Zobrazit minimální záznam

Activating Teaching Methods as an Effective Aspect of Teaching Grammar to Adult Students
Aktivizační metody jako kritérium k efektivnímu ovládnutí gramatiky ve výuce dospělých
dc.contributor.advisorHejhalová, Věra
dc.creatorMašková, Anna
dc.date.accessioned2019-07-08T09:58:54Z
dc.date.available2019-07-08T09:58:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107391
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá využitím aktivizačních metod při pochopení a osvojení daných gramatických jevů ve výuce němčiny dospělých se zřetelem na výuku ve firemních kurzech. Studenti firemních kurzů mají svá specifika, a to především v oblasti učební biografie, motivace a procesu učení, jimiž se liší od žáků školního věku. Nejčastěji ovládají jazykovou úroveň od A1 do B1 (SERR) a vyžadují osvojení gramatických jevů v rámci zlepšování své jazykové produkce. Gramatické jevy mohou být v tomto typu výuky vyučovány pomocí klasických, komplexních a aktivizačních metod. Výzkumná část práce pojednává výhradně o aktivizačních metodách a jejich možnosti využití ve firemní skupinové výuce. Cílem práce bylo provést pozorování jednotlivých hodin a na jejich základě společně s dotazníky vyplněnými zúčastněnými studenty vyhodnotit, zda použité aktivizační metody přispěly ke zvýšení motivace během hodiny, pochopení a osvojení daných gramatických jevů a celkově se pro danou cílovou skupinu jevily jako efektivní. Pro toto vyhodnocení bylo formulováno pět hypotéz, které dokázaly, že aktivizační metody mají svou platnost i ve firemní výuce, upřednostňují je především muži a studenti mladší 35 let a celkově zlepšují porozumění daných gramatických jevů v tomto typu výuky. Neprokázala se souvztažnost délky...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the use of the activating teaching approaches and their effectiveness for understanding and mastering the grammatical phenomena of adult students, mainly in the corporate courses for German language. The students of the corporate courses have their specific set of learning aspects, particularly in the field of their learning biography, motivation, and the learning process that distinguishes them from the school-age students. These students, usually at the language level from A1 to B1 (CEFR), require the acquisition of grammatical features to improve their language production. Grammatical phenomena are taught in this method of teaching using classical, complex and activating approaches. The empirical research of this thesis deals specifically with the activating teaching approaches in the corporate courses. It contains the observations of the individual corporate lessons using activating approaches as well as questionnaires filled in by participating students. The thesis concludes und evaluates the contribution of activating teaching approaches to the motivation during the lesson, the effect that they have on the understanding and acquisition of the given grammatical phenomena for the target group of adult students. For the thesis conclusion, there have been formulated five...en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGerman as a Foreign Language|Adult Education|Corporate Courses|Activating Teaching Approachesen_US
dc.subjectněmčina jako cizí jazyk|výuka dospělých|firemní výuka|aktivizační metodycs_CZ
dc.titleAktivierende Methoden als Schlüssel zur effektiven Beherrschung der Grammatik in der Erwachsenenbildungde_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId178798
dc.title.translatedActivating Teaching Methods as an Effective Aspect of Teaching Grammar to Adult Studentsen_US
dc.title.translatedAktivizační metody jako kritérium k efektivnímu ovládnutí gramatiky ve výuce dospělýchcs_CZ
dc.contributor.refereeSchneider, Thomas
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá využitím aktivizačních metod při pochopení a osvojení daných gramatických jevů ve výuce němčiny dospělých se zřetelem na výuku ve firemních kurzech. Studenti firemních kurzů mají svá specifika, a to především v oblasti učební biografie, motivace a procesu učení, jimiž se liší od žáků školního věku. Nejčastěji ovládají jazykovou úroveň od A1 do B1 (SERR) a vyžadují osvojení gramatických jevů v rámci zlepšování své jazykové produkce. Gramatické jevy mohou být v tomto typu výuky vyučovány pomocí klasických, komplexních a aktivizačních metod. Výzkumná část práce pojednává výhradně o aktivizačních metodách a jejich možnosti využití ve firemní skupinové výuce. Cílem práce bylo provést pozorování jednotlivých hodin a na jejich základě společně s dotazníky vyplněnými zúčastněnými studenty vyhodnotit, zda použité aktivizační metody přispěly ke zvýšení motivace během hodiny, pochopení a osvojení daných gramatických jevů a celkově se pro danou cílovou skupinu jevily jako efektivní. Pro toto vyhodnocení bylo formulováno pět hypotéz, které dokázaly, že aktivizační metody mají svou platnost i ve firemní výuce, upřednostňují je především muži a studenti mladší 35 let a celkově zlepšují porozumění daných gramatických jevů v tomto typu výuky. Neprokázala se souvztažnost délky...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the use of the activating teaching approaches and their effectiveness for understanding and mastering the grammatical phenomena of adult students, mainly in the corporate courses for German language. The students of the corporate courses have their specific set of learning aspects, particularly in the field of their learning biography, motivation, and the learning process that distinguishes them from the school-age students. These students, usually at the language level from A1 to B1 (CEFR), require the acquisition of grammatical features to improve their language production. Grammatical phenomena are taught in this method of teaching using classical, complex and activating approaches. The empirical research of this thesis deals specifically with the activating teaching approaches in the corporate courses. It contains the observations of the individual corporate lessons using activating approaches as well as questionnaires filled in by participating students. The thesis concludes und evaluates the contribution of activating teaching approaches to the motivation during the lesson, the effect that they have on the understanding and acquisition of the given grammatical phenomena for the target group of adult students. For the thesis conclusion, there have been formulated five...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV