Show simple item record

Market model with random inputs
dc.contributor.advisorLachout, Petr
dc.creatorKrch, Ivan
dc.date.accessioned2019-07-04T10:09:37Z
dc.date.available2019-07-04T10:09:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107290
dc.description.abstractV této práci se věnujeme modelu trhu s náhodnými vstupy reprezentovaného úlohou prodavače novin, kde je náhodná složka promítnuta skrze náhodný počet zákazníků. Práce je členěna do tří kapitol. V první kapitole uvádíme základní problém prodavače novin jako úlohu stochastického programování s kompenzací. V druhé kapitole vyložíme teorii her pro více hráčů uzpůsobenou pro problém prodavačů novin. Dále ve druhé kapitole úlohu rozšiřujeme o druhého prodavače na trhu a ve třetí kapitole úlohu ještě více zobecníme na n prodavačů novin na trhu. Situace vzniklé v kapitole dva a tři řešíme z pohledu teorie her a zkou- máme zde vlastnosti Nashových ekvilibrií. Vyložená teorie je demonstrována na ilustrativních příkladech v závěru dvou posledních kapitol. 1cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with market models with random inputs represented by the newsvendor problem for which the randomness is given through a random number of customers. Presented work is divided into three chapters. In the first chapter we present the elementar newsvendor problem as stochastic programming problem with a fixed recourse. In the second chapter we present the multiplayer game theory adapted to the newsvendors problem. Moreover, in the second chapter we extend the problem by the second newsvendor on the market and in the third chapter we generalize the problem for n newsvendors on the market. We deal with the situations that arise in the chapters two and three from the game theory point of view and we study characteristics of a Nash equilibrium. Presented theory is demonstrated on illustrative examples in the ends of the two last chapters. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectnewsvendor problemen_US
dc.subjectNash equilibriumen_US
dc.subjectmultiplayer gamesen_US
dc.subjectproblém prodavače novincs_CZ
dc.subjectNashovo ekvilibriumcs_CZ
dc.subjecthra více hráčůcs_CZ
dc.titleModel Trhu s náhodnými vstupycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-13
dc.description.departmentKatedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Probability and Mathematical Statisticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212637
dc.title.translatedMarket model with random inputsen_US
dc.contributor.refereeBranda, Martin
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePravděpodobnost, matematická statistika a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.disciplineProbability, mathematical statistics and econometricsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Probability and Mathematical Statisticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPravděpodobnost, matematická statistika a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enProbability, mathematical statistics and econometricsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV této práci se věnujeme modelu trhu s náhodnými vstupy reprezentovaného úlohou prodavače novin, kde je náhodná složka promítnuta skrze náhodný počet zákazníků. Práce je členěna do tří kapitol. V první kapitole uvádíme základní problém prodavače novin jako úlohu stochastického programování s kompenzací. V druhé kapitole vyložíme teorii her pro více hráčů uzpůsobenou pro problém prodavačů novin. Dále ve druhé kapitole úlohu rozšiřujeme o druhého prodavače na trhu a ve třetí kapitole úlohu ještě více zobecníme na n prodavačů novin na trhu. Situace vzniklé v kapitole dva a tři řešíme z pohledu teorie her a zkou- máme zde vlastnosti Nashových ekvilibrií. Vyložená teorie je demonstrována na ilustrativních příkladech v závěru dvou posledních kapitol. 1cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with market models with random inputs represented by the newsvendor problem for which the randomness is given through a random number of customers. Presented work is divided into three chapters. In the first chapter we present the elementar newsvendor problem as stochastic programming problem with a fixed recourse. In the second chapter we present the multiplayer game theory adapted to the newsvendors problem. Moreover, in the second chapter we extend the problem by the second newsvendor on the market and in the third chapter we generalize the problem for n newsvendors on the market. We deal with the situations that arise in the chapters two and three from the game theory point of view and we study characteristics of a Nash equilibrium. Presented theory is demonstrated on illustrative examples in the ends of the two last chapters. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV