Show simple item record

Freetime Activity to E-sport: Players Stands Agains Professionalisation of CS:GO
dc.contributor.advisorNumerato, Dino
dc.creatorHavrland, Ladislav
dc.date.accessioned2020-08-26T08:49:53Z
dc.date.available2020-08-26T08:49:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107141
dc.description.abstractThis work focuses on the professionalisation of e-sport, where we watch the transition of playing video games to a professional competitive level. The work is specified in the Counter- Strike video game environment: Global Offensive, which is one of the most eminent e-sport disciplines in terms of number of players and time played by both amateur and professional players. In this work, e-sport is grasped in terms of the professionalization of free-time video game play, where professionalisation means an increase in the number of actors and their mutual influence forming the social network. The subject of the research is the attitude of players to transform the Counter-Strike Global Offensive, where the possibilities of the reactions that the players will choose for this transformation are grounded in A. Hirschman's Exit, Voice and Loyalty theory, which is applied to the Counter-Strike Global Offensive . The research data for this work is analyzed by semi-structured interviews with professional CS players: GO. The starting point of the work is the wider context of the attitudes of professional players and the choice of their strategy in response to the professionalisation of CS: GO.en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na profesionalizaci e-sportu, kdy sledujeme přechod hraní videoher na profesionální soutěžní úroveň. Práce je specifikována na prostředí videohry Counter-Strike: Global Offensive který je jednou z nejvýraznějších e-sportových disciplín co se týká počtu hráčů i dobou, kterou je amatérskými i profesionálními hráči hrána. V této práci je e-sport uchopen z hlediska profesionalizace volnočasového hraní videoher, kdy profesionalizace znamená nárůst počtu aktérů a jejich vzájemný vliv tvořící společenskou síť. Předmětem výzkumu je postoj hráčů k transformaci Counter-Strike Global Offensive, kdy možnosti, které možnosti reakcí, které hráči na tuto transformaci zvolí jsou ukotveny v teorii A. Hirschmana Exit, Voice and Loyalty, která je aplikována na profesionální prostředí Counter-Strike Global Offensive. Výzkumná data pro tuto práci tvoří analýza polostrukturovaných rozhovorů s profesionálními hráči CS:GO. Východiska práce jsou širší kontext postojů profesionálníhc hráčů a zvolení jejich strategie v reakci na profesionalizaci CS:GO.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecte-sportcs_CZ
dc.subjectsportizacecs_CZ
dc.subjectprofesionalizacecs_CZ
dc.subjectodchodcs_CZ
dc.subjecthlascs_CZ
dc.subjectloajalita,CS:GOcs_CZ
dc.subjecttransformacecs_CZ
dc.subjecte-sport sportizationen_US
dc.subjectprofesionalizationen_US
dc.subjectexiten_US
dc.subjectvoiceen_US
dc.subjectloyalityen_US
dc.subjectCS:GOen_US
dc.subjecttransformationen_US
dc.titleZ volnočasové aktivity e-sportem: Postoj hráčů k profesionalizaci CS:GOcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-12
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId179326
dc.title.translatedFreetime Activity to E-sport: Players Stands Agains Professionalisation of CS:GOen_US
dc.contributor.refereeSedláček, Jakub
dc.identifier.aleph002282580
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na profesionalizaci e-sportu, kdy sledujeme přechod hraní videoher na profesionální soutěžní úroveň. Práce je specifikována na prostředí videohry Counter-Strike: Global Offensive který je jednou z nejvýraznějších e-sportových disciplín co se týká počtu hráčů i dobou, kterou je amatérskými i profesionálními hráči hrána. V této práci je e-sport uchopen z hlediska profesionalizace volnočasového hraní videoher, kdy profesionalizace znamená nárůst počtu aktérů a jejich vzájemný vliv tvořící společenskou síť. Předmětem výzkumu je postoj hráčů k transformaci Counter-Strike Global Offensive, kdy možnosti, které možnosti reakcí, které hráči na tuto transformaci zvolí jsou ukotveny v teorii A. Hirschmana Exit, Voice and Loyalty, která je aplikována na profesionální prostředí Counter-Strike Global Offensive. Výzkumná data pro tuto práci tvoří analýza polostrukturovaných rozhovorů s profesionálními hráči CS:GO. Východiska práce jsou širší kontext postojů profesionálníhc hráčů a zvolení jejich strategie v reakci na profesionalizaci CS:GO.cs_CZ
uk.abstract.enThis work focuses on the professionalisation of e-sport, where we watch the transition of playing video games to a professional competitive level. The work is specified in the Counter- Strike video game environment: Global Offensive, which is one of the most eminent e-sport disciplines in terms of number of players and time played by both amateur and professional players. In this work, e-sport is grasped in terms of the professionalization of free-time video game play, where professionalisation means an increase in the number of actors and their mutual influence forming the social network. The subject of the research is the attitude of players to transform the Counter-Strike Global Offensive, where the possibilities of the reactions that the players will choose for this transformation are grounded in A. Hirschman's Exit, Voice and Loyalty theory, which is applied to the Counter-Strike Global Offensive . The research data for this work is analyzed by semi-structured interviews with professional CS players: GO. The starting point of the work is the wider context of the attitudes of professional players and the choice of their strategy in response to the professionalisation of CS: GO.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022825800106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV