Zobrazit minimální záznam

The application of the LPAD test battery in reasearch and diagnostics
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorŠpaček Pravdová, Kristýna
dc.date.accessioned2019-07-12T10:09:42Z
dc.date.available2019-07-12T10:09:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108052
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá dynamickým testovacím nástrojem LPAD (Learning propensity assessment device, česky Dynamické vyšetření učebního potenciálu). Stěžejní část obsahuje podrobný popis jedenácti testů v baterii obsažených, a to včetně fází zkušenosti zprostředkovaného učení. Hlavním cílem bakalářské práce je prezentovat výsledky výzkumných studií, které tyto diagnostické nástroje využívají, a to jak v diagnostice, tak ve výzkumu. Ve většině studií byly testy LPAD baterie použity na specifických populacích, a to osobách s mentálním, fyzickým či kognitivním handicapem. Díky dynamické povaze testů a zkušenosti zprostředkovaného učení bylo možné rozkrýt potenciál jejich kognitivní modifikovatelnosti. Návrh výzkumu, který tvoří poslední část bakalářské práce, je koncipován jako experiment realizovaný se dvěma skupinami žáků, kteří náležejí k populaci neslyšících a nedoslýchavých žáků navštěvujících školy pro sluchově postižené. Experiment má ověřit smysluplnost dynamické diagnostiky pomocí LPAD baterie a prověřit efekt zkušenosti zprostředkovaného učení na kognitivní modifikovatelnost u žáků s vadou sluchu.cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor thesis studies assessment qualities of the dynamic Learning propensity assessment device battery. In the key part of the thesis, the eleven tests contained in the LPAD battery as well as intervention phases of mediated learning experience are described. The main aim of the thesis is to present significant studies in which these diagnostic tools were used, both in the area of assessment and research. In most cases presented in the thesis, the LPAD battery tests were used with specific populations - individuals with either mental, physical or cognitive handicap. The dynamic nature of the tests and the mediated learning experience help to quantify and highlight the cognitive modifiability potential of the test groups. The concluding part of the thesis presents a research proposal. It suggests a research project centred on an experiment with deaf and hard of hearing students. The experiment is designed to verify the usefulness of dynamic assessment as applied in the LPAD battery and to test the effect of the mediated learning experience on the change of cognitive modifiability.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcognitive modifiability|dynamic assessment|learning propensity|LPAD|mediated learning experienceen_US
dc.subjectdynamická diagnostika|kognitivní modifikovatelnost|LPAD|učební potenciál|zkušenost zprostředkovaného učenícs_CZ
dc.titleVyužití diagnostické baterie LPAD ve výzkumu i v diagnosticecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId166200
dc.title.translatedThe application of the LPAD test battery in reasearch and diagnosticsen_US
dc.contributor.refereeŠnoblová, Vladěna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá dynamickým testovacím nástrojem LPAD (Learning propensity assessment device, česky Dynamické vyšetření učebního potenciálu). Stěžejní část obsahuje podrobný popis jedenácti testů v baterii obsažených, a to včetně fází zkušenosti zprostředkovaného učení. Hlavním cílem bakalářské práce je prezentovat výsledky výzkumných studií, které tyto diagnostické nástroje využívají, a to jak v diagnostice, tak ve výzkumu. Ve většině studií byly testy LPAD baterie použity na specifických populacích, a to osobách s mentálním, fyzickým či kognitivním handicapem. Díky dynamické povaze testů a zkušenosti zprostředkovaného učení bylo možné rozkrýt potenciál jejich kognitivní modifikovatelnosti. Návrh výzkumu, který tvoří poslední část bakalářské práce, je koncipován jako experiment realizovaný se dvěma skupinami žáků, kteří náležejí k populaci neslyšících a nedoslýchavých žáků navštěvujících školy pro sluchově postižené. Experiment má ověřit smysluplnost dynamické diagnostiky pomocí LPAD baterie a prověřit efekt zkušenosti zprostředkovaného učení na kognitivní modifikovatelnost u žáků s vadou sluchu.cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis studies assessment qualities of the dynamic Learning propensity assessment device battery. In the key part of the thesis, the eleven tests contained in the LPAD battery as well as intervention phases of mediated learning experience are described. The main aim of the thesis is to present significant studies in which these diagnostic tools were used, both in the area of assessment and research. In most cases presented in the thesis, the LPAD battery tests were used with specific populations - individuals with either mental, physical or cognitive handicap. The dynamic nature of the tests and the mediated learning experience help to quantify and highlight the cognitive modifiability potential of the test groups. The concluding part of the thesis presents a research proposal. It suggests a research project centred on an experiment with deaf and hard of hearing students. The experiment is designed to verify the usefulness of dynamic assessment as applied in the LPAD battery and to test the effect of the mediated learning experience on the change of cognitive modifiability.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV