Show simple item record

Influence of mobile phones on new generation of children
dc.contributor.advisorSak, Petr
dc.creatorTománková, Aneta
dc.date.accessioned2019-07-15T10:09:38Z
dc.date.available2019-07-15T10:09:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108136
dc.description.abstractTato práce shrnuje vliv mobilních telefonů a moderní technologie na vývoj dětí, vysvětluje problém Nomofobie a dalších novodobých nelátkových závislostí. Hledání cesty k předcházení závislosti. Výzkum mapuje, kdy se děti o tuto technologii začínají zajímat. Jak dlouho tráví čas na chytrém telefonu či tabletu. V neposlední řadě, jak si jsou rodiče vědomy možných vlivů moderní technologie na vývoj dětí. Základem praktické části bakalářské práce byla realizace vlastního průzkumu. Průzkum byl proveden mezi rodiči a jejich dětmi, které dochází do mateřské školy Veleň. Výzkum potvrdil, že každý z rodičů vlastní svůj chytrý telefon nebo tablet a pravidelně jej půjčují svým dětem. Tím pádem děti jsou ve styku s moderní technologií již od útlého věku a intuitivně ji umějí ovládat. Často ji pak využívají na vyplnění svého volného času. Děti chápou, že telefon využíváme na psaní textových zpráv (SMS) 18,60 %, volání 48,84 % a hraní her 12,79 %. 2, Děti využívají moderní technologii na vyplnění svého volného času, přednostně na sledování filmů, videí, pohádek, poslouchání písniček a hraní her. Vlastnictví tabletů u dětí koreluje s věkem, šestileté děti vlastní tablet (26,98%), nebo chytrý smartphone a starší děti školou povinné vlastní svůj chytrý telefon - 9,52 % dotazovaných dětí. Děti jsou vlastníky tabletů...cs_CZ
dc.description.abstractThis work summarizes the influence of mobile phones and modern technology on the development of children, explains the problem of Nomophobia and other modern non-drug addictions. Finding ways to prevent addiction. Research explores when children are interested in this technology. How long they spend time on a smartphone or tablet. Last but not least, how parents are aware of the possible effects of modern technology on children's development. The basis of the practical part of the thesis was the realization of own survey. The survey was conducted between parents and their children, who attend the Velen kindergarten. Research has confirmed that each parent owns his or her smartphone or tablet and lends it regularly to their children. Thus, children are in contact with modern technology from an early age and can intuitively control it. They often use it to fill their free time. Children understand that we use the phone to write text messages (SMS) of 18.60%, calls 48.84% and play games 12.79%. 2, Children use modern technology to fill their free time, preferably watching movies, videos, fairy tales, listening to songs and playing games. Ownership of tablets in children correlates with age, six-year-olds own a tablet (26.98%), or smart smartphone and older children have their own smart phone - 9.52%...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectModern non-drug addictionen_US
dc.subjectNomophobiaen_US
dc.subjectprivacyen_US
dc.subjectdigital detoxificationen_US
dc.subjectDay of offlineen_US
dc.subjectdigital technologyen_US
dc.subjectdigital childhooden_US
dc.subjectNovodobé nelátkové závislostics_CZ
dc.subjectNomofobiecs_CZ
dc.subjectsoukromícs_CZ
dc.subjectdigitální detoxikacecs_CZ
dc.subjectDen offlinecs_CZ
dc.subjectdigitální technologiecs_CZ
dc.subjectdigitální dětstvícs_CZ
dc.titleVliv mobilních telefonů na novou generaci dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-24
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196851
dc.title.translatedInfluence of mobile phones on new generation of childrenen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Paedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Paedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce shrnuje vliv mobilních telefonů a moderní technologie na vývoj dětí, vysvětluje problém Nomofobie a dalších novodobých nelátkových závislostí. Hledání cesty k předcházení závislosti. Výzkum mapuje, kdy se děti o tuto technologii začínají zajímat. Jak dlouho tráví čas na chytrém telefonu či tabletu. V neposlední řadě, jak si jsou rodiče vědomy možných vlivů moderní technologie na vývoj dětí. Základem praktické části bakalářské práce byla realizace vlastního průzkumu. Průzkum byl proveden mezi rodiči a jejich dětmi, které dochází do mateřské školy Veleň. Výzkum potvrdil, že každý z rodičů vlastní svůj chytrý telefon nebo tablet a pravidelně jej půjčují svým dětem. Tím pádem děti jsou ve styku s moderní technologií již od útlého věku a intuitivně ji umějí ovládat. Často ji pak využívají na vyplnění svého volného času. Děti chápou, že telefon využíváme na psaní textových zpráv (SMS) 18,60 %, volání 48,84 % a hraní her 12,79 %. 2, Děti využívají moderní technologii na vyplnění svého volného času, přednostně na sledování filmů, videí, pohádek, poslouchání písniček a hraní her. Vlastnictví tabletů u dětí koreluje s věkem, šestileté děti vlastní tablet (26,98%), nebo chytrý smartphone a starší děti školou povinné vlastní svůj chytrý telefon - 9,52 % dotazovaných dětí. Děti jsou vlastníky tabletů...cs_CZ
uk.abstract.enThis work summarizes the influence of mobile phones and modern technology on the development of children, explains the problem of Nomophobia and other modern non-drug addictions. Finding ways to prevent addiction. Research explores when children are interested in this technology. How long they spend time on a smartphone or tablet. Last but not least, how parents are aware of the possible effects of modern technology on children's development. The basis of the practical part of the thesis was the realization of own survey. The survey was conducted between parents and their children, who attend the Velen kindergarten. Research has confirmed that each parent owns his or her smartphone or tablet and lends it regularly to their children. Thus, children are in contact with modern technology from an early age and can intuitively control it. They often use it to fill their free time. Children understand that we use the phone to write text messages (SMS) of 18.60%, calls 48.84% and play games 12.79%. 2, Children use modern technology to fill their free time, preferably watching movies, videos, fairy tales, listening to songs and playing games. Ownership of tablets in children correlates with age, six-year-olds own a tablet (26.98%), or smart smartphone and older children have their own smart phone - 9.52%...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV