Show simple item record

The logopedics intervention of children with disturbed speech abilities in nursery school for hearing impaired in Valašské Meziříčí
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorJiříčková, Petra
dc.date.accessioned2019-07-09T10:31:23Z
dc.date.available2019-07-09T10:31:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107655
dc.description.abstractBakalářská práce se ve své teoretické části zabývá zejména teorií logopedické intervence a vývojem řeči u předškolních dětí. Převážná část teoretické části se snaží objasnit základní pojmy, kategorie, podstatu a metody logopedické péče u dětí předškolního věku a také narušené komunikační schopnosti u dětí. Zbývající teoretická část se zabývá jednotlivými řečovými období a celkovým vývojem dítěte po stránce fyzické i psychické. Celý popis problematiky je popsán v souladu s použitou odbornou literaturou. Praktická část se věnuje především průběhu logopedické péče v mateřské škole. Je tvořena vlastním šetřením za účelem kvalitativního výzkumu - výzkumné sondy u 2 dětí s narušenou komunikační schopností za užití metod analýzy, syntézy, rozhovoru. Cílem praktické části je tedy zodpovědět otázku, zda může logopedická intervence v rámci působení v mateřské škole logopedické mít pozitivní dopad na vývoj výslovnosti dětí se specifickými potřebami. Klíčová slova řečový vývoj, narušená komunikační schopnost, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, předškolní věk, mateřská školka, logopedie, logopedická intervencecs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis deals with theory of logopaedic intervention and development of speech in preschool children. The majority of the theoretical part tries to clarify the basic concepts, categories, principle and methods of speech therapy in preschool children and also impaired communication skills in children. The remaining theoretical part deals with individual speech periods and the overall development of the child in terms of both physical and mental. The complete description of the issue is described in accordance with the literature used. The practical part deals mainly with speech therapy in kindergarten. It consists of own research for the purpose of qualitative research - research probe of 2 children with impaired communication skills using methods of analysis, synthesis, interview. The aim of the practical part is to answer the question whether the speech therapy intervention in the speech therapy school can have a positive impact on the development of the pronunciation of children with specific needs. Keywords development of speech, communication disability, late speech development, dysphasia, preschool children, nursery school, speech therapy, logopaedic interventionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdevelopment of speech|communication disability|late speech development|dysphasia|preschool children|nursery school|speech therapy|logopaedic interventionen_US
dc.subjectřečový vývoj|narušená komunikační schopnost|opožděný vývoj řeči|vývojová dysfázie|předškolní věk|mateřská školka|logopedie|logopedická intervencecs_CZ
dc.titleLogopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211043
dc.title.translatedThe logopedics intervention of children with disturbed speech abilities in nursery school for hearing impaired in Valašské Meziříčíen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se ve své teoretické části zabývá zejména teorií logopedické intervence a vývojem řeči u předškolních dětí. Převážná část teoretické části se snaží objasnit základní pojmy, kategorie, podstatu a metody logopedické péče u dětí předškolního věku a také narušené komunikační schopnosti u dětí. Zbývající teoretická část se zabývá jednotlivými řečovými období a celkovým vývojem dítěte po stránce fyzické i psychické. Celý popis problematiky je popsán v souladu s použitou odbornou literaturou. Praktická část se věnuje především průběhu logopedické péče v mateřské škole. Je tvořena vlastním šetřením za účelem kvalitativního výzkumu - výzkumné sondy u 2 dětí s narušenou komunikační schopností za užití metod analýzy, syntézy, rozhovoru. Cílem praktické části je tedy zodpovědět otázku, zda může logopedická intervence v rámci působení v mateřské škole logopedické mít pozitivní dopad na vývoj výslovnosti dětí se specifickými potřebami. Klíčová slova řečový vývoj, narušená komunikační schopnost, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, předškolní věk, mateřská školka, logopedie, logopedická intervencecs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis deals with theory of logopaedic intervention and development of speech in preschool children. The majority of the theoretical part tries to clarify the basic concepts, categories, principle and methods of speech therapy in preschool children and also impaired communication skills in children. The remaining theoretical part deals with individual speech periods and the overall development of the child in terms of both physical and mental. The complete description of the issue is described in accordance with the literature used. The practical part deals mainly with speech therapy in kindergarten. It consists of own research for the purpose of qualitative research - research probe of 2 children with impaired communication skills using methods of analysis, synthesis, interview. The aim of the practical part is to answer the question whether the speech therapy intervention in the speech therapy school can have a positive impact on the development of the pronunciation of children with specific needs. Keywords development of speech, communication disability, late speech development, dysphasia, preschool children, nursery school, speech therapy, logopaedic interventionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV