dc.contributor.advisor | Daněk, Petr | |
dc.creator | Klindera, Milan | |
dc.date.accessioned | 2017-04-04T11:26:45Z | |
dc.date.available | 2017-04-04T11:26:45Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/10786 | |
dc.description.abstract | CÍLE PRÁCE: Zmapování skupiny hudebníků, kteří se v současnosti věnují historicky poučené interpretaci staré hudby (v určeném záběrovém vymezení) u nás, jejího přijímání a vlivu na okolní hudební prostředí a nastínění cest a směrů pronikání tohoto interpretačního přístupu k nám. METODA: Kvalitativní sociologický výzkum. Použité nástroje: zúčastněné pozorování, analýza dokumentů, polostandardizované rozhovory. VÝSLEDKY: Skupina hudebníků věnujících se historicky poučené interpretaci staré hudby i celý fenomén poučené interpretace je u nás dnes stále viditelnější a respektovanější, kdy za dobu své přítomnosti v našem kulturním prostředí tito specializovaní hudebníci již ovlivnili v několika směrech i tradiční větev hudební interpretace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | OBJECTIVES: To create a global survey of a group of musicians engaged in historically informed performance of early music (according to the given definition) in the Czech Republic, to find out how this group is being received by another group of musicians, how does its influence on the surrounding musical scene look like and to find the ways and the directions of this interpretational aprroach's enter to the Czech Republic. METHOD: Qualitative sociological research. Used instruments: participant observation, analysis of the documents, halfstandardized interviews. RESULTS: The group of musicians engaged in historically informed performance of the early music as well as the whole phenomenon of the informed performance is more and more visible and respectable in the Czech Republic. These specialized musicians have been exerting influence up even the traditional interpretational approach in several directions during their activity in our cultural scene. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Hudebníci zabývající se historicky poučenou interpretací v Česku na začátku 21. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-06-01 | |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27215 | |
dc.title.translated | Musicians engaged in historically informed performance in the Czech Republic at the beginning of the 21st century | en_US |
dc.contributor.referee | Slavický, Milan | |
dc.identifier.aleph | 000674664 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Music Studies | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Music Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | CÍLE PRÁCE: Zmapování skupiny hudebníků, kteří se v současnosti věnují historicky poučené interpretaci staré hudby (v určeném záběrovém vymezení) u nás, jejího přijímání a vlivu na okolní hudební prostředí a nastínění cest a směrů pronikání tohoto interpretačního přístupu k nám. METODA: Kvalitativní sociologický výzkum. Použité nástroje: zúčastněné pozorování, analýza dokumentů, polostandardizované rozhovory. VÝSLEDKY: Skupina hudebníků věnujících se historicky poučené interpretaci staré hudby i celý fenomén poučené interpretace je u nás dnes stále viditelnější a respektovanější, kdy za dobu své přítomnosti v našem kulturním prostředí tito specializovaní hudebníci již ovlivnili v několika směrech i tradiční větev hudební interpretace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | OBJECTIVES: To create a global survey of a group of musicians engaged in historically informed performance of early music (according to the given definition) in the Czech Republic, to find out how this group is being received by another group of musicians, how does its influence on the surrounding musical scene look like and to find the ways and the directions of this interpretational aprroach's enter to the Czech Republic. METHOD: Qualitative sociological research. Used instruments: participant observation, analysis of the documents, halfstandardized interviews. RESULTS: The group of musicians engaged in historically informed performance of the early music as well as the whole phenomenon of the informed performance is more and more visible and respectable in the Czech Republic. These specialized musicians have been exerting influence up even the traditional interpretational approach in several directions during their activity in our cultural scene. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006746640106986 | |