Zobrazit minimální záznam

Transmedia storytelling on the example Rychle Sipy
dc.contributor.advisorKnapík, Jiří
dc.creatorChňoupková, Denisa
dc.date.accessioned2019-07-15T09:58:28Z
dc.date.available2019-07-15T09:58:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108079
dc.description.abstractTransmediální vyprávění je proces, při kterém se dílčí elementy určité fikce rozptýlí do různých komunikačních kanálů. Tok obsahu tak probíhá prostřednictvím vícero mediálních platforem, přičemž každé médium svým unikátním způsobem přispívá k rozvinutí příběhu. Diplomová práce ilustruje teoretický koncept transmediálního vyprávění na vybraném příkladu z českého prostředí. Foglarovy Rychlé šípy jevily znaky transmediálního vyprávění již ve svých počátcích na přelomu 30. a 40. let. V nemalé míře se na transferování příběhu do různých médií zasloužil i sám autor, Jaroslav Foglar. Avšak vzhledem k vysoké popularitě příhod o pětičlenném klubu docházelo v pozdějších letech ke spontánnímu vzniku transmediálního vyprávění, za nímž stáli jak filmoví tvůrci a další autoři, tak skalní příznivci Rychlých šípů. První část práce se zabývá vymezením teoretického konceptu transmediálního vyprávění a fikčních světů. Druhá část si dává za cíl zmapovat transmedialitu Rychlých šípů zahrnující mimo jiné literární díla a jejich adaptace, díla Foglarových pokračovatelů a napodobitelů, ale i Foglarovu mystifikaci ohledně existence klubu Rychlé šípy.cs_CZ
dc.description.abstractTransmedia storytelling is a process in which partial elements of certain fiction scatter into different communicational channels. The flow of information is mediated via several media platforms. Each medium participates in its own unique way to develop a story. This diploma thesis illustrates theoretical concept of a transmedia storytelling on an example from Czech ambience. Foglars Rychlé šípy were showing signs of transmedia narration even at their beginnings in the thirties and forties. The author himself had a significant role in the transfer of his work into different media. However, due to the high popularity of stories of the five-member club there later occurred a spontaneous rise of transmedial storytelling channelled by filmmakers, other authors and loyal fans. In the first part of the thesis, I will define the theoretical concept of transmedia narration and fiction worlds. The second part is mapping transmediality of Rychlé šípy including other literary pieces, their adaptations, work of Foglars successors and his imitators, nevertheless Foglars mystification about the existence of the club Rychlé šípy.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleTransmediální vyprávění na příkladu díla Rychlé šípycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId193013
dc.title.translatedTransmedia storytelling on the example Rychle Sipyen_US
dc.contributor.refereeGroman, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTransmediální vyprávění je proces, při kterém se dílčí elementy určité fikce rozptýlí do různých komunikačních kanálů. Tok obsahu tak probíhá prostřednictvím vícero mediálních platforem, přičemž každé médium svým unikátním způsobem přispívá k rozvinutí příběhu. Diplomová práce ilustruje teoretický koncept transmediálního vyprávění na vybraném příkladu z českého prostředí. Foglarovy Rychlé šípy jevily znaky transmediálního vyprávění již ve svých počátcích na přelomu 30. a 40. let. V nemalé míře se na transferování příběhu do různých médií zasloužil i sám autor, Jaroslav Foglar. Avšak vzhledem k vysoké popularitě příhod o pětičlenném klubu docházelo v pozdějších letech ke spontánnímu vzniku transmediálního vyprávění, za nímž stáli jak filmoví tvůrci a další autoři, tak skalní příznivci Rychlých šípů. První část práce se zabývá vymezením teoretického konceptu transmediálního vyprávění a fikčních světů. Druhá část si dává za cíl zmapovat transmedialitu Rychlých šípů zahrnující mimo jiné literární díla a jejich adaptace, díla Foglarových pokračovatelů a napodobitelů, ale i Foglarovu mystifikaci ohledně existence klubu Rychlé šípy.cs_CZ
uk.abstract.enTransmedia storytelling is a process in which partial elements of certain fiction scatter into different communicational channels. The flow of information is mediated via several media platforms. Each medium participates in its own unique way to develop a story. This diploma thesis illustrates theoretical concept of a transmedia storytelling on an example from Czech ambience. Foglars Rychlé šípy were showing signs of transmedia narration even at their beginnings in the thirties and forties. The author himself had a significant role in the transfer of his work into different media. However, due to the high popularity of stories of the five-member club there later occurred a spontaneous rise of transmedial storytelling channelled by filmmakers, other authors and loyal fans. In the first part of the thesis, I will define the theoretical concept of transmedia narration and fiction worlds. The second part is mapping transmediality of Rychlé šípy including other literary pieces, their adaptations, work of Foglars successors and his imitators, nevertheless Foglars mystification about the existence of the club Rychlé šípy.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV