Show simple item record

Oblékání jako způsob komunikace: Misinterpretace a zneužití symbolu zahalování
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorKafková, Markéta
dc.date.accessioned2019-07-16T12:34:42Z
dc.date.available2019-07-16T12:34:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108158
dc.description.abstractSmyslem této práce je vnést větší porozumění do problematiky zahalování mladých Muslimských žen, které jsou mnohdy pod tlakem předsudků vytvořených na základě stereotypních obrazů, které jsou o nich šířeny skrze média. Jedním z těchto stereotypů je také zneužití zahalování coby symbolu, který je vyňat ze svého původního kontextu. Hlavním cílem této práce je tedy pozorovat roli médií, převážně nových médií, uvnitř rozmanitých socio-politických kontextů různých zemí na životy mladých muslimských žen, a to zejména na jejich rozhodovací proces v oblasti zahalování. Misinterpretace a zneužití symbolu zahalování médii v kontextu různých socio-politických oblastí bude zkoumáno z pohledu samotných muslimských žen za pomoci hloubkových rozhovorů se vzorkem sedmi muslimek ve věku 22 až 36 let z Česka, Libanonu, Nizozemska a Švýcarska. Podpůrná data k tomuto výzkumu byla sesbírána pomocí dotazníkového šetření mezi 100 respondenty z české nemuslimské populace. Toto dotazníkové šetření bylo provedeno za účelem vyvrácení či potvrzení hypotézy, že islámská tradice zahalování je vnímána spíše negativně mezi českou nemuslimskou populací.cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this work is to bring better understanding into the problematic of negotiation of veiling behaviour among young Muslim women. In the current world they face many challenges caused by stereotypical images that are being spread about them through various media platforms. One of those stereotypes is the misuse of the veil as a symbol and taking it out of the context. Main goal of this work is therefore to observe the role of media, new media in particular, within diverse socio-political contexts in the lives of young Muslim women, especially on the negotiation of their veiling behaviour. Misinterpretation and misuse of the symbol of the veil by the media within diverse socio-political contexts will be investigated from the perception of these young women, with help of the qualitative approach, namely in-depth interviews with the sample of seven Muslim women between the ages of 22 and 36 living in Czechia, Lebanon, Netherlands and Switzerland. To put this issue into perspective of the researcher's home country, Czechia, additional and supportive data was collected among 100 respondents from Czech non-Muslim public. This survey investigated the perception of Islam and veiled women by the Czech public to prove or disprove the hypothesis that the Islamic tradition of veiling is perceived...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAkulturacecs_CZ
dc.subjectHidžábcs_CZ
dc.subjectMuslimské ženycs_CZ
dc.subjectNová médiacs_CZ
dc.subjectZahalovánícs_CZ
dc.subjectAcculturationen_US
dc.subjectHijaben_US
dc.subjectMuslim womenen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectVeilingen_US
dc.titleClothing as a mean of communication: Misinterpretation and misuse of the symbol of a veilen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId200415
dc.title.translatedOblékání jako způsob komunikace: Misinterpretace a zneužití symbolu zahalovánícs_CZ
dc.contributor.refereeLütke Notarp, Ulrike
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSmyslem této práce je vnést větší porozumění do problematiky zahalování mladých Muslimských žen, které jsou mnohdy pod tlakem předsudků vytvořených na základě stereotypních obrazů, které jsou o nich šířeny skrze média. Jedním z těchto stereotypů je také zneužití zahalování coby symbolu, který je vyňat ze svého původního kontextu. Hlavním cílem této práce je tedy pozorovat roli médií, převážně nových médií, uvnitř rozmanitých socio-politických kontextů různých zemí na životy mladých muslimských žen, a to zejména na jejich rozhodovací proces v oblasti zahalování. Misinterpretace a zneužití symbolu zahalování médii v kontextu různých socio-politických oblastí bude zkoumáno z pohledu samotných muslimských žen za pomoci hloubkových rozhovorů se vzorkem sedmi muslimek ve věku 22 až 36 let z Česka, Libanonu, Nizozemska a Švýcarska. Podpůrná data k tomuto výzkumu byla sesbírána pomocí dotazníkového šetření mezi 100 respondenty z české nemuslimské populace. Toto dotazníkové šetření bylo provedeno za účelem vyvrácení či potvrzení hypotézy, že islámská tradice zahalování je vnímána spíše negativně mezi českou nemuslimskou populací.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this work is to bring better understanding into the problematic of negotiation of veiling behaviour among young Muslim women. In the current world they face many challenges caused by stereotypical images that are being spread about them through various media platforms. One of those stereotypes is the misuse of the veil as a symbol and taking it out of the context. Main goal of this work is therefore to observe the role of media, new media in particular, within diverse socio-political contexts in the lives of young Muslim women, especially on the negotiation of their veiling behaviour. Misinterpretation and misuse of the symbol of the veil by the media within diverse socio-political contexts will be investigated from the perception of these young women, with help of the qualitative approach, namely in-depth interviews with the sample of seven Muslim women between the ages of 22 and 36 living in Czechia, Lebanon, Netherlands and Switzerland. To put this issue into perspective of the researcher's home country, Czechia, additional and supportive data was collected among 100 respondents from Czech non-Muslim public. This survey investigated the perception of Islam and veiled women by the Czech public to prove or disprove the hypothesis that the Islamic tradition of veiling is perceived...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV