Zobrazit minimální záznam

Chain e-mails as e form of politican propaganda
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorŠalplachtová, Iva
dc.date.accessioned2019-07-05T09:55:59Z
dc.date.available2019-07-05T09:55:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107363
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zvýšit povědomí o řetězových dezinformačních e-mailech, často politicky zaměřených, které kolují především mezi zástupci generace současných seniorů. Zároveň je účelem práce zjištění týkající se obsahu e-mailů jeho vliv na recipienty a odesílatele. V první části práce jsou definovány základní pojmy, tj. dezinformace, jejich výskyt a porovnání, seniorská generace a její působení v digitálním prostředí, ale i řetězové zprávy a jejich původ. Druhou částí je analýza zpráv. Je zaměřena na odhalování dezinformací obsažených ve vybraných e-mailech. Zároveň jde v této části poukázáno i na často se opakující narativy. Poslední, třetí, část je výzkumná, v níž, se na základě čtyř stanovených hypotéz, analyzuje vliv řetězových e-mailů na respondenty focus group. Hypotézy jsou stanoveny na základě poznatků získaných při zpracovávání teoretické části práce a výsledků pocházejících z analýzy e-mailů a druhé části této práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to raise awareness of, mostly politically oriented, chain disinformation emails, which can be found especially among the members of the oldest generation. Furthermore, another objective of the thesis is to analyze the contents of the emails and their influence on recipients and senders. The first part of the thesis defines the basic concepts, e.g. disinformation, its occurrence and comparison, the senior generation and its activity in the digital environment, or chain emails and their origin. The second part deals with analysis of news-it focuses on revealing disinformation present in selected emails. This part also points out the often-recurring narratives. The third part of this thesis is the research. On the basis of four different hypotheses, this last part analyses the influence of chain emails on focus group respondents. The hypotheses are formed on grounds of findings obtained from processing the theoretical part of the thesis and from the results of the email analysis and the second part of this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDisinformationen_US
dc.subjectseniorsen_US
dc.subjecte-mailen_US
dc.subjectchain e-mailsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectpropagandaen_US
dc.subjectfocus groupsen_US
dc.subjectdigital communicationen_US
dc.subjectonlineen_US
dc.subjectDezinformacecs_CZ
dc.subjectseniořics_CZ
dc.subjecte-mailcs_CZ
dc.subjectřetězové e-mailycs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectpropagandacs_CZ
dc.subjectfocus groupscs_CZ
dc.subjectdigitální komunikacecs_CZ
dc.subjectonlinecs_CZ
dc.titleŘetězové e-maily jako forma politické propagandycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-14
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204435
dc.title.translatedChain e-mails as e form of politican propagandaen_US
dc.contributor.refereeKlimeš, David
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je zvýšit povědomí o řetězových dezinformačních e-mailech, často politicky zaměřených, které kolují především mezi zástupci generace současných seniorů. Zároveň je účelem práce zjištění týkající se obsahu e-mailů jeho vliv na recipienty a odesílatele. V první části práce jsou definovány základní pojmy, tj. dezinformace, jejich výskyt a porovnání, seniorská generace a její působení v digitálním prostředí, ale i řetězové zprávy a jejich původ. Druhou částí je analýza zpráv. Je zaměřena na odhalování dezinformací obsažených ve vybraných e-mailech. Zároveň jde v této části poukázáno i na často se opakující narativy. Poslední, třetí, část je výzkumná, v níž, se na základě čtyř stanovených hypotéz, analyzuje vliv řetězových e-mailů na respondenty focus group. Hypotézy jsou stanoveny na základě poznatků získaných při zpracovávání teoretické části práce a výsledků pocházejících z analýzy e-mailů a druhé části této práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this thesis is to raise awareness of, mostly politically oriented, chain disinformation emails, which can be found especially among the members of the oldest generation. Furthermore, another objective of the thesis is to analyze the contents of the emails and their influence on recipients and senders. The first part of the thesis defines the basic concepts, e.g. disinformation, its occurrence and comparison, the senior generation and its activity in the digital environment, or chain emails and their origin. The second part deals with analysis of news-it focuses on revealing disinformation present in selected emails. This part also points out the often-recurring narratives. The third part of this thesis is the research. On the basis of four different hypotheses, this last part analyses the influence of chain emails on focus group respondents. The hypotheses are formed on grounds of findings obtained from processing the theoretical part of the thesis and from the results of the email analysis and the second part of this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV