Show simple item record

Politics, Mass-media and Power.
dc.contributor.advisorStracený, Josef
dc.creatorMochanová, Karolína
dc.date.accessioned2019-07-12T10:00:42Z
dc.date.available2019-07-12T10:00:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108005
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vztahem médií a politiky/ů, a to zejména v oblasti mediálních sdělení, kde má dominantní postavení vizualita. Autorka představuje základní pojmy z oblasti médií a vizuální kultury. V další části práce se zaměřuje na dvě výrazné postavy naší politické scény, krátce je představuje a následně se snaží analyzovat jejich způsob vizuální sebeprezentace a účinek těchto sdělení na publikum, resp. voliče. Jako metodu autorka zvolila sémiotickou analýzu, inspirovanou zejména knihou Mytologie Rolanda Barthese. Využívá koncept čtení obrazu, denotace, konotace a následné usazení do širšího sociálního kontextu. Sémiotická analýza nám pomáhá dešifrovat sdělení, kterými média ovlivňují vnímání politiků.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis concerns itself with the relationship between media and politics and politicians, particularly in those media messages where visual stimuli predominate.First, the author introduces key terms in the field of media and visual culture. The following part of the present paper focuses on two prominent figures of our political scene. These figures are briefly introduced and an attempt is made to analyse their means of visual self-presentation and the effect of this message on the public, namely their voters. The method chosen to carry out this analysis is semiotic analysis, inspired predominantly by Roland Barthes' book Mythologies. The author uses the concept of interpreting an image, denotation, and connotation, and subsequently situates her findings in a broader social context. Semiotic analysis helps to decipher messages used by media to influence voters' perception of politicians.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectcampaignen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectpropagandaen_US
dc.subjectmythen_US
dc.subjectBarthesen_US
dc.subjectBabišen_US
dc.subjectKalouseken_US
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectkampaňcs_CZ
dc.subjectsémiologiecs_CZ
dc.subjectpropaganda,mýtuscs_CZ
dc.subjectBarthescs_CZ
dc.subjectBabišcs_CZ
dc.subjectKalousekcs_CZ
dc.titlePolitika,média a moc.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-20
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196308
dc.title.translatedPolitics, Mass-media and Power.en_US
dc.contributor.refereeSamek, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vztahem médií a politiky/ů, a to zejména v oblasti mediálních sdělení, kde má dominantní postavení vizualita. Autorka představuje základní pojmy z oblasti médií a vizuální kultury. V další části práce se zaměřuje na dvě výrazné postavy naší politické scény, krátce je představuje a následně se snaží analyzovat jejich způsob vizuální sebeprezentace a účinek těchto sdělení na publikum, resp. voliče. Jako metodu autorka zvolila sémiotickou analýzu, inspirovanou zejména knihou Mytologie Rolanda Barthese. Využívá koncept čtení obrazu, denotace, konotace a následné usazení do širšího sociálního kontextu. Sémiotická analýza nám pomáhá dešifrovat sdělení, kterými média ovlivňují vnímání politiků.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis concerns itself with the relationship between media and politics and politicians, particularly in those media messages where visual stimuli predominate.First, the author introduces key terms in the field of media and visual culture. The following part of the present paper focuses on two prominent figures of our political scene. These figures are briefly introduced and an attempt is made to analyse their means of visual self-presentation and the effect of this message on the public, namely their voters. The method chosen to carry out this analysis is semiotic analysis, inspired predominantly by Roland Barthes' book Mythologies. The author uses the concept of interpreting an image, denotation, and connotation, and subsequently situates her findings in a broader social context. Semiotic analysis helps to decipher messages used by media to influence voters' perception of politicians.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV