Zobrazit minimální záznam

Mentoring of lectors in church socio-educational work with youth
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorOczková, Johana
dc.date.accessioned2019-07-09T10:09:53Z
dc.date.available2019-07-09T10:09:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107544
dc.description.abstractPráce si klade za cíl přispět k odkrytí kontextu církevní sociálně výchovné práce s mládeží v České republice. Akcentuje při tom lektora, který tuto výchovnou činnost realizuje, a zabývá se mentorským doprovázením jako nástrojem rozvoje tohoto lektora. Práce považuje mentorské doprovázení za potenciálně přínosný přístup pro rozvoj lektorů církevní sociálně výchovné práce s mládeží. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zaměřuje na vymezení církevní sociálně výchovné práce s mládeží a navazuje přiblížením požadavků kladených na lektora, který ji realizuje. Využívá k tomu náhled ze čtyř teoretických perspektiv, a to perspektivu sociální pedagogiky, perspektivu křesťanské edukace mládeže, perspektivu dobrovolnictví a perspektivu pedagogiky volného času. Nakonec se teoretická část věnuje mentorskému doprovázení jako nástroji rozvoje tohoto lektora, a to ve vztahu k předchozím poznatkům. Výzkumná část zkoumá jev mentorského doprovázení v prostředí konkrétního programu církevní sociálně výchovné práce s mládeží. Činí tak s cílem zjistit, v čem spočívá vliv mentorského doprovázení na lektory a jejich rozvoj z pohledu mentorů a lektorů daného programu. V rámci designu případové studie je provedena analýza hloubkových rozhovorů na základě postupů zakotvené teorie. K hlavním zjištěním...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims to help uncover the context of church socio-educational work with youth in Czech Republic. It emphasizes the lecturer, who puts the education into practice, and it deals with mentoring as a tool for development of this lecturer. The thesis considers mentoring as a beneficial approach with regards to progress of lecturers, who work with christian youth. The thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part focuses on definition of church socio-educational work with youth and follows with some insight into the requirements for a lecturer, who puts it into practice. It makes use of four various theoretical perspectives, which are Social pedagogy, Christian youth education, volunteering and Pedagogy of leisure time. Finally the theoretical part examines mentoring of this lecturer with regards to previous findings. The research part investigates the phenomenon of mentoring in a specific environment of church socio-educational work with youth. It does so in order to find out the impacts that mentoring has on a development of a lecturer from the viewpoint of mentors and lecturers of the programme. The case study analyzes in-depth interviews based on grounded theory principles. The main findings include the fact, that in the eyes of the participants, mentoring is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMentoring|Mentor spiritual accompaniment|Christian education|Christian youth|Socio-educational work|Development of lecturers|Christian leisure facilitiesen_US
dc.subjectmentoring|mentorské doprovázení|křesťanská edukace|křesťanská mládež|sociálně výchovná práce|rozvoj lektorů|církevní volnočasová zařízenícs_CZ
dc.titleMentorské doprovázení lektorů při církevní sociálně výchovné práci s mládežícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-18
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202848
dc.title.translatedMentoring of lectors in church socio-educational work with youthen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl přispět k odkrytí kontextu církevní sociálně výchovné práce s mládeží v České republice. Akcentuje při tom lektora, který tuto výchovnou činnost realizuje, a zabývá se mentorským doprovázením jako nástrojem rozvoje tohoto lektora. Práce považuje mentorské doprovázení za potenciálně přínosný přístup pro rozvoj lektorů církevní sociálně výchovné práce s mládeží. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zaměřuje na vymezení církevní sociálně výchovné práce s mládeží a navazuje přiblížením požadavků kladených na lektora, který ji realizuje. Využívá k tomu náhled ze čtyř teoretických perspektiv, a to perspektivu sociální pedagogiky, perspektivu křesťanské edukace mládeže, perspektivu dobrovolnictví a perspektivu pedagogiky volného času. Nakonec se teoretická část věnuje mentorskému doprovázení jako nástroji rozvoje tohoto lektora, a to ve vztahu k předchozím poznatkům. Výzkumná část zkoumá jev mentorského doprovázení v prostředí konkrétního programu církevní sociálně výchovné práce s mládeží. Činí tak s cílem zjistit, v čem spočívá vliv mentorského doprovázení na lektory a jejich rozvoj z pohledu mentorů a lektorů daného programu. V rámci designu případové studie je provedena analýza hloubkových rozhovorů na základě postupů zakotvené teorie. K hlavním zjištěním...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to help uncover the context of church socio-educational work with youth in Czech Republic. It emphasizes the lecturer, who puts the education into practice, and it deals with mentoring as a tool for development of this lecturer. The thesis considers mentoring as a beneficial approach with regards to progress of lecturers, who work with christian youth. The thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part focuses on definition of church socio-educational work with youth and follows with some insight into the requirements for a lecturer, who puts it into practice. It makes use of four various theoretical perspectives, which are Social pedagogy, Christian youth education, volunteering and Pedagogy of leisure time. Finally the theoretical part examines mentoring of this lecturer with regards to previous findings. The research part investigates the phenomenon of mentoring in a specific environment of church socio-educational work with youth. It does so in order to find out the impacts that mentoring has on a development of a lecturer from the viewpoint of mentors and lecturers of the programme. The case study analyzes in-depth interviews based on grounded theory principles. The main findings include the fact, that in the eyes of the participants, mentoring is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV