Show simple item record

The ways of working with text material in a class of Czech language at primary school
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorŽáková, Kristýna
dc.date.accessioned2019-07-10T15:04:38Z
dc.date.available2019-07-10T15:04:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107792
dc.description.abstractTato bakalářská práce seznamuje čtenáře s metodami pro práci s textem v hodinách českého jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část obsahuje stručné shrnutí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Podrobněji je popsána vzdělávací oblast rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - Jazyk a jazyková komunikace. Dále se zabývá čtenářskou gramotností a literaturou pro děti a mládež. V této části se práce věnuje především vlivu učitele a rodiny na dítě a jeho vztah k četbě, přičemž stručně rozpracovává vývojové etapy dětského čtenářství. Důležitou součástí teoretické části je pojednání o metodách práce s textem. Práce rozebírá zásady pro efektivní využívání metod v hodinách. Navazuje podkapitola popisující vybrané metody, jejíž poznatky jsou využívány v praktické části. V praktické části je rozebíráno devět výukových jednotek literární výchovy ve třech třídách čtvrtého ročníku základní školy. Jednotlivé hodiny jsou rozebírány na základě hospitací. Hlavním cílem hospitací je zjistit, jaké metody se v hodinách využívají, jak na ně žáci reagují, a zda jsou účelné a efektivní. Klíčová slova Český jazyk a literatura, čtenářská gramotnost, literatura, metody práce s textem, rámcový vzdělávací program.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis introduces readers to methods for working with text in Czech language lessons at a primary school. The theoretical part contains a brief summary of the framework educational program for basic education. The educational area of the Framework Education Program for Basic Education - Language and Language Communication is described in more detail. It also deals with reading literacy and literature for children and youth. In this part, the thesis deals mainly with the influence of the teacher and the family on the child and his relationship to reading and briefly elaborates the developmental stages of children's reading. An important part of the theoretical part is a transaction on methods of working with text. The thesis analyzes principles for effective use of methods in school lessons. Next follows the subchapter describing selected methods, whose findings are used in the practical part. The practical part analyzes nine teaching units of literary education in three classes of the fourth year of a primary school. Individual lessons are analyzed based on observations. The main goal of the observation is to find out what methods are used in the lessons, how the pupils react to them and whether they are purposeful and effective. Keywords Czech language and literature, elementary...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectreading literacy|methods of work with text|framework eduaction programme|elementary education|czech language and literature|literatureen_US
dc.subjectčtenářská gramotnost|metody práce s textem|rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání|český jazyk a literatura|literaturacs_CZ
dc.titleZpůsoby práce s textem v hodině českého jazyka na prvním stupni základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-13
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId209424
dc.title.translatedThe ways of working with text material in a class of Czech language at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce seznamuje čtenáře s metodami pro práci s textem v hodinách českého jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část obsahuje stručné shrnutí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Podrobněji je popsána vzdělávací oblast rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - Jazyk a jazyková komunikace. Dále se zabývá čtenářskou gramotností a literaturou pro děti a mládež. V této části se práce věnuje především vlivu učitele a rodiny na dítě a jeho vztah k četbě, přičemž stručně rozpracovává vývojové etapy dětského čtenářství. Důležitou součástí teoretické části je pojednání o metodách práce s textem. Práce rozebírá zásady pro efektivní využívání metod v hodinách. Navazuje podkapitola popisující vybrané metody, jejíž poznatky jsou využívány v praktické části. V praktické části je rozebíráno devět výukových jednotek literární výchovy ve třech třídách čtvrtého ročníku základní školy. Jednotlivé hodiny jsou rozebírány na základě hospitací. Hlavním cílem hospitací je zjistit, jaké metody se v hodinách využívají, jak na ně žáci reagují, a zda jsou účelné a efektivní. Klíčová slova Český jazyk a literatura, čtenářská gramotnost, literatura, metody práce s textem, rámcový vzdělávací program.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis introduces readers to methods for working with text in Czech language lessons at a primary school. The theoretical part contains a brief summary of the framework educational program for basic education. The educational area of the Framework Education Program for Basic Education - Language and Language Communication is described in more detail. It also deals with reading literacy and literature for children and youth. In this part, the thesis deals mainly with the influence of the teacher and the family on the child and his relationship to reading and briefly elaborates the developmental stages of children's reading. An important part of the theoretical part is a transaction on methods of working with text. The thesis analyzes principles for effective use of methods in school lessons. Next follows the subchapter describing selected methods, whose findings are used in the practical part. The practical part analyzes nine teaching units of literary education in three classes of the fourth year of a primary school. Individual lessons are analyzed based on observations. The main goal of the observation is to find out what methods are used in the lessons, how the pupils react to them and whether they are purposeful and effective. Keywords Czech language and literature, elementary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV