PŘÍSTUP PEDAGOGŮ K ŽÁKŮM S ADHD SYNDROMEM VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
TEACHERS' APPROACH TO STUDENTS WITH ADHD SYNDROME IN BASIC SCHOOL
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107727Identifikátory
SIS: 203070
Kolekce
- Kvalifikační práce [21497]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ADHD|pedagog|přístup|rodina|základní škola|žákKlíčová slova (anglicky)
ADHD|approach|pedagogue|primary school|studentVe své práci se zabývám přístupem pedagogů k dětem s ADHD syndromem ve výuce na 1. stupni ZŠ. V první, teoretické, části této práce se zabývám vysvětlením pojmů, které se vztahují k problematice a tvoří základ práce. Tyto teoretické poznatky jsou uplatněny v druhé, praktické, části, v níž se zajímám o to, zda učitelé vnímají žáky s ADHD syndromem jinak, přistupují k nim s předsudky či negativně, na výuku se speciálně připravují apod. Pro svou práci jsem si vybrala kvalitativní výzkum, který se problémem zabývá detailněji, konkrétně polo-strukturované rozhovory. Zvolila jsem si pět pedagogů, žen, které učí na 1. stupni (1 - 5. třída).
In my work I deal with Teachers ' approach to students with ADHD syndrome at Primary school. In the first, theoretical part of this thesis I deal with the explanation of terms that relate to the problem and form the basis of the work. These theoretical knowledge are applied in the second, practical, part where I am interested in if the teachers perceive their pupils with ADHD syndrome differently, approching them with prejudices or negatively, especially preparing for teaching etc. For my work I have chosen qualitative research which deals with the problem in more detail, especifically semi-structured interview. I asked five teachers, women, who teach from 1st to 5th grade.