Show simple item record

Paris as a haven of Czech artists after 1945
dc.contributor.advisorKlimešová, Marie
dc.creatorJarolímková, Klára
dc.date.accessioned2019-07-10T15:01:15Z
dc.date.available2019-07-10T15:01:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107775
dc.description.abstractCílem práce je zmapování osudů české umělecké komunity v Paříži od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století. Nejde o vyčerpávající seznam všech umělců, kteří Paříží prošli. Jedná se o výběr několika stmelujících osobností, jež se ve Francii prosadily. Důležitým zdrojem informací jsou osobní rozhovory. Práce nemá strukturu biografických medailonků jednotlivých umělců, ale je řazena v tématických okruzích, neboť většina umělců se v nové vlasti potýkala s podobnými problémy a situacemi. První teoretická část charakterizuje dobu, prostředí, česko- francouzské vztahy a obecně fenomén emigrace zakotvený v české historické paměti. V šedesátých letech se vzájemné vztahy začaly oživovat a mnoho francouzských kritiků umění navštěvovalo Československo a psalo o českém umění. Vedle Francie se česká umělecká emigrace uchylovala v šedesátých letech hlavně do Západního Německa, Spojených Států Amerických, Kanady, rakouské Vídně, Švýcarska a severských států. Jednotlivá umělecká centra byla propojena přátelskými vazbami a umělci se navštěvovali. Druhá rozsáhlejší část zpracovává samotné ústní a písemné rozhovory s umělci. Mezi dotazované výtvarníky patří Miloš Cvach, Roman Kameš, Karel Zlín, Miloslav Moucha, Vladimír Škoda, Ivan Theimer a historička umění Jana Claverie. Z rozhovorů se dozvídáme, proč se...cs_CZ
dc.description.abstractThe Master thesis has for its objective mapping of destiny of czech comunity in Paris from sixties to eighties. Its purpose is not to get a complete list of all artists, who came to Paris. It's just a sellection of those important persons, who broke through Paris. The personal interviews play an important part of the sources. The thesis is not structured in medallion-biography way, but it is lined up in a thematic way. Most of the artists handled in their new home country withe similar problems and situations. First theoretical part characterise the period, the environment, the czech-french relations and the general phenomena of emigration in the czech historical memory. In sixties the czech-french relations started to be reanimated and many french art critics visited Czechoslovakia and they wrote about czech art. Beside France, the czech emigration refuged in sixties largely to West Germany, United States of America, Canada, austrian Wien, Swiss and nordic countries. Individuals art centres were connected to others by friendships and artists visited themselves. Second and more extensive part of the thesis works with the oral and witten interviews. The respondent artists are Miloš Cvach, Roman Kameš, Karel Machálek-Zlín, Miloslav Moucha, Vladimír Škoda, Ivan Theimer and art historian Jana Claverie....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectParis|France|emigration|exil|Czech artists|Czechoslovakia|Jiří Kolář|Vladimír Škoda|Miloslav Moucha|Ivan Theimer|Jana Claverie|Miloš Cvach|Roman Kameš|Karel Zlín|František Janula|Pierre Restany|Jean Clair|Revue K|Svědectví|the sixtiesen_US
dc.subjectPaříž|Francie|emigrace|exil|čeští umělci|Československo|Jiří Kolář|Vladimír Škoda|Miloslav Moucha|Ivan Theimer|Jana Claverie|Miloš Cvach|Roman Kameš|Karel Zlín|František Janula|Pierre Restany|Jean Clair|Revue K|Svědectví|šedesátá létacs_CZ
dc.titlePaříž jako útočiště českých umělců po roce 1945cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-19
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199310
dc.title.translatedParis as a haven of Czech artists after 1945en_US
dc.contributor.refereePravdová, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je zmapování osudů české umělecké komunity v Paříži od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století. Nejde o vyčerpávající seznam všech umělců, kteří Paříží prošli. Jedná se o výběr několika stmelujících osobností, jež se ve Francii prosadily. Důležitým zdrojem informací jsou osobní rozhovory. Práce nemá strukturu biografických medailonků jednotlivých umělců, ale je řazena v tématických okruzích, neboť většina umělců se v nové vlasti potýkala s podobnými problémy a situacemi. První teoretická část charakterizuje dobu, prostředí, česko- francouzské vztahy a obecně fenomén emigrace zakotvený v české historické paměti. V šedesátých letech se vzájemné vztahy začaly oživovat a mnoho francouzských kritiků umění navštěvovalo Československo a psalo o českém umění. Vedle Francie se česká umělecká emigrace uchylovala v šedesátých letech hlavně do Západního Německa, Spojených Států Amerických, Kanady, rakouské Vídně, Švýcarska a severských států. Jednotlivá umělecká centra byla propojena přátelskými vazbami a umělci se navštěvovali. Druhá rozsáhlejší část zpracovává samotné ústní a písemné rozhovory s umělci. Mezi dotazované výtvarníky patří Miloš Cvach, Roman Kameš, Karel Zlín, Miloslav Moucha, Vladimír Škoda, Ivan Theimer a historička umění Jana Claverie. Z rozhovorů se dozvídáme, proč se...cs_CZ
uk.abstract.enThe Master thesis has for its objective mapping of destiny of czech comunity in Paris from sixties to eighties. Its purpose is not to get a complete list of all artists, who came to Paris. It's just a sellection of those important persons, who broke through Paris. The personal interviews play an important part of the sources. The thesis is not structured in medallion-biography way, but it is lined up in a thematic way. Most of the artists handled in their new home country withe similar problems and situations. First theoretical part characterise the period, the environment, the czech-french relations and the general phenomena of emigration in the czech historical memory. In sixties the czech-french relations started to be reanimated and many french art critics visited Czechoslovakia and they wrote about czech art. Beside France, the czech emigration refuged in sixties largely to West Germany, United States of America, Canada, austrian Wien, Swiss and nordic countries. Individuals art centres were connected to others by friendships and artists visited themselves. Second and more extensive part of the thesis works with the oral and witten interviews. The respondent artists are Miloš Cvach, Roman Kameš, Karel Machálek-Zlín, Miloslav Moucha, Vladimír Škoda, Ivan Theimer and art historian Jana Claverie....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV