dc.contributor.advisor | Morávková Krejčová, Lenka | |
dc.creator | Patzelt, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2019-07-05T09:47:55Z | |
dc.date.available | 2019-07-05T09:47:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/107323 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je prozkoumat působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace. V teoretické části se práce věnuje funkcím potřebným k učení, motivaci v souvislosti se školní úspěšností a dále představuje souhrn aktuálních poznatků o individuálním doučování. Výzkumné otázky jsou orientovány na změny kognitivních a exekutivních funkcí, vztahu klientů k doučovaným předmětům, rozdíl mezi vztahem klientů k doučování a ke školní výuce, na změny v délce přípravy klientů na školní výuku a na změny ve školním prospěchu. Probandy výzkumu bylo 8 klientů ve věku 14 - 18 let, kteří se zapojili do programu individuálního doučování. Použité metody jsou rozhovor a psychodiagnostický nástroj CAS 2. Mezi nejpodstatnější zjištění výzkumu patří zlepšení výkonu exekutivních funkcí a zvýšení vnímané zábavnosti školních předmětů. V porovnání se školní výukou bylo doučování hodnoceno jako užitečnější, pozitivně byl hodnocen především individuální a přátelský přístup lektorů oproti učitelům. Školní prospěch se u všech klientů alespoň v jednom z doučovaných předmětů zlepšil alespoň o jeden stupeň. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to examine the effects of indvidualized teaching on selected aspects of cognition and motivation. Research issues focus on changes in cognitive and executive functions, clients' attitude to tutored subjects, the difference between the attitude of clients to tutoring and school education and changes in length of clients' preparation for school lessons and changes in school results. The research sample consisted of 8 clients aged 14-18 who were involved in the individual tutoring programme. The applied methods were interview and the CAS2, assessment battery. The most important findings of the research include improvement in the performance of executive functions and increased perceived entertainment of school subjects. Compared to school education, tutoring was considered more useful, especially the individual and friendly approach of lecturers was evaluated more positively than teachers' approach. School results improved by at least one grade for all clients in at least one tutored subject. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Cognitive functions|executive functions|school motivation|tutoring | en_US |
dc.subject | Kognitivní funkce|exekutivní funkce|školní motivace|doučování | cs_CZ |
dc.title | Působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-27 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 196924 | |
dc.title.translated | The Effect of individualized teaching on selected aspects of cognition and motivation | en_US |
dc.contributor.referee | Mertin, Václav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je prozkoumat působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace. V teoretické části se práce věnuje funkcím potřebným k učení, motivaci v souvislosti se školní úspěšností a dále představuje souhrn aktuálních poznatků o individuálním doučování. Výzkumné otázky jsou orientovány na změny kognitivních a exekutivních funkcí, vztahu klientů k doučovaným předmětům, rozdíl mezi vztahem klientů k doučování a ke školní výuce, na změny v délce přípravy klientů na školní výuku a na změny ve školním prospěchu. Probandy výzkumu bylo 8 klientů ve věku 14 - 18 let, kteří se zapojili do programu individuálního doučování. Použité metody jsou rozhovor a psychodiagnostický nástroj CAS 2. Mezi nejpodstatnější zjištění výzkumu patří zlepšení výkonu exekutivních funkcí a zvýšení vnímané zábavnosti školních předmětů. V porovnání se školní výukou bylo doučování hodnoceno jako užitečnější, pozitivně byl hodnocen především individuální a přátelský přístup lektorů oproti učitelům. Školní prospěch se u všech klientů alespoň v jednom z doučovaných předmětů zlepšil alespoň o jeden stupeň. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis is to examine the effects of indvidualized teaching on selected aspects of cognition and motivation. Research issues focus on changes in cognitive and executive functions, clients' attitude to tutored subjects, the difference between the attitude of clients to tutoring and school education and changes in length of clients' preparation for school lessons and changes in school results. The research sample consisted of 8 clients aged 14-18 who were involved in the individual tutoring programme. The applied methods were interview and the CAS2, assessment battery. The most important findings of the research include improvement in the performance of executive functions and increased perceived entertainment of school subjects. Compared to school education, tutoring was considered more useful, especially the individual and friendly approach of lecturers was evaluated more positively than teachers' approach. School results improved by at least one grade for all clients in at least one tutored subject. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |