Show simple item record

The media image of chosen czech hockey players from the beginning to the end of their careers in NHL in czech daily newspapers
dc.contributor.advisorNěmcová Tejkalová, Alice
dc.creatorRampa, Robert
dc.date.accessioned2019-07-10T14:56:19Z
dc.date.available2019-07-10T14:56:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107749
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje analýze mediálního obrazu pěti českých hokejistů Patrika Eliáše, Martina Havláta, Milana Hejduka, Jiřího Hudlera a Tomáše Kaberleho v průběhu jejich aktivní kariéry (1996 - 2017) v Národní hokejové lize (NHL). Kvalitativní metodou analyzuje texty z šesti českých tištěných deníků (Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo a Sport). U Patrika Eliáše analyzuje každý dvacátý článek, jehož titulek obsahoval jeho příjmení, u zbylých hokejistů kvůli menšímu počtu článků analyzuje každý desátý. K analýze diplomová práce využívá teorii o zpravodajských hodnotách, konkrétně kategorizaci Alastaira Hetheringtona a pracuje s pojmy hrdinství, padlý hrdina a celebritizace. Výsledky analýzy popisují vývoj mediálního obrazu českých hokejistů, jakým způsobem české deníky pracovaly s událostmi, které obsahovaly dané zpravodajské hodnoty, jak a jaký mediální obraz média tvořila. Také porovnává jednotlivé mediální obrazy i přístup samotných deníků. V závěru také nabízí novou kategorizaci zpravodajských hodnot čistě pro sportovní mediální krajinu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with analysis of the media image of five Czech hockey players Patrik Elias, Martin Havlat, Milan Hejduk, Jiri Hudler and Tomas Kaberle during their active career (1996 - 2017) in National Hockey League (NHL). The qualitative method analyzes texts from six Czech newspapers (Blesk, Hospodarske noviny, Lidove noviny, Mlada fronta DNES, Pravo and Sport). Thesis analyzes every twentieth article about Patrik Elias whose headline contained his surname. For the remaining hockey players the thesis analyzes every tenth article due to fewer texts. The thesis use for analysis the theory of news values, specifically the categorization of Alastair Hetherington and works with concepts of heroism, fallen heroes and celebritization. The results of the analysis describe the development of the media image of Czech hockey players, how the Czech dailies worked with events that contained given news values, how and what media image they formed. It also compares individual media images and the approach of the newspapers themselves. In conclusion, it also offers a new categorization of news values solely for the sport media area.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMedia imageen_US
dc.subjectnews valuesen_US
dc.subjectheroismen_US
dc.subjectcelebritizationen_US
dc.subjectEliasen_US
dc.subjectHavlaten_US
dc.subjectHejduken_US
dc.subjectHudleren_US
dc.subjectKaberleen_US
dc.subjectMediální obrazcs_CZ
dc.subjectzpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjecthrdinstvícs_CZ
dc.subjectcelebritacs_CZ
dc.subjecthokejcs_CZ
dc.subjectEliášcs_CZ
dc.subjectHavlátcs_CZ
dc.subjectHejdukcs_CZ
dc.subjectHudlercs_CZ
dc.subjectKaberlecs_CZ
dc.titleMediální obraz vybraných českých hokejistů od začátku do konce jejich kariéry v NHL v českých denícíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-19
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204343
dc.title.translatedThe media image of chosen czech hockey players from the beginning to the end of their careers in NHL in czech daily newspapersen_US
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje analýze mediálního obrazu pěti českých hokejistů Patrika Eliáše, Martina Havláta, Milana Hejduka, Jiřího Hudlera a Tomáše Kaberleho v průběhu jejich aktivní kariéry (1996 - 2017) v Národní hokejové lize (NHL). Kvalitativní metodou analyzuje texty z šesti českých tištěných deníků (Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo a Sport). U Patrika Eliáše analyzuje každý dvacátý článek, jehož titulek obsahoval jeho příjmení, u zbylých hokejistů kvůli menšímu počtu článků analyzuje každý desátý. K analýze diplomová práce využívá teorii o zpravodajských hodnotách, konkrétně kategorizaci Alastaira Hetheringtona a pracuje s pojmy hrdinství, padlý hrdina a celebritizace. Výsledky analýzy popisují vývoj mediálního obrazu českých hokejistů, jakým způsobem české deníky pracovaly s událostmi, které obsahovaly dané zpravodajské hodnoty, jak a jaký mediální obraz média tvořila. Také porovnává jednotlivé mediální obrazy i přístup samotných deníků. V závěru také nabízí novou kategorizaci zpravodajských hodnot čistě pro sportovní mediální krajinu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with analysis of the media image of five Czech hockey players Patrik Elias, Martin Havlat, Milan Hejduk, Jiri Hudler and Tomas Kaberle during their active career (1996 - 2017) in National Hockey League (NHL). The qualitative method analyzes texts from six Czech newspapers (Blesk, Hospodarske noviny, Lidove noviny, Mlada fronta DNES, Pravo and Sport). Thesis analyzes every twentieth article about Patrik Elias whose headline contained his surname. For the remaining hockey players the thesis analyzes every tenth article due to fewer texts. The thesis use for analysis the theory of news values, specifically the categorization of Alastair Hetherington and works with concepts of heroism, fallen heroes and celebritization. The results of the analysis describe the development of the media image of Czech hockey players, how the Czech dailies worked with events that contained given news values, how and what media image they formed. It also compares individual media images and the approach of the newspapers themselves. In conclusion, it also offers a new categorization of news values solely for the sport media area.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV