Zobrazit minimální záznam

Children's understanding of gender issues on secondary school
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorUhrová, Veronika
dc.date.accessioned2019-07-12T09:54:16Z
dc.date.available2019-07-12T09:54:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107971
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Předložená diplomová práce je zaměřena na diagnostiku porozumění problematice genderu u žáků základní školy. Cílem práce je analyzovat a srovnat žákovská porozumění problematice genderu představené v teoretické části práce. Teoretická část vymezuje základní pojmy problematiky genderu - gender, stereotyp, genderové stereotypy, rovněž téma konstruktivismu, pedagogického konstruktivismu a dětských interpretací světa. V této části diplomové práce jsou také prezentovány výsledky vybraných výzkumů, které se zabývají danou problematikou. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkumná sonda, která prostřednictvím individuálních hloubkových rozhovorů se žáky základní školy sbírá potřebná data pro následnou kvalitativní analýzu. Výsledky výzkumné sondy jsou následně porovnány s již realizovanými výzkumy v této oblasti.cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The present thesis is focused on primary school pupil's understanging of gender issues. The aim of the thesis is to analyze and compare how pupils understand the gendre issues introduced in the theoretical part of the thesis. The theoretical part of the thesis defines the theoretical concepts of the gender issues - gender, stereotype, gender stereotypes, also related areas, constructivism, pedagogical constructivism and children's interpretations of the world. In this part of the thesis, there is also presented an overview of current research focused on the gender issues. The practical part consists in a qualitative analysis. The data are collected through individual in-depth interview with primary school pupils. The results of the analysis are compared with previous stuides focused on the gender issues.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchildren's understandingen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectstereotypeen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectin-depth interviewen_US
dc.subjectžákovská pojetícs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectstereotypcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjecthloubkový rozhovorcs_CZ
dc.titlePorozumění problematice genderu u žáků 2. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-20
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173402
dc.title.translatedChildren's understanding of gender issues on secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeTichá, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Předložená diplomová práce je zaměřena na diagnostiku porozumění problematice genderu u žáků základní školy. Cílem práce je analyzovat a srovnat žákovská porozumění problematice genderu představené v teoretické části práce. Teoretická část vymezuje základní pojmy problematiky genderu - gender, stereotyp, genderové stereotypy, rovněž téma konstruktivismu, pedagogického konstruktivismu a dětských interpretací světa. V této části diplomové práce jsou také prezentovány výsledky vybraných výzkumů, které se zabývají danou problematikou. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkumná sonda, která prostřednictvím individuálních hloubkových rozhovorů se žáky základní školy sbírá potřebná data pro následnou kvalitativní analýzu. Výsledky výzkumné sondy jsou následně porovnány s již realizovanými výzkumy v této oblasti.cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The present thesis is focused on primary school pupil's understanging of gender issues. The aim of the thesis is to analyze and compare how pupils understand the gendre issues introduced in the theoretical part of the thesis. The theoretical part of the thesis defines the theoretical concepts of the gender issues - gender, stereotype, gender stereotypes, also related areas, constructivism, pedagogical constructivism and children's interpretations of the world. In this part of the thesis, there is also presented an overview of current research focused on the gender issues. The practical part consists in a qualitative analysis. The data are collected through individual in-depth interview with primary school pupils. The results of the analysis are compared with previous stuides focused on the gender issues.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV