Lingvistická analýza českých textů na sociální síti Twitter
Linguistic Analysis of Czech Texts on Social Network Twitter
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107498Identifikátory
SIS: 190213
Kolekce
- Kvalifikační práce [21747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lehečková, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
10. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komunikace|sociální síť|krátkost zprávy|abreviace|expresivita|neverbální znaky|funkce textůKlíčová slova (anglicky)
communication|social network|short messaging|abbreviation|expressivity|non-verbal signs|functions of textsTato práce se zaměřuje na lingvistickou analýzu textů vytvořených v rámci sociální sítě Twitter. Komplexní analýza je založena na pracovním textovém korpusu, který obsahuje příspěvky několika uživatelů v rámci vybraných a definovaných skupin. Byly zkoumány ty jazykové znaky, které mají potenciál, aby byly právě pro twitterovou komunikaci zásadní. Po definování a konkretizování jednotlivých jazykových prvků byla formulována zobecňující zjištění. Ověřovány byly dvě hypotézy; první předpokládá, že omezený počet znaků bude mít vliv na podobu textů v rámci sociální sítě, druhá na tuto hypotézu navazuje a předpokládá, že uživatelé Twitteru tak vytváří specifický jazykový styl. Obě zkoumané hypotézy byly výzkumem potvrzeny.
This bachelor thesis focuses on linguistic analysis of texts from the social network Twitter. Based on the data corpus, which includes contributions from several users within selected and defined user groups, a complex linguistic analysis was performed. The focus is on language sings which are potentially specific solely for Twitter communication. Generalizing conclusions were made after the definition and concretion of particular linguistic elements. Two hypotheses have been verified; the first assumes that Twitter texts are affected by the limited number of characters and the second one assumes that Twitter users create a specific language style.