Show simple item record

LAndscape representation in later Tang poetry
dc.contributor.advisorLomová, Olga
dc.creatorValtr, Václav
dc.date.accessioned2019-07-08T10:05:25Z
dc.date.available2019-07-08T10:05:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107425
dc.description.abstract(česky) Práce se zaměřuje na problém reprezentace krajiny v období středních a pozdních Tangů. Bere si termín krajiny v západním pojetí a zkoumá, jak se vyjevuje v čínské poesii a snaží se zmapovat různé způsoby reprezentace krajiny u odlišných autorů, kteří používají odlišné metody a dosahují odlišného estetického dojmu. Práce se zaměřuje na terminologické a teoretické pojetí krajiny a jejího vztahu k pojmu příroda a zamýšlí se nad její rolí v literatuře. Dále zkoumá otázku reprezentace krajiny a vztahu k ní v čínské literatuře. Hlavní část práce je analytická - u pěti vybraných autorů (Wei Yingwu, Bo Juyi, Li He, Du Mu a Li Shangyin) zkoumá jejich specifický styl tvorby (na půdorysu autorem zvolených modů). Metodologicky se práce opírá o současný stav poznání na poli středověké čínské literatury a reflektuje jak tradiční přístupy, tak moderní metodologie a dospívá k jisté syntéze. U jednotlivých autorů prezentuje zásadně odlišný styl, který je primárně založen na jejich obrazu vytvořeném vývojem literárního kánonu v Číně. Práce demonstruje rozmanitost literárního výrazu a zásadní roli vztahování se ke krajině v čínské poesii.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The core of this thesis is a problem of representation of landscape in Middle and Late Tang Dynasty. The term "landscape" is taken from western perspective and Chinese poetry is conceived through it. Different ways of representation of landscape in the work of different authors is described there, especially how they use different methods in order to achieve different aesthetics impressions. This thesis is focused on terminological and theoretical concept of landscape and its relation to the term "nature" and considers its role in literature and examines a question of representation of landscape and relationship to landscape in Chinese literature. Main part of this thesis is analysis - there are five chosen authors (Wei Yingwu, Bai Juyi, Li He, Du Mu and Li Shangyin) and their specific style of writing is being examined (on the basis on "modes" created by the author). Methodological background of this thesis is rooted in current state of filed in Chinese mediaeval literature research and tries to reflect both traditional approaches and modern methodologies in order to reach a certain synthesis. Every author is presented through their unique style (corresponded to their "mode") based on traditional image created by Chinese literary canon. This thesis demonstrates many varieties of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectChinese poetry|Tang dynasty|representation of landscape in literatureen_US
dc.subjectČínská poesie|dynastie Tang|literární reprezentace krajinycs_CZ
dc.titleReprezentace krajiny v poezii středních a pozdních Tangůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId203788
dc.title.translatedLAndscape representation in later Tang poetryen_US
dc.contributor.refereeZádrapa, Lukáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSinologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineChinese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSinologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enChinese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Práce se zaměřuje na problém reprezentace krajiny v období středních a pozdních Tangů. Bere si termín krajiny v západním pojetí a zkoumá, jak se vyjevuje v čínské poesii a snaží se zmapovat různé způsoby reprezentace krajiny u odlišných autorů, kteří používají odlišné metody a dosahují odlišného estetického dojmu. Práce se zaměřuje na terminologické a teoretické pojetí krajiny a jejího vztahu k pojmu příroda a zamýšlí se nad její rolí v literatuře. Dále zkoumá otázku reprezentace krajiny a vztahu k ní v čínské literatuře. Hlavní část práce je analytická - u pěti vybraných autorů (Wei Yingwu, Bo Juyi, Li He, Du Mu a Li Shangyin) zkoumá jejich specifický styl tvorby (na půdorysu autorem zvolených modů). Metodologicky se práce opírá o současný stav poznání na poli středověké čínské literatury a reflektuje jak tradiční přístupy, tak moderní metodologie a dospívá k jisté syntéze. U jednotlivých autorů prezentuje zásadně odlišný styl, který je primárně založen na jejich obrazu vytvořeném vývojem literárního kánonu v Číně. Práce demonstruje rozmanitost literárního výrazu a zásadní roli vztahování se ke krajině v čínské poesii.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The core of this thesis is a problem of representation of landscape in Middle and Late Tang Dynasty. The term "landscape" is taken from western perspective and Chinese poetry is conceived through it. Different ways of representation of landscape in the work of different authors is described there, especially how they use different methods in order to achieve different aesthetics impressions. This thesis is focused on terminological and theoretical concept of landscape and its relation to the term "nature" and considers its role in literature and examines a question of representation of landscape and relationship to landscape in Chinese literature. Main part of this thesis is analysis - there are five chosen authors (Wei Yingwu, Bai Juyi, Li He, Du Mu and Li Shangyin) and their specific style of writing is being examined (on the basis on "modes" created by the author). Methodological background of this thesis is rooted in current state of filed in Chinese mediaeval literature research and tries to reflect both traditional approaches and modern methodologies in order to reach a certain synthesis. Every author is presented through their unique style (corresponded to their "mode") based on traditional image created by Chinese literary canon. This thesis demonstrates many varieties of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV