Zobrazit minimální záznam

Analysis of ANO 2011 and SPD according to the theory of political parties and their marketing strategy in parliamentary elections
dc.contributor.advisorPerottino, Michel
dc.creatorZimmermannová, Adéla
dc.date.accessioned2020-08-26T09:09:09Z
dc.date.available2020-08-26T09:09:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107450
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to analyze and then to compare two political subjects, namely ANO 2011 and Svoboda a přímá demokracie (previously Úsvit přímé demokracie). The aim of this work is to find out if these political subjects are new political parties and business firm parties according to necessary criterions. The main point of the business firm party is political marketing and political strategies for campaigns of these parties. That is the reason why this diploma thesis makes analyze of marketing strategies in parliamentary elections at the year 2013 and 2017. The main aim is to figure out if both parties works and act as marketing product that follows the rule of supply and demand. Or, if parties work as enterprise which benefits from state subsidies. Thank to this research I possible to see the differences between these two political subjects and others established political parties in the Czech Republic. The research proved that ANO 2011 and Svoboda a přímá demokracie (previously Úsvit přímé demokracie) are new political parties and even are business firm parties. Even through are both subject part of concept business firm party, they are not the same type. Both political movements have many differences between themselves. Differences as stronger leader management position at...en_US
dc.description.abstractTato předložená diplomová práce si kladla za cíl shrnout a zhodnotit dosavadní poznatky o dvou politických subjektech, kterými byly hnutí ANO a SPD i předchůdce druhého zmíněného, tedy hnutí ÚSVIT. Analýza těchto subjektů byla následně podrobena v práci rozvedené teorii. Nejdříve bylo zapotřebí vypořádat se v tématem nových politických stran. Jako klíčové byly pro práci vybrány teorie Paula Lucardieho (2000) a Allana Sikka (2005). Zejména podle teorií těchto autorů byla hnutí ANO a SPD identifikována jako nové strany a následně byla i detailněji rozdělena do jednotlivých typů. Teoretická část se pak zabývala dalším fenoménem mezi novými stranami poslední doby, a to pojmem podnikatelská strana (Kopeček, Hloušek, Chytilek, Svačinová, 2018). Tento pojem byl identifikován v první řadě podle teorie Jonathana Hopkinse a Cateriny Paolucci (1999), kteří takové strany popisují, jako jinou formu podnikání. Svým základním definičním minimem ke zhodnocení podnikatelské strany v této práci přispěli i autoři Kopeček, Hloušek, Chytilek a Svačinová (2018: 37-38). Díky těmto výše zmíněným autorům tak mohly být subjekty ANO a SPD hodnoceny jako úspěšné politické podnikatelské projekty. Hnutí ÚSVIT, jako předchůdce SPD, bylo také klasifikováno jako podnikatelská strana. Pro podnikatelské strany je však také typická...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPodnikatelská stranacs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectANO 2011cs_CZ
dc.subjectÚsvit přímé demokracie Tomia Okamurycs_CZ
dc.subjectSvoboda a Přímá demokracie - Tomio Okamuracs_CZ
dc.subjectBusiness firm partyen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectANO 2011en_US
dc.subjectDawn of the Direct Democracy Tomio Okamuraen_US
dc.subjectFreedom and Direct Democracy - Tomio Okamuraen_US
dc.titleAnalýza ANO 2011 a SPD podle teorie politických stran a jejich marketingové strategie v parlamentních volbáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203260
dc.title.translatedAnalysis of ANO 2011 and SPD according to the theory of political parties and their marketing strategy in parliamentary electionsen_US
dc.contributor.refereeBrunclík, Miloš
dc.identifier.aleph002283154
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Scienceen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato předložená diplomová práce si kladla za cíl shrnout a zhodnotit dosavadní poznatky o dvou politických subjektech, kterými byly hnutí ANO a SPD i předchůdce druhého zmíněného, tedy hnutí ÚSVIT. Analýza těchto subjektů byla následně podrobena v práci rozvedené teorii. Nejdříve bylo zapotřebí vypořádat se v tématem nových politických stran. Jako klíčové byly pro práci vybrány teorie Paula Lucardieho (2000) a Allana Sikka (2005). Zejména podle teorií těchto autorů byla hnutí ANO a SPD identifikována jako nové strany a následně byla i detailněji rozdělena do jednotlivých typů. Teoretická část se pak zabývala dalším fenoménem mezi novými stranami poslední doby, a to pojmem podnikatelská strana (Kopeček, Hloušek, Chytilek, Svačinová, 2018). Tento pojem byl identifikován v první řadě podle teorie Jonathana Hopkinse a Cateriny Paolucci (1999), kteří takové strany popisují, jako jinou formu podnikání. Svým základním definičním minimem ke zhodnocení podnikatelské strany v této práci přispěli i autoři Kopeček, Hloušek, Chytilek a Svačinová (2018: 37-38). Díky těmto výše zmíněným autorům tak mohly být subjekty ANO a SPD hodnoceny jako úspěšné politické podnikatelské projekty. Hnutí ÚSVIT, jako předchůdce SPD, bylo také klasifikováno jako podnikatelská strana. Pro podnikatelské strany je však také typická...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to analyze and then to compare two political subjects, namely ANO 2011 and Svoboda a přímá demokracie (previously Úsvit přímé demokracie). The aim of this work is to find out if these political subjects are new political parties and business firm parties according to necessary criterions. The main point of the business firm party is political marketing and political strategies for campaigns of these parties. That is the reason why this diploma thesis makes analyze of marketing strategies in parliamentary elections at the year 2013 and 2017. The main aim is to figure out if both parties works and act as marketing product that follows the rule of supply and demand. Or, if parties work as enterprise which benefits from state subsidies. Thank to this research I possible to see the differences between these two political subjects and others established political parties in the Czech Republic. The research proved that ANO 2011 and Svoboda a přímá demokracie (previously Úsvit přímé demokracie) are new political parties and even are business firm parties. Even through are both subject part of concept business firm party, they are not the same type. Both political movements have many differences between themselves. Differences as stronger leader management position at...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022831540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV