Zobrazit minimální záznam

Evaluation reality in project and problem solving
dc.contributor.advisorFulková, Marie
dc.creatorJiroušková, Jana
dc.date.accessioned2020-11-26T19:22:40Z
dc.date.available2020-11-26T19:22:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108185
dc.description.abstractEVALUATION REALITY IN PROJECT AND PROBLEM SOLVING ABSTRACT: In the presented dissertation, the main subject of the research interest was the analysis and the evaluation reflection of the evaluation situations in art education of older pupils at elementary school. Its goal was to contribute to the desired changes in teachers' approach to all the processes taking place in art education; the evaluation processes are essential. The research was designed as an action and pedagogical - based research with focus on the perception of the complexity through the student's eyes during the course as well as the conclusion of short-term and long-term projects and the identification of factors contributing to the student's personality development in the areas of key competencies: work, communication, interaction, social skills and evaluation. The didactic starting point of the research was the method of problematic situations being offered to students to solve. The first area of research interest were the attitudinal orientations of students to the given art projects and the dynamics of the teaching process, influenced by the evaluation situations arising in the classroom during the lesson. In the second part, the field of the student attitudes was examined within the teaching process characterized by the method of...en_US
dc.description.abstractEVALUAČNÍ REALITA V PROJEKTOVÉM A PROBLÉMOVÉM VYUČOVÁNÍ ABSTRAKT: V předložené disertaci byla hlavním předmětem badatelského zájmu analýza a hodnotící reflexe evaluačních situací ve výtvarné výchově na 2. stupni základní školy. Jejím cílem bylo přispět k žádoucím změnám v přístupu učitelů ke všem procesům, které probíhají ve výtvarné výchově; těžištěm jsou procesy evaluační. Výzkum byl koncipován jako akční badatelsko- pedagogický se zaměřením na vnímání komplexnosti výuky očima žáků v průběhu i závěru krátkodobých i dlouhodobých projektů a na identifikaci faktorů, které přispívají k celostnímu rozvoji osobnosti žáka v oblastech klíčových kompetencí: pracovní, komunikační, interakční, sociální, evaluační. Didaktickým východiskem výzkumu byly problémové situace, nabízené žákům k řešení. První oblastí badatelského zájmu byly postojové orientace žáků k zadávaným výtvarným projektům a dynamika vyučovacího procesu, ovlivněná, hodnotícími situacemi vznikajícími ve výuce. Ve druhé oblasti byla zkoumána oblast žákovských postojů uvnitř vyučovacího procesu charakterizovaného metodou problémového vyučování. Výstupem je teoreticky zdůvodněný/podložený, didakticky reflektovaný a experimentálně ověřený model projektové výuky a problémových situací v ní obsažených. Prostřednictvím tohoto modelu, navrženého pro výzkumný...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEvaluační realita v projektovém a problémovém vyučovánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-25
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId120224
dc.title.translatedEvaluation reality in project and problem solvingen_US
dc.contributor.refereeHazuková, Helena
dc.contributor.refereePřikrylová, Katarína
dc.identifier.aleph002284863
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Pedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Pedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csEVALUAČNÍ REALITA V PROJEKTOVÉM A PROBLÉMOVÉM VYUČOVÁNÍ ABSTRAKT: V předložené disertaci byla hlavním předmětem badatelského zájmu analýza a hodnotící reflexe evaluačních situací ve výtvarné výchově na 2. stupni základní školy. Jejím cílem bylo přispět k žádoucím změnám v přístupu učitelů ke všem procesům, které probíhají ve výtvarné výchově; těžištěm jsou procesy evaluační. Výzkum byl koncipován jako akční badatelsko- pedagogický se zaměřením na vnímání komplexnosti výuky očima žáků v průběhu i závěru krátkodobých i dlouhodobých projektů a na identifikaci faktorů, které přispívají k celostnímu rozvoji osobnosti žáka v oblastech klíčových kompetencí: pracovní, komunikační, interakční, sociální, evaluační. Didaktickým východiskem výzkumu byly problémové situace, nabízené žákům k řešení. První oblastí badatelského zájmu byly postojové orientace žáků k zadávaným výtvarným projektům a dynamika vyučovacího procesu, ovlivněná, hodnotícími situacemi vznikajícími ve výuce. Ve druhé oblasti byla zkoumána oblast žákovských postojů uvnitř vyučovacího procesu charakterizovaného metodou problémového vyučování. Výstupem je teoreticky zdůvodněný/podložený, didakticky reflektovaný a experimentálně ověřený model projektové výuky a problémových situací v ní obsažených. Prostřednictvím tohoto modelu, navrženého pro výzkumný...cs_CZ
uk.abstract.enEVALUATION REALITY IN PROJECT AND PROBLEM SOLVING ABSTRACT: In the presented dissertation, the main subject of the research interest was the analysis and the evaluation reflection of the evaluation situations in art education of older pupils at elementary school. Its goal was to contribute to the desired changes in teachers' approach to all the processes taking place in art education; the evaluation processes are essential. The research was designed as an action and pedagogical - based research with focus on the perception of the complexity through the student's eyes during the course as well as the conclusion of short-term and long-term projects and the identification of factors contributing to the student's personality development in the areas of key competencies: work, communication, interaction, social skills and evaluation. The didactic starting point of the research was the method of problematic situations being offered to students to solve. The first area of research interest were the attitudinal orientations of students to the given art projects and the dynamics of the teaching process, influenced by the evaluation situations arising in the classroom during the lesson. In the second part, the field of the student attitudes was examined within the teaching process characterized by the method of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022848630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV