Kávová kultura a spotřebitelské chování v České republice
Coffee culture and consumer bahaviour in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107280Identifikátory
SIS: 204377
Kolekce
- Kvalifikační práce [19614]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švec, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Kávová kultura, trh, káva, spotřebitelské chování, MML-TGIKlíčová slova (anglicky)
Coffee culture, market, coffee, consumer behaviour, MML-TGITato bakalářská práce se zabývá problematikou kávové kultury a spotřebního chováni v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části je dle dostupných pramenů, literatury, odborných článků a studií zprostředkován teoretický rámec celé práce, vyloženy jsou klíčové pojmy spotřebního chování a kultury. První kapitola teoretické části popisuje kávu a její stručnou historii, dále se zabývá kávovým trhem, jeho producenty a spotřebiteli. Druhá kapitola se věnuje spotřební a kávové kultuře u nás i ve světě. Třetí kapitola definuje spotřebitele a jeho chování, představuje faktory, které spotřební chování ovlivňují. Dále je představeno také několik modelů spotřebního chování, kupní rozhodovací proces a typologie spotřebitelů ve vztahu ke kávě. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu a následné analýze získaných materiálů s cílem zmapovat chování spotřebitelů v České republice ve vztahu ke kávě a kávové kultuře. Pro analýzu sekundárních dat je využito databáze MML-TGI od agentury Median. Zjišťovány jsou preference spotřebitelů kávy a vzájemné odlišnosti spotřebního chování v rámci cílové skupiny. Výsledky prokazují signifikantní rozdíly mezi respondenty s větší věkovou diferencí. Podobnost je zachycena ve spotřebních projevech po sobě jdoucích generací, na které...
This bachelor thesis deals with the issue of coffee culture and consumer behaviour in the Czech Republic. The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the first part, according to available sources, literature of scientific articles and studies, the theoretical framework of the whole study is presented, where the key concepts of consumer behaviour and culture are explained. The first chapter describes coffee and its brief history, the coffee market itself and important coffee producers and consumers. The second chapter of the theoretical part includes consumer culture and coffee culture in the Czech Republic and abroad. Thet third part defines consumer behaviour and consumers' behaviour models, factors influencing buying behaviour of consumers, purchasing decision process and typology of consumers. The practical part is devoted to the quantitative research and subsequent analysis of acquired materials. The aim of the thesis is to map the behaviour of consumers in the Czech Republic in relation to coffee and coffee culture. For the analysis of secondary data, the MML-TGI database from Median agency is used. The preferences of coffee consumers and the differences in consumer behaviour within the target group are identified. The results show significant differences among...
