Zobrazit minimální záznam

Displaying of human body in media and its impact on adolescents
dc.contributor.advisorZezulková, Markéta
dc.creatorPavlíková, Barbora
dc.date.accessioned2019-07-04T10:02:44Z
dc.date.available2019-07-04T10:02:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107255
dc.description.abstractCílem této práce je zjistit, jak mladiství pohlíží na problematiku zobrazování lidského těla v médiích. Teoretická část této práce se zaměřuje na vývoj vizuálních médií s důrazem na rozšiřující se možnosti selekce a úprav vizuálů za pomoci moderních technologií. Dále jsou zde zmínky o vlivu zobrazování krásy a ošklivosti lidského těla v médiích na vnímání druhých osob i sebe samých. V praktické části je podrobně rozepsána metodika kvalitativní formy výzkumného šetření, respektive získávání dat pomocí ohniskových skupin, a práce s mladistvými participanty. Zároveň jsou zde analyzovány výsledky výzkumného šetření, které bylo prováděno se žáky základní školy ve věku 13 až 14 let. Výzkumné šetření se zaměřovalo na pojetí krásy a ošklivosti lidského těla v mediálních prezentacích. Mladiství respondenti hodnotili tyto vizuály nejen po vizuální stránce, ale měli za úkol vybraným zobrazeným osobám přiřadit také charakteristické vlastnosti a témata, která by dle jejich názoru taková osoba mohla prezentovat druhým. Bylo zjištěno, že mladiství respondenti vnímali ženskou krásu stereotypněji, nežli mužskou, kladli důraz na decentnost a zaměřovali se nejen na to, jak osoba na vizuálu vypadala, ale také na pozadí a design fotografie.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to explore what adolescents think about displaying the human body in different kinds of media. The theoretical part of this thesis is focused on describing the evolution of visual media with the emphasis on expanding opportunities of selecting and forming visuals when using modern technologies. We have also mentioned the effect of showing beauty and ugliness of human body in media on the perception of other people and the self-perception. In the empirical part of this work we have described the methodology of qualitative form of approach of our research, respectively collecting data using focus groups method. Special focus has been given to work with adolescent participants. We have also analysed the results of the research, which was made with elementary school pupils at the age of 13 or 14 years. The research was focused on the conception of beauty and ugliness of human body in medial presentations. Adolescent participants rated these visuals not only for their visual aspects, but they were also asked to assign some characteristics to the displayed persons and find the topics, which could be presented by this person to others. It was discovered that adolescents perceive the female beauty more stereotypically than the male amenity. They also emphasised decentness and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.subjectvisualmediaen_US
dc.subjecthuman bodyen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectbeautyen_US
dc.subjectuglinessen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectMladistvícs_CZ
dc.subjectvizuální médiacs_CZ
dc.subjectlidské tělocs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectkrásacs_CZ
dc.subjectošklivostcs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.titleZobrazení lidského těla v médiích a jeho vnímání mládežícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204420
dc.title.translatedDisplaying of human body in media and its impact on adolescentsen_US
dc.contributor.refereeRosenfeldová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je zjistit, jak mladiství pohlíží na problematiku zobrazování lidského těla v médiích. Teoretická část této práce se zaměřuje na vývoj vizuálních médií s důrazem na rozšiřující se možnosti selekce a úprav vizuálů za pomoci moderních technologií. Dále jsou zde zmínky o vlivu zobrazování krásy a ošklivosti lidského těla v médiích na vnímání druhých osob i sebe samých. V praktické části je podrobně rozepsána metodika kvalitativní formy výzkumného šetření, respektive získávání dat pomocí ohniskových skupin, a práce s mladistvými participanty. Zároveň jsou zde analyzovány výsledky výzkumného šetření, které bylo prováděno se žáky základní školy ve věku 13 až 14 let. Výzkumné šetření se zaměřovalo na pojetí krásy a ošklivosti lidského těla v mediálních prezentacích. Mladiství respondenti hodnotili tyto vizuály nejen po vizuální stránce, ale měli za úkol vybraným zobrazeným osobám přiřadit také charakteristické vlastnosti a témata, která by dle jejich názoru taková osoba mohla prezentovat druhým. Bylo zjištěno, že mladiství respondenti vnímali ženskou krásu stereotypněji, nežli mužskou, kladli důraz na decentnost a zaměřovali se nejen na to, jak osoba na vizuálu vypadala, ale také na pozadí a design fotografie.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to explore what adolescents think about displaying the human body in different kinds of media. The theoretical part of this thesis is focused on describing the evolution of visual media with the emphasis on expanding opportunities of selecting and forming visuals when using modern technologies. We have also mentioned the effect of showing beauty and ugliness of human body in media on the perception of other people and the self-perception. In the empirical part of this work we have described the methodology of qualitative form of approach of our research, respectively collecting data using focus groups method. Special focus has been given to work with adolescent participants. We have also analysed the results of the research, which was made with elementary school pupils at the age of 13 or 14 years. The research was focused on the conception of beauty and ugliness of human body in medial presentations. Adolescent participants rated these visuals not only for their visual aspects, but they were also asked to assign some characteristics to the displayed persons and find the topics, which could be presented by this person to others. It was discovered that adolescents perceive the female beauty more stereotypically than the male amenity. They also emphasised decentness and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV