Zobrazit minimální záznam

Ethical aspects of social pedagogical work
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorFraňková, Pavla
dc.date.accessioned2019-07-09T10:18:23Z
dc.date.available2019-07-09T10:18:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107588
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na etické aspekty sociálně-pedagogické práce pracovníků v pomáhajících profesích a je teoreticko-empirického charakteru. Cílem diplomové práce je prozkoumání etického rozměru sociálně-pedagogické práce a zjištění toho, jaké nástroje využívají pomáhající profesionálové při rozhodování a zvládání etických dilemat s ohledem na etické kodexy a principy. Teoretická část se zabývá v jednotlivých kapitolách tématem sociálně- pedagogické práce, profesní etiky a blíže se věnuje také roli pracovníka v pomáhajících profesích a jeho vztahu ke klientovi. Na základě analýz etických kodexů pak dále zkoumá profesní hodnoty a v závěrečných kapitolách přehledové části se diplomová práce zaměřuje na eticky problematické okruhy a s nimi spojená etická dilemata, s nimiž se pracovníci v pomáhajících profesích setkávají. Empirická část nabízí na základě analýzy polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky rozšíření teoretického poznání etických aspektů sociálně-pedagogické práce o dimenzi prožívání samotných pracovníků v pomáhajících profesích a představuje jejich strategie při řešení a zpracování eticky dilematických situací. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že sociálně-pedagogičtí pracovníci vnímají etický aspekt jako stěžejní pilíř ve své profesi a zároveň ve spojitosti s etickou stránkou...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on ethical aspects of social-pedagogical work of workers in helping professions and has theoretical-empirical character. The aim of the thesis is to explore the ethical dimension of socio-pedagogical work and to find out which tools are used by helping professionals in decision making and in coping with ethical dilemmas considering ethical codes and principles. The theoretical part deals in individual chapters with the topic of socio- pedagogical work, professional ethics and also describes the role of the worker in helping professions and his relationship with the client. The professional values are examined based on analyses of codes of ethics and in the final chapters of the theoretical part the diploma thesis focuses on ethically problematic areas and related ethical dilemmas encoured by workers in helping professions. The empirical part offers by analysing the semi-structured interviews with workers an extension of the theoretical knowledge of the ethical aspects of social- pedagogical work on the dimension of the experience of the workers in the helping professions themselves and presents their strategies in solving and processing ethically dilemmatic situations. The main findings of the research are that social-pedagogical workers perceive the ethical aspect as a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectethics|ethical code|social pedagogical work|ethical dilemma|values in helping professionsen_US
dc.subjectetika|etický kodex|sociálně-pedagogická práce|etické dilema|hodnoty v pomáhajících profesíchcs_CZ
dc.titleEtické aspekty sociálně pedagogické prácecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-18
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202846
dc.title.translatedEthical aspects of social pedagogical worken_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na etické aspekty sociálně-pedagogické práce pracovníků v pomáhajících profesích a je teoreticko-empirického charakteru. Cílem diplomové práce je prozkoumání etického rozměru sociálně-pedagogické práce a zjištění toho, jaké nástroje využívají pomáhající profesionálové při rozhodování a zvládání etických dilemat s ohledem na etické kodexy a principy. Teoretická část se zabývá v jednotlivých kapitolách tématem sociálně- pedagogické práce, profesní etiky a blíže se věnuje také roli pracovníka v pomáhajících profesích a jeho vztahu ke klientovi. Na základě analýz etických kodexů pak dále zkoumá profesní hodnoty a v závěrečných kapitolách přehledové části se diplomová práce zaměřuje na eticky problematické okruhy a s nimi spojená etická dilemata, s nimiž se pracovníci v pomáhajících profesích setkávají. Empirická část nabízí na základě analýzy polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky rozšíření teoretického poznání etických aspektů sociálně-pedagogické práce o dimenzi prožívání samotných pracovníků v pomáhajících profesích a představuje jejich strategie při řešení a zpracování eticky dilematických situací. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že sociálně-pedagogičtí pracovníci vnímají etický aspekt jako stěžejní pilíř ve své profesi a zároveň ve spojitosti s etickou stránkou...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on ethical aspects of social-pedagogical work of workers in helping professions and has theoretical-empirical character. The aim of the thesis is to explore the ethical dimension of socio-pedagogical work and to find out which tools are used by helping professionals in decision making and in coping with ethical dilemmas considering ethical codes and principles. The theoretical part deals in individual chapters with the topic of socio- pedagogical work, professional ethics and also describes the role of the worker in helping professions and his relationship with the client. The professional values are examined based on analyses of codes of ethics and in the final chapters of the theoretical part the diploma thesis focuses on ethically problematic areas and related ethical dilemmas encoured by workers in helping professions. The empirical part offers by analysing the semi-structured interviews with workers an extension of the theoretical knowledge of the ethical aspects of social- pedagogical work on the dimension of the experience of the workers in the helping professions themselves and presents their strategies in solving and processing ethically dilemmatic situations. The main findings of the research are that social-pedagogical workers perceive the ethical aspect as a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV