Show simple item record

Personality tests and their linkage to employee productivity
dc.contributor.advisorPleticha, Petr
dc.creatorTsypushkina, Kristina
dc.date.accessioned2019-07-02T10:03:46Z
dc.date.available2019-07-02T10:03:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107078
dc.description.abstractCílem této práce je vyhodnotit schopnost faktorů komerčního osobnostního dotazníku Predictive Index predikovat výkonnost zaměstnanců prodeje. Využili jsme neveřejných dat jedné z před- ních mezinárodních společností poskytujících spotřebitelské financování v Číně. Vzorek dat ob- sahuje přes 31 tisíc pozorování na jednu specifickou pozici prodejce. Výkonnost zaměstnanců byla měřena na základě jejich umístění v nejlepších nebo nejhorších 20%, případně 30% zaměstnanců z pohledu prodaného množství během prvního měsíce samostatné práce. Pomocí vizuální analýzy a logistické regrese jsme identifikovali pozitivní korelaci mezi faktorem extroverze a výkonností prodejců, dále pak negativní korelaci mezi faktorem trpělivosti a výkonností zaměstnanců. Tyto výsledky jsou v souladu s předešlou literaturou. Zajímavým zjištěním je fakt, že pokud je za- městnanec přiřazen na prodejní místo, kde již pracuje jiný zaměstnanec, významně to sníží jeho pravděpodobnost umístění mezi nejhoršími zaměstnanci. Na našem vzorku bylo dále jednodušší predikovat to, že zaměstnanec bude zařazen mezi nejhoršími prodejci než to, že bude mezi ne- jlepšími. I přes identifikované korelace nedosáhl finální model uspokojivého výkonu. Nezávislé proměnné byly schopné vysvětlit pouze 4,7% variace ve výkonnosti zaměstnanců. Přidaná hod- nota...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to evaluate the predictive power of personality traits, depicted by a commercial assessment Predictive Index, on sales employee performance. We utilize non-publicly available company level data from one of the leading firms operating in the consumer finance industry in China. The data set contains over 31 thousands observations on one particular position. Employee performance is measured by their ranking within the top or bottom 20% or 30% based on the sold volume during first month of employment. Using visual analysis and logistic regression, we were able to identify positive correlation between extraversion and sales performance and negative correlation between patience and employee performance. These findings are in line with previous literature. We have also identified that having a colleague at a given sales location has a positive impact on employee performance. Our findings also suggest that it is easier to predict bottom performers when compared to the top ones. Nevertheless, the explanatory variables are able to explain merely 4.7% of variation in employee performance. The added value of personality traits is thus limited in our setting. Such a low predictive power is likely caused by improper administration of the assessment and the fact that the results are...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVýkonnost zaměstnanců na základě jejich osobnostního hodnocenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-11
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId202422
dc.title.translatedPersonality tests and their linkage to employee productivityen_US
dc.contributor.refereeKraicová, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je vyhodnotit schopnost faktorů komerčního osobnostního dotazníku Predictive Index predikovat výkonnost zaměstnanců prodeje. Využili jsme neveřejných dat jedné z před- ních mezinárodních společností poskytujících spotřebitelské financování v Číně. Vzorek dat ob- sahuje přes 31 tisíc pozorování na jednu specifickou pozici prodejce. Výkonnost zaměstnanců byla měřena na základě jejich umístění v nejlepších nebo nejhorších 20%, případně 30% zaměstnanců z pohledu prodaného množství během prvního měsíce samostatné práce. Pomocí vizuální analýzy a logistické regrese jsme identifikovali pozitivní korelaci mezi faktorem extroverze a výkonností prodejců, dále pak negativní korelaci mezi faktorem trpělivosti a výkonností zaměstnanců. Tyto výsledky jsou v souladu s předešlou literaturou. Zajímavým zjištěním je fakt, že pokud je za- městnanec přiřazen na prodejní místo, kde již pracuje jiný zaměstnanec, významně to sníží jeho pravděpodobnost umístění mezi nejhoršími zaměstnanci. Na našem vzorku bylo dále jednodušší predikovat to, že zaměstnanec bude zařazen mezi nejhoršími prodejci než to, že bude mezi ne- jlepšími. I přes identifikované korelace nedosáhl finální model uspokojivého výkonu. Nezávislé proměnné byly schopné vysvětlit pouze 4,7% variace ve výkonnosti zaměstnanců. Přidaná hod- nota...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to evaluate the predictive power of personality traits, depicted by a commercial assessment Predictive Index, on sales employee performance. We utilize non-publicly available company level data from one of the leading firms operating in the consumer finance industry in China. The data set contains over 31 thousands observations on one particular position. Employee performance is measured by their ranking within the top or bottom 20% or 30% based on the sold volume during first month of employment. Using visual analysis and logistic regression, we were able to identify positive correlation between extraversion and sales performance and negative correlation between patience and employee performance. These findings are in line with previous literature. We have also identified that having a colleague at a given sales location has a positive impact on employee performance. Our findings also suggest that it is easier to predict bottom performers when compared to the top ones. Nevertheless, the explanatory variables are able to explain merely 4.7% of variation in employee performance. The added value of personality traits is thus limited in our setting. Such a low predictive power is likely caused by improper administration of the assessment and the fact that the results are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV