will not just be about simple description of the condition of media education at that school. The goal is to focus on factors that come into the process of negotiation over the form of media education. The author will try to find out how individual actors communicate with each other and what is their interest in media education. Thanks to qualitative research and a combination of various techniques of data collection the author will seek to uncover connections and as a result she hopes to understand the whole...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectprůřezové témacs_CZ
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectcurriculum frameworken_US
dc.subjectgrammar schoolen_US
dc.subjectcross-cutting topicen_US
dc.titleProces a výsledek vyjednávání různých aktérů o podobě mediální výchovy: případová studie Gymnázia v Třincics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203964
dc.title.translatedThe process and result of negotiation of various actors over the form of media education: case study of Grammar School in Třinecen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce s názvem "Proces a výsledek vyjednávání různých aktérů o podobě mediální výchovy: případová studie Gymnázia v Třinci" se zabývá mediální výchovou a její realizací na Gymnáziu v Třinci. Teoretická část popisuje různé definice mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, prozkoumává vývoj mediální výchovy v Evropě a v českém prostředí a rozebírá různé přístupy k realizaci mediální výchovy. Práce dále zmiňuje některé výzkumy zabývající se mediální výchovou nebo mediální gramotností, které byly v posledních letech realizovány v České republice. Na teoretickou část navazuje část praktická, která se zabývá realizací mediální výchovy na Gymnáziu v Třinci. Nejde však jen o popis stavu mediální výchovy na škole. Cílem je zaměřit se na faktory, které vstupují do procesu vyjednávání o podobě mediální výchovy. Výzkum se bude snažit zjistit, jak spolu jednotliví aktéři komunikují a jaký mají zájem o mediální výchovu. Díky kvalitativnímu výzkumu a kombinací různých technik sběru dat bude autorka usilovat o rozkrytí souvislostí a pochopit tak problematiku mediální výchovy na daném gymnáziu v celku. Ve výzkumu bude použit polostrukturovaný rozhovor a skupinový rozhovor. Do výzkumu budou zapojeni různí aktéři mediální výchovy na škole - vedení školy, učitelé i studenti. V závěru autorka...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis with the name "The process and result of negotiation of various actors over the form of media education: case study of Grammar School in Trinec" is dealing with media education and its realization at Grammar School in Trinec. The theoretical part will describe various definitions of media literacy as a result of media education. It will explore the development of media education in Europe and in the Czech Republic and it will analyze various approaches to the realization of media education. The thesis will also mention some researches made in last years in the Czech Republic that dealt with media education or media literacy. The practical part will continue after the theoretical part and it will deal with the realization of media education at Grammar School in Trinec. It will not just be about simple description of the condition of media education at that school. The goal is to focus on factors that come into the process of negotiation over the form of media education. The author will try to find out how individual actors communicate with each other and what is their interest in media education. Thanks to qualitative research and a combination of various techniques of data collection the author will seek to uncover connections and as a result she hopes to understand the whole...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV