Zobrazit minimální záznam

The Effect of individualized teaching on selected aspects of cognition and motivation
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorPatzelt, Daniel
dc.date.accessioned2019-07-05T09:47:55Z
dc.date.available2019-07-05T09:47:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107323
dc.description.abstractCílem práce je prozkoumat působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace. V teoretické části se práce věnuje funkcím potřebným k učení, motivaci v souvislosti se školní úspěšností a dále představuje souhrn aktuálních poznatků o individuálním doučování. Výzkumné otázky jsou orientovány na změny kognitivních a exekutivních funkcí, vztahu klientů k doučovaným předmětům, rozdíl mezi vztahem klientů k doučování a ke školní výuce, na změny v délce přípravy klientů na školní výuku a na změny ve školním prospěchu. Probandy výzkumu bylo 8 klientů ve věku 14 - 18 let, kteří se zapojili do programu individuálního doučování. Použité metody jsou rozhovor a psychodiagnostický nástroj CAS 2. Mezi nejpodstatnější zjištění výzkumu patří zlepšení výkonu exekutivních funkcí a zvýšení vnímané zábavnosti školních předmětů. V porovnání se školní výukou bylo doučování hodnoceno jako užitečnější, pozitivně byl hodnocen především individuální a přátelský přístup lektorů oproti učitelům. Školní prospěch se u všech klientů alespoň v jednom z doučovaných předmětů zlepšil alespoň o jeden stupeň.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to examine the effects of indvidualized teaching on selected aspects of cognition and motivation. Research issues focus on changes in cognitive and executive functions, clients' attitude to tutored subjects, the difference between the attitude of clients to tutoring and school education and changes in length of clients' preparation for school lessons and changes in school results. The research sample consisted of 8 clients aged 14-18 who were involved in the individual tutoring programme. The applied methods were interview and the CAS2, assessment battery. The most important findings of the research include improvement in the performance of executive functions and increased perceived entertainment of school subjects. Compared to school education, tutoring was considered more useful, especially the individual and friendly approach of lecturers was evaluated more positively than teachers' approach. School results improved by at least one grade for all clients in at least one tutored subject.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCognitive functions|executive functions|school motivation|tutoringen_US
dc.subjectKognitivní funkce|exekutivní funkce|školní motivace|doučovánícs_CZ
dc.titlePůsobení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-27
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196924
dc.title.translatedThe Effect of individualized teaching on selected aspects of cognition and motivationen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je prozkoumat působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace. V teoretické části se práce věnuje funkcím potřebným k učení, motivaci v souvislosti se školní úspěšností a dále představuje souhrn aktuálních poznatků o individuálním doučování. Výzkumné otázky jsou orientovány na změny kognitivních a exekutivních funkcí, vztahu klientů k doučovaným předmětům, rozdíl mezi vztahem klientů k doučování a ke školní výuce, na změny v délce přípravy klientů na školní výuku a na změny ve školním prospěchu. Probandy výzkumu bylo 8 klientů ve věku 14 - 18 let, kteří se zapojili do programu individuálního doučování. Použité metody jsou rozhovor a psychodiagnostický nástroj CAS 2. Mezi nejpodstatnější zjištění výzkumu patří zlepšení výkonu exekutivních funkcí a zvýšení vnímané zábavnosti školních předmětů. V porovnání se školní výukou bylo doučování hodnoceno jako užitečnější, pozitivně byl hodnocen především individuální a přátelský přístup lektorů oproti učitelům. Školní prospěch se u všech klientů alespoň v jednom z doučovaných předmětů zlepšil alespoň o jeden stupeň.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to examine the effects of indvidualized teaching on selected aspects of cognition and motivation. Research issues focus on changes in cognitive and executive functions, clients' attitude to tutored subjects, the difference between the attitude of clients to tutoring and school education and changes in length of clients' preparation for school lessons and changes in school results. The research sample consisted of 8 clients aged 14-18 who were involved in the individual tutoring programme. The applied methods were interview and the CAS2, assessment battery. The most important findings of the research include improvement in the performance of executive functions and increased perceived entertainment of school subjects. Compared to school education, tutoring was considered more useful, especially the individual and friendly approach of lecturers was evaluated more positively than teachers' approach. School results improved by at least one grade for all clients in at least one tutored subject.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV