Show simple item record

Application possibilities of a task centred aprroach in the department of social and legal protection of children practice
dc.contributor.advisorKaňák, Jan
dc.creatorSedláková, Eliška
dc.date.accessioned2019-07-15T09:56:10Z
dc.date.available2019-07-15T09:56:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108067
dc.description.abstract139 Abstrakt CÍLE: Záměrem diplomové práce bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: "Jaká je míra využití ÚOP při práci s nedobrovolným klientem pracovníků OSPOD na území hlavního města Prahy a vybraném OSPOD kraje Vysočina? TEORETICKÉ VÝCHODISKA: Základními znaky ÚOP jsou partnerství a posilování. V rámci ÚOP je úspěch závislý na tom, jak lidé umí pochopit a aktivně se podílet na pomáhajícím procesu. Role klienta je aktivní a podílí se na všem, co se v pomáhajícím procesu odehrává. Úkolově orientovaný přístup tvrdí, že zkušenost ze svého rozhodnutí je užitečnější než jen předpokládání, jak se bude daná situace vyvíjet v budoucnu. ÚOP zastává myšlenku, že malý úspěch rozvíjí sebedůvěru a sebeúctu. Splnění úkolů a dosažení dílčího cíle motivuje klienta. Když se nastaví více menších cílů, dojde k tomu, že se posílí šance na kladný výsledek poradenského procesu. METODY: Použit byl polostrukturovaný dotazník. Dotazník obsahoval 47 otázek, které vycházely z operacionalizace a konceptualizace hlavní výzkumné otázky. VÝSLEDKY: Z výzkumu vyplynulo, že pracovníci SPOD nepracují metodou ÚOP, ale obecně v jejich praxi lze najít některé prvky přístupu.cs_CZ
dc.description.abstract140 Abstract GOALS: Intention of my diessertation work was to answer the main research question: "What is the utilazation rate of TCA when working with involuntary clients of social workers from CPS in the capital city of Prague and selected CPS in Vysocina region?". Theoretical starting-points: Basic signs of TCA are partnerships and strenghten. In terms of TCA the success depends on How people can actively participate and understand the process of helping. Clients role is active and he is participating everything what has been happening in the whole process of helping. Task centered approach says, that experience from your own decision is more usefull then just assuming how the future situation could be. TCA holds the idea, which just a little success build up self-confidence and self-esteem. Accomplishing of goals and achieving of another goal motivates a client. When smaller goals are set up there is a much more chance for possitive result of the whole advisory process. METHODS: Semistructured questionnaire has been used. The questionnaire have 47 questions, which are based on operationalization of main research question. RESULTS: The outcome of questionnaire investigation method is that the workers don`t use TCA, but in general in their practice we are able to identify some of the elements of approach.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectAuthority for Social and Legal Protection of Children (CPS-Child protective services)en_US
dc.subjecttask centered approach (TCA)en_US
dc.subjectinvoluntary clienten_US
dc.subjectproblemen_US
dc.subjectgoalen_US
dc.subjectcontracten_US
dc.subjecttasken_US
dc.subjecttime frameen_US
dc.subjectOrgán sociálně-právní ochrany dětícs_CZ
dc.subjectúkolově orientovaný přístupcs_CZ
dc.subjectnedobrovolný klientcs_CZ
dc.subjectproblémcs_CZ
dc.subjectcílcs_CZ
dc.subjectsmlouvacs_CZ
dc.subjectúkolcs_CZ
dc.subjectčasový rámeccs_CZ
dc.titleMožnosti využití úkolově orientovaného přístupu v praxi OSPODcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-24
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199111
dc.title.translatedApplication possibilities of a task centred aprroach in the department of social and legal protection of children practiceen_US
dc.contributor.refereeNová, Monika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Charity Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs139 Abstrakt CÍLE: Záměrem diplomové práce bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: "Jaká je míra využití ÚOP při práci s nedobrovolným klientem pracovníků OSPOD na území hlavního města Prahy a vybraném OSPOD kraje Vysočina? TEORETICKÉ VÝCHODISKA: Základními znaky ÚOP jsou partnerství a posilování. V rámci ÚOP je úspěch závislý na tom, jak lidé umí pochopit a aktivně se podílet na pomáhajícím procesu. Role klienta je aktivní a podílí se na všem, co se v pomáhajícím procesu odehrává. Úkolově orientovaný přístup tvrdí, že zkušenost ze svého rozhodnutí je užitečnější než jen předpokládání, jak se bude daná situace vyvíjet v budoucnu. ÚOP zastává myšlenku, že malý úspěch rozvíjí sebedůvěru a sebeúctu. Splnění úkolů a dosažení dílčího cíle motivuje klienta. Když se nastaví více menších cílů, dojde k tomu, že se posílí šance na kladný výsledek poradenského procesu. METODY: Použit byl polostrukturovaný dotazník. Dotazník obsahoval 47 otázek, které vycházely z operacionalizace a konceptualizace hlavní výzkumné otázky. VÝSLEDKY: Z výzkumu vyplynulo, že pracovníci SPOD nepracují metodou ÚOP, ale obecně v jejich praxi lze najít některé prvky přístupu.cs_CZ
uk.abstract.en140 Abstract GOALS: Intention of my diessertation work was to answer the main research question: "What is the utilazation rate of TCA when working with involuntary clients of social workers from CPS in the capital city of Prague and selected CPS in Vysocina region?". Theoretical starting-points: Basic signs of TCA are partnerships and strenghten. In terms of TCA the success depends on How people can actively participate and understand the process of helping. Clients role is active and he is participating everything what has been happening in the whole process of helping. Task centered approach says, that experience from your own decision is more usefull then just assuming how the future situation could be. TCA holds the idea, which just a little success build up self-confidence and self-esteem. Accomplishing of goals and achieving of another goal motivates a client. When smaller goals are set up there is a much more chance for possitive result of the whole advisory process. METHODS: Semistructured questionnaire has been used. The questionnaire have 47 questions, which are based on operationalization of main research question. RESULTS: The outcome of questionnaire investigation method is that the workers don`t use TCA, but in general in their practice we are able to identify some of the elements of approach.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV