Zobrazit minimální záznam

Network analysis of the self-presentation of users on the social media platform Facebook.com
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorMedová, Kamila
dc.date.accessioned2019-07-16T12:40:35Z
dc.date.available2019-07-16T12:40:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108187
dc.description.abstractDiplomová práce Síťová analýza sebeprezentace uživatelů na sociální platformě Facebook.com. se zaměřuje na způsoby sebeprezentace a chování uživatelů na sociální platformě Facebook.com. Pozornost je věnována zejména analýze sebeprezentačních prostředků, které zde uživatelé používají ke konstrukci virtuálních identit. V teoretické části jsou nejprve vysvětleny pojmy identita, sebeprezentace, sociální role a sociální síť. Důraz je kladen také na dramaturgický koncept Ervinga Goffmana, který je zároveň výchozí teorií pro empirický výzkum. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda existuje rozdíl mezi tzv. virtuální a skutečnou identitou uživatelů a také poukázat na existenci tzv. ideálního Já. Výzkum se skládá ze dvou částí a kombinuje dvě výzkumné metody. V první části výzkumu jsou nejprve analyzována data získaná metodou kvalitativních hloubkových rozhovorů. Tato data jsou následně využita pro síťovou analýzu obsahu uživatelských facebookových profilů. Metoda síťové analýzy je zároveň hlavním výstupem této diplomové práce. V závěru jsou uvedeny výsledky, které byly získány v průběhu výzkumu a porovnány s předešlými výzkumy zabývajícími se tímto tématem.cs_CZ
dc.description.abstractThe Master's thesis Network analysis of the self-presentation of users on the social media platform Facebook.com focuses on the different ways of self-presentation and behavior of the users on the Facebook.com. The central theme of the thesis is the analysis of the self- presentation tools used by users to construct their virtual identities. In the theoretical part there are explained concepts of identity, self-presentation, social role and social network. The emphasis is also put on the dramaturgical concept of Erving Goffman, which is also the basic theory for this empirical research. The aim of this research is to find out whether there is a difference between the so-called virtual and real user identity and to point out the existence of the so-called ideal self. The research consists of two parts and combines two research methods. In the first part of the research, there are analysed all the data obtained by qualitative in-depth interview. This data is then used in the following network analysis of the content of their Facebook profiles. This network analysis is the main outcome of this thesis. In the conclusion, the findings obtained during the research are presented and at the same time they are compared with previous researches dealing with this topic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsociální síťcs_CZ
dc.subjectFacebook.comcs_CZ
dc.subjectkonstrukce identitycs_CZ
dc.subjectvirtuální identitacs_CZ
dc.subjectsebeprezentacecs_CZ
dc.subjectsociální rolecs_CZ
dc.subjectsocial network siteen_US
dc.subjectFacebook.comen_US
dc.subjectconstruction of identityen_US
dc.subjectvirtual identityen_US
dc.subjectselfpresentationen_US
dc.subjectsocial roleen_US
dc.titleSíťová analýza sebeprezentace uživatelů na sociální platformě Facebook.comcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203966
dc.title.translatedNetwork analysis of the self-presentation of users on the social media platform Facebook.comen_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Síťová analýza sebeprezentace uživatelů na sociální platformě Facebook.com. se zaměřuje na způsoby sebeprezentace a chování uživatelů na sociální platformě Facebook.com. Pozornost je věnována zejména analýze sebeprezentačních prostředků, které zde uživatelé používají ke konstrukci virtuálních identit. V teoretické části jsou nejprve vysvětleny pojmy identita, sebeprezentace, sociální role a sociální síť. Důraz je kladen také na dramaturgický koncept Ervinga Goffmana, který je zároveň výchozí teorií pro empirický výzkum. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda existuje rozdíl mezi tzv. virtuální a skutečnou identitou uživatelů a také poukázat na existenci tzv. ideálního Já. Výzkum se skládá ze dvou částí a kombinuje dvě výzkumné metody. V první části výzkumu jsou nejprve analyzována data získaná metodou kvalitativních hloubkových rozhovorů. Tato data jsou následně využita pro síťovou analýzu obsahu uživatelských facebookových profilů. Metoda síťové analýzy je zároveň hlavním výstupem této diplomové práce. V závěru jsou uvedeny výsledky, které byly získány v průběhu výzkumu a porovnány s předešlými výzkumy zabývajícími se tímto tématem.cs_CZ
uk.abstract.enThe Master's thesis Network analysis of the self-presentation of users on the social media platform Facebook.com focuses on the different ways of self-presentation and behavior of the users on the Facebook.com. The central theme of the thesis is the analysis of the self- presentation tools used by users to construct their virtual identities. In the theoretical part there are explained concepts of identity, self-presentation, social role and social network. The emphasis is also put on the dramaturgical concept of Erving Goffman, which is also the basic theory for this empirical research. The aim of this research is to find out whether there is a difference between the so-called virtual and real user identity and to point out the existence of the so-called ideal self. The research consists of two parts and combines two research methods. In the first part of the research, there are analysed all the data obtained by qualitative in-depth interview. This data is then used in the following network analysis of the content of their Facebook profiles. This network analysis is the main outcome of this thesis. In the conclusion, the findings obtained during the research are presented and at the same time they are compared with previous researches dealing with this topic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV