Zobrazit minimální záznam

Contemporary media content through the eyes of child prosumers
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorHemerová, Aneta
dc.date.accessioned2019-07-16T12:43:39Z
dc.date.available2019-07-16T12:43:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108202
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je kvalitativní analýza českého dětského televizního pořadu, který se zabývá představováním jiných kultur. Jejím cílem je odpovědět na to, jakým způsobem jsou jiné kultury v rámci pořadu představovány dětskému divákovi. Na tuto problematiku je nahlíženo v kontextu konceptu kultury a kulturní identity tak, jak ji definují sociální antropologové, tedy jako soubor významů a praktik, které jsou naučené. Dále v souvislosti s multikulturní výchovou, kdy se jako převládající přístup v pořadu ukazuje kulturně standardní přístup. Pozornost je věnována i zobrazení dítěte v mediálních obsazích a struktuře dětských mediálních obsahů. Kvalitativní analýza pořadu přinesla výsledné schéma Strategie dětského poznání, které ve třech fázích definuje způsob, jakým jsou jednotlivé oblasti divákovi prezentovány. První seznámení představuje úvodní krok, kdy se divák seznamuje s citově a ideologicky nezabarvenými fakty. V druhé konfrontační fázi je úvodní informace dále rozváděna a vztažena k hlavním postavám tak, že je jasně vymezeno, kdo jsme my, a kdo jsou "oni". V závěrečné fázi je divák vychováván v kontextu dominantní ideologie. Pořad pak divákovi předkládá konkrétní prvky, které tvoří celkový obraz o diskutované oblasti. Mezi tyto prvky patří primárně ukázka prostředí, jazyka,...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis contains a qualitative analysis of the Czech children's television program, which the main topic is the presentation of other cultures. The aim is to answer a question, of how other cultures are presented to the children audience within this particular program. The key terms are viewed in the context of the concept of culture and cultural identity as defined by social anthropologists, that is, as a set of meanings and practices that are learned. The findings are also understood and compared to multicultural education, in which a culturally standard approach is seen as the prevailing approach in the researched TV program. Attention is also paid to the representation of children in the media content, and to the structure of children's media content. The qualitative analysis brought the resulting scheme entitled as Strategy of Children's Knowledge, which defines the three phases way in which individual areas and different cultures are presented to the audience. The first introduction is the first step when the viewer gets acquainted with emotionally and ideologically unpainted facts. In the second confrontation phase, the introductory information is further elaborated and related to the main characters, so it is clearly defined as who "we" are and who are "the others". In the final stage,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKulturacs_CZ
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjecttelevizní pořadcs_CZ
dc.subjectprosumercs_CZ
dc.subjectdětská televizecs_CZ
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectmulticultural learningen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjecttelevision showen_US
dc.subjectprosumeren_US
dc.subjectchildren televisionen_US
dc.titleSoučasné mediální obsahy očima dětských prosumerůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203173
dc.title.translatedContemporary media content through the eyes of child prosumersen_US
dc.contributor.refereeSupa, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce je kvalitativní analýza českého dětského televizního pořadu, který se zabývá představováním jiných kultur. Jejím cílem je odpovědět na to, jakým způsobem jsou jiné kultury v rámci pořadu představovány dětskému divákovi. Na tuto problematiku je nahlíženo v kontextu konceptu kultury a kulturní identity tak, jak ji definují sociální antropologové, tedy jako soubor významů a praktik, které jsou naučené. Dále v souvislosti s multikulturní výchovou, kdy se jako převládající přístup v pořadu ukazuje kulturně standardní přístup. Pozornost je věnována i zobrazení dítěte v mediálních obsazích a struktuře dětských mediálních obsahů. Kvalitativní analýza pořadu přinesla výsledné schéma Strategie dětského poznání, které ve třech fázích definuje způsob, jakým jsou jednotlivé oblasti divákovi prezentovány. První seznámení představuje úvodní krok, kdy se divák seznamuje s citově a ideologicky nezabarvenými fakty. V druhé konfrontační fázi je úvodní informace dále rozváděna a vztažena k hlavním postavám tak, že je jasně vymezeno, kdo jsme my, a kdo jsou "oni". V závěrečné fázi je divák vychováván v kontextu dominantní ideologie. Pořad pak divákovi předkládá konkrétní prvky, které tvoří celkový obraz o diskutované oblasti. Mezi tyto prvky patří primárně ukázka prostředí, jazyka,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis contains a qualitative analysis of the Czech children's television program, which the main topic is the presentation of other cultures. The aim is to answer a question, of how other cultures are presented to the children audience within this particular program. The key terms are viewed in the context of the concept of culture and cultural identity as defined by social anthropologists, that is, as a set of meanings and practices that are learned. The findings are also understood and compared to multicultural education, in which a culturally standard approach is seen as the prevailing approach in the researched TV program. Attention is also paid to the representation of children in the media content, and to the structure of children's media content. The qualitative analysis brought the resulting scheme entitled as Strategy of Children's Knowledge, which defines the three phases way in which individual areas and different cultures are presented to the audience. The first introduction is the first step when the viewer gets acquainted with emotionally and ideologically unpainted facts. In the second confrontation phase, the introductory information is further elaborated and related to the main characters, so it is clearly defined as who "we" are and who are "the others". In the final stage,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV