Show simple item record

Artificial nintelligence in journalism and its use on examples of press agencies Reuters and AP
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorJahn, Oliver
dc.date.accessioned2019-07-10T14:58:58Z
dc.date.available2019-07-10T14:58:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107763
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je představení zcela nového způsobu vytváření i distribuování zpráv a obsahu, kdy se do tohoto jinak tradičně "lidského odvětví" začínají v poslední době promítat automatizované a chytré počítačové systémy využívající umělou inteligenci. Hodlám vysvětlit, co tento pojem znamená s ohledem na mediální prostor, představit jeho poměrně krátkou historii a popsat, jak dochází k jeho zavádění v žurnalistické praxi. Jelikož se jedná o stále vyvíjející se část možná budoucí novinářské práce, která je zatím v začátcích, nepracují s ní zatím ve větším tuzemská média, i když postupně začínají experimentovat například se strojovou žurnalistikou, tedy předstupněm plně automatizované umělé inteligence. Výzkum je proto zaměřen na vývoj a používání umělé inteligence tiskovými agenturami Reuters a AP, které s těmito nástroji už začaly pracovat a na jejichž případu hodlám ukázat možný budoucí nástup i praxi. V závěru zhodnotím největší výhody i nejdiskutovanější etické problémy fungování umělé inteligence v žurnalistice.cs_CZ
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je představení zcela nového způsobu vytváření i distribuování zpráv a obsahu, kdy se do tohoto jinak tradičně "lidského odvětví" začínají v poslední době promítat automatizované a chytré počítačové systémy využívající umělou inteligenci. Hodlám vysvětlit, co tento pojem znamená s ohledem na mediální prostor, představit jeho poměrně krátkou historii a popsat, jak dochází k jeho zavádění v žurnalistické praxi. Jelikož se jedná o stále vyvíjející se část možná budoucí novinářské práce, která je zatím v začátcích, nepracují s ní zatím ve větším tuzemská média, i když postupně začínají experimentovat například se strojovou žurnalistikou, tedy předstupněm plně automatizované umělé inteligence. Výzkum je proto zaměřen na vývoj a používání umělé inteligence tiskovými agenturami Reuters a AP, které s těmito nástroji už začaly pracovat a na jejichž případu hodlám ukázat možný budoucí nástup i praxi. V závěru zhodnotím největší výhody i nejdiskutovanější etické problémy fungování umělé inteligence v žurnalistice.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectArtificial intelligenceen_US
dc.subjectautomated journalismen_US
dc.subjectalgorithmic journalismen_US
dc.subjectrobot journalismen_US
dc.subjectnews coverageen_US
dc.subjectReutersen_US
dc.subjectAPen_US
dc.subjectjournalism practiceen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectUmělá inteligencecs_CZ
dc.subjectstrojová žurnalistikacs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectReuterscs_CZ
dc.subjectAPcs_CZ
dc.subjectnovinářská praxecs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.titleUmělá inteligence v žurnalistice a její využití na příkladech tiskových agentur Reuters a APcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId200412
dc.title.translatedArtificial nintelligence in journalism and its use on examples of press agencies Reuters and APen_US
dc.contributor.refereeLáb, Filip
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je představení zcela nového způsobu vytváření i distribuování zpráv a obsahu, kdy se do tohoto jinak tradičně "lidského odvětví" začínají v poslední době promítat automatizované a chytré počítačové systémy využívající umělou inteligenci. Hodlám vysvětlit, co tento pojem znamená s ohledem na mediální prostor, představit jeho poměrně krátkou historii a popsat, jak dochází k jeho zavádění v žurnalistické praxi. Jelikož se jedná o stále vyvíjející se část možná budoucí novinářské práce, která je zatím v začátcích, nepracují s ní zatím ve větším tuzemská média, i když postupně začínají experimentovat například se strojovou žurnalistikou, tedy předstupněm plně automatizované umělé inteligence. Výzkum je proto zaměřen na vývoj a používání umělé inteligence tiskovými agenturami Reuters a AP, které s těmito nástroji už začaly pracovat a na jejichž případu hodlám ukázat možný budoucí nástup i praxi. V závěru zhodnotím největší výhody i nejdiskutovanější etické problémy fungování umělé inteligence v žurnalistice.cs_CZ
uk.abstract.enCílem této diplomové práce je představení zcela nového způsobu vytváření i distribuování zpráv a obsahu, kdy se do tohoto jinak tradičně "lidského odvětví" začínají v poslední době promítat automatizované a chytré počítačové systémy využívající umělou inteligenci. Hodlám vysvětlit, co tento pojem znamená s ohledem na mediální prostor, představit jeho poměrně krátkou historii a popsat, jak dochází k jeho zavádění v žurnalistické praxi. Jelikož se jedná o stále vyvíjející se část možná budoucí novinářské práce, která je zatím v začátcích, nepracují s ní zatím ve větším tuzemská média, i když postupně začínají experimentovat například se strojovou žurnalistikou, tedy předstupněm plně automatizované umělé inteligence. Výzkum je proto zaměřen na vývoj a používání umělé inteligence tiskovými agenturami Reuters a AP, které s těmito nástroji už začaly pracovat a na jejichž případu hodlám ukázat možný budoucí nástup i praxi. V závěru zhodnotím největší výhody i nejdiskutovanější etické problémy fungování umělé inteligence v žurnalistice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV