Show simple item record

Educating children in refugee camps
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorLejskeová, Jana
dc.date.accessioned2019-07-10T14:42:35Z
dc.date.available2019-07-10T14:42:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107679
dc.description.abstractPodle dat UNHCR z roku 2018 je na světě přibližně 7 a půl miliónů dětských uprchlíků ve věkovém rozhraní základního vzdělávání, přičemž jen 61 % z nich má k základnímu vzdělávání přístup (oproti 91% celkové dětské populace). V Řecku jsou dětští migranti již několik let, nicméně přístup ke státem zajišťovanému vzdělávání dlouho neměli a některé děti stále ještě nemají. Situace byla řešena různými alternativními způsoby, prostřednictvím neziskových organizací, dobrovolníků z celého světa i z řad samotných uprchlíků. Práce je koncipována teoreticko- empiricky. Teoretická část této práce se věnuje právě těmto otázkám. Snaží se prozkoumat situaci vzdělávání dětí uprchlíků ve světě, popisuje nedávnou migrační krizi v Řecku, zabývá se právem, zajišťujícím vzdělávání dětem uprchlíků na světové i evropské úrovni a také v samotném Řecku, přibližuje možnosti vzdělávání pro děti uprchlíků v Řecku, a to jak formální, poskytované státem, tak neformální, zajišťované dobrovolníky a neziskovými organizacemi. V empirické části jsou pomocí kvalitativního výzkumu zkoumány bariéry, se kterými se poskytovatelé neformálního vzdělávání setkávali ve snaze o doručování vzdělávání dětem uprchlíků a popsány metody, kterými tyto bariéry překonávali. V rámci etnografického výzkumu bylo provedeno zúčastněné pozorování v rámci...cs_CZ
dc.description.abstractAccording to UNHCR data from 2018, there are approximately seven and a half million school-age child refugees, with only 61% of them having access to primary education (versus 91% of the total child population). In Greece, child migrants have been around for several years, but they have not had access to education for a long time and some children still do not. The situation was dealt with in various alternative ways, through non-profit organizations, volunteers from around the world and refugees themselves. The thesis is conceived theoretically and empirically. The theoretical part of this thesis deals with these issues. It seeks to explore the educational situation of refugee children in the world, describes the recent migration crisis in Greece, deals with the right to educate refugee children at world and European level, and also in Greece, introduces educational opportunities for refugee children in Greece, both formal, provided by the state, and informal, provided by volunteers and non-profit organizations. In the empirical part, qualitative research examines the barriers that non-formal education providers have encountered in trying to deliver education to refugee children and describes the methods overcoming these barriers. Conducted ethnographic research included volunteer observation in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGreek refugee crisis|refugee children|education in emergencies|formal education|non-formal education|barriers to education|methods of overcoming|refugee educationen_US
dc.subjectřecká uprchlická krize|děti uprchlíků|vzdělávání v krizových situacích|formální vzdělávání|neformální vzdělávání|bariéry ke vzdělávání|metody překonávání|vzdělávání dětí uprchlíkůcs_CZ
dc.titleVzdělávání dětí v uprchlických táborechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-19
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188363
dc.title.translatedEducating children in refugee campsen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPodle dat UNHCR z roku 2018 je na světě přibližně 7 a půl miliónů dětských uprchlíků ve věkovém rozhraní základního vzdělávání, přičemž jen 61 % z nich má k základnímu vzdělávání přístup (oproti 91% celkové dětské populace). V Řecku jsou dětští migranti již několik let, nicméně přístup ke státem zajišťovanému vzdělávání dlouho neměli a některé děti stále ještě nemají. Situace byla řešena různými alternativními způsoby, prostřednictvím neziskových organizací, dobrovolníků z celého světa i z řad samotných uprchlíků. Práce je koncipována teoreticko- empiricky. Teoretická část této práce se věnuje právě těmto otázkám. Snaží se prozkoumat situaci vzdělávání dětí uprchlíků ve světě, popisuje nedávnou migrační krizi v Řecku, zabývá se právem, zajišťujícím vzdělávání dětem uprchlíků na světové i evropské úrovni a také v samotném Řecku, přibližuje možnosti vzdělávání pro děti uprchlíků v Řecku, a to jak formální, poskytované státem, tak neformální, zajišťované dobrovolníky a neziskovými organizacemi. V empirické části jsou pomocí kvalitativního výzkumu zkoumány bariéry, se kterými se poskytovatelé neformálního vzdělávání setkávali ve snaze o doručování vzdělávání dětem uprchlíků a popsány metody, kterými tyto bariéry překonávali. V rámci etnografického výzkumu bylo provedeno zúčastněné pozorování v rámci...cs_CZ
uk.abstract.enAccording to UNHCR data from 2018, there are approximately seven and a half million school-age child refugees, with only 61% of them having access to primary education (versus 91% of the total child population). In Greece, child migrants have been around for several years, but they have not had access to education for a long time and some children still do not. The situation was dealt with in various alternative ways, through non-profit organizations, volunteers from around the world and refugees themselves. The thesis is conceived theoretically and empirically. The theoretical part of this thesis deals with these issues. It seeks to explore the educational situation of refugee children in the world, describes the recent migration crisis in Greece, deals with the right to educate refugee children at world and European level, and also in Greece, introduces educational opportunities for refugee children in Greece, both formal, provided by the state, and informal, provided by volunteers and non-profit organizations. In the empirical part, qualitative research examines the barriers that non-formal education providers have encountered in trying to deliver education to refugee children and describes the methods overcoming these barriers. Conducted ethnographic research included volunteer observation in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV