dc.contributor.advisor | Fulková, Marie | |
dc.creator | Jiroušková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T19:22:40Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T19:22:40Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/108185 | |
dc.description.abstract | EVALUATION REALITY IN PROJECT AND PROBLEM SOLVING ABSTRACT: In the presented dissertation, the main subject of the research interest was the analysis and the evaluation reflection of the evaluation situations in art education of older pupils at elementary school. Its goal was to contribute to the desired changes in teachers' approach to all the processes taking place in art education; the evaluation processes are essential. The research was designed as an action and pedagogical - based research with focus on the perception of the complexity through the student's eyes during the course as well as the conclusion of short-term and long-term projects and the identification of factors contributing to the student's personality development in the areas of key competencies: work, communication, interaction, social skills and evaluation. The didactic starting point of the research was the method of problematic situations being offered to students to solve. The first area of research interest were the attitudinal orientations of students to the given art projects and the dynamics of the teaching process, influenced by the evaluation situations arising in the classroom during the lesson. In the second part, the field of the student attitudes was examined within the teaching process characterized by the method of... | en_US |
dc.description.abstract | EVALUAČNÍ REALITA V PROJEKTOVÉM A PROBLÉMOVÉM VYUČOVÁNÍ ABSTRAKT: V předložené disertaci byla hlavním předmětem badatelského zájmu analýza a hodnotící reflexe evaluačních situací ve výtvarné výchově na 2. stupni základní školy. Jejím cílem bylo přispět k žádoucím změnám v přístupu učitelů ke všem procesům, které probíhají ve výtvarné výchově; těžištěm jsou procesy evaluační. Výzkum byl koncipován jako akční badatelsko- pedagogický se zaměřením na vnímání komplexnosti výuky očima žáků v průběhu i závěru krátkodobých i dlouhodobých projektů a na identifikaci faktorů, které přispívají k celostnímu rozvoji osobnosti žáka v oblastech klíčových kompetencí: pracovní, komunikační, interakční, sociální, evaluační. Didaktickým východiskem výzkumu byly problémové situace, nabízené žákům k řešení. První oblastí badatelského zájmu byly postojové orientace žáků k zadávaným výtvarným projektům a dynamika vyučovacího procesu, ovlivněná, hodnotícími situacemi vznikajícími ve výuce. Ve druhé oblasti byla zkoumána oblast žákovských postojů uvnitř vyučovacího procesu charakterizovaného metodou problémového vyučování. Výstupem je teoreticky zdůvodněný/podložený, didakticky reflektovaný a experimentálně ověřený model projektové výuky a problémových situací v ní obsažených. Prostřednictvím tohoto modelu, navrženého pro výzkumný... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Evaluační realita v projektovém a problémovém vyučování | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-25 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 120224 | |
dc.title.translated | Evaluation reality in project and problem solving | en_US |
dc.contributor.referee | Hazuková, Helena | |
dc.contributor.referee | Přikrylová, Katarína | |
dc.identifier.aleph | 002284863 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Art Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Art Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | EVALUAČNÍ REALITA V PROJEKTOVÉM A PROBLÉMOVÉM VYUČOVÁNÍ ABSTRAKT: V předložené disertaci byla hlavním předmětem badatelského zájmu analýza a hodnotící reflexe evaluačních situací ve výtvarné výchově na 2. stupni základní školy. Jejím cílem bylo přispět k žádoucím změnám v přístupu učitelů ke všem procesům, které probíhají ve výtvarné výchově; těžištěm jsou procesy evaluační. Výzkum byl koncipován jako akční badatelsko- pedagogický se zaměřením na vnímání komplexnosti výuky očima žáků v průběhu i závěru krátkodobých i dlouhodobých projektů a na identifikaci faktorů, které přispívají k celostnímu rozvoji osobnosti žáka v oblastech klíčových kompetencí: pracovní, komunikační, interakční, sociální, evaluační. Didaktickým východiskem výzkumu byly problémové situace, nabízené žákům k řešení. První oblastí badatelského zájmu byly postojové orientace žáků k zadávaným výtvarným projektům a dynamika vyučovacího procesu, ovlivněná, hodnotícími situacemi vznikajícími ve výuce. Ve druhé oblasti byla zkoumána oblast žákovských postojů uvnitř vyučovacího procesu charakterizovaného metodou problémového vyučování. Výstupem je teoreticky zdůvodněný/podložený, didakticky reflektovaný a experimentálně ověřený model projektové výuky a problémových situací v ní obsažených. Prostřednictvím tohoto modelu, navrženého pro výzkumný... | cs_CZ |
uk.abstract.en | EVALUATION REALITY IN PROJECT AND PROBLEM SOLVING ABSTRACT: In the presented dissertation, the main subject of the research interest was the analysis and the evaluation reflection of the evaluation situations in art education of older pupils at elementary school. Its goal was to contribute to the desired changes in teachers' approach to all the processes taking place in art education; the evaluation processes are essential. The research was designed as an action and pedagogical - based research with focus on the perception of the complexity through the student's eyes during the course as well as the conclusion of short-term and long-term projects and the identification of factors contributing to the student's personality development in the areas of key competencies: work, communication, interaction, social skills and evaluation. The didactic starting point of the research was the method of problematic situations being offered to students to solve. The first area of research interest were the attitudinal orientations of students to the given art projects and the dynamics of the teaching process, influenced by the evaluation situations arising in the classroom during the lesson. In the second part, the field of the student attitudes was examined within the teaching process characterized by the method of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022848630106986 | |